Gå til innhold

Hva tjener en senior konsulent med spisskompentanse?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har blitt kontaktet av et profilert firma med god økonomi og blir tilbudt en jobb som senior konsulent.

De gjorde dette siden jeg har spisskompetanse i et fag/program som det er lite av på markedet idag.

Fra før av har jeg Bachelor i Datateknikk, 3,5 års erfaringog 3 vellykkede prosjekter bak meg.

Men jeg aner ikke hva en senior konsulent med slike "preferanser" tjener idag.

Jeg jobber som tekniskkonsulet i et mindre firma idag og tjener ca 365k i året.

Hva kan jeg forvente å få nå ?

Noen som har noen formening om dette?

Noen som er i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"senior konsulent" varierer fra 20 åringer med 1 års erfaring til 60 åringer med 35 års erfaring. Så selve tittelen i seg selv medfører ikke nødvendigvis noen økning i lønn. Kjenner selv flere "konsulenter" som tjener vanvittig mye mer enn senior konsulenter og sjefskonsulenter.

 

Så vil si en plass mellom 372.000 og 3.000.000

 

Kommer helt an på hvor desperate selskap A er og hvilken kompetanse det er snakk om.

Endret av Jalmar
Lenke til kommentar

Blåbær: det kan du ikke vite noe om.

 

Husk at senior konsulent som alt annet er bare en tittel. Hvordan denne brukes i forskjellige selskaper er veldig forskjellig og dermed umulig å si noe om dette uten å vite mer.

 

F.eks. i selskapet jeg begynner så er stegene til seniorkonsulent slik:

 

konsulent

senior konsulent

 

Senior konsulent er altså på nivå 2 og et sted man kan være etter ca. 2 år.

 

Andre selskaper bruker helt andre betegnelser, f.eks. et annet konsulentselskap har:

 

Analyst

Senior Analyst

Konsulent

Senior konsulent

 

Der er altså seniorkonsulent på nivå 4, og mye mer erfarne (og dermed bedre betalte) enn eksempel 1.

 

Så over til trådstarter. Er vanskelig å svare deg. Men med en bachelor, 3,5 års erfaring og i et konsulentselskap ville jeg ha tippet en grunnlønn på rundt 450K. Men dette avhenger av mye, f.eks. om du har betalt overtid og hvordan bonusordningene er.

Endret av stadskle
Lenke til kommentar

Hei.

 

Takk for svar gutter.

 

I dette selskapet er det slik:

Junior

Konsulent

Senior konsulent

Rådgiver

 

Og de ansetter bare Senior konsulenter i og med at de er et "senior selskap"..

 

Jeg har som sagt ingen ide om hva de vil tilby...

Men i og med at de sporet opp meg pga spisskompetanse så har jeg håp om et godt tilbud.

Også grunnet at selskapet går under som lønnsledende i sin bransje og er i stor vekst.

 

Men det får jeg i grunn vite ikveld...skal på dybdeintervju med de idag og er 99% sikker på at jeg får tilbud fra de ikveld hvis alt går bra.

de har tross alt ringt og forhørt seg om referansene mine, og fisten for signering er 25. april.:)

 

Spent nå:)

 

Jeg vet igrunn at det er vanskelig å svare på det, men tenkte at kanskje noen andre her på forumet er i samme stilling og kunne fortalt ca hva de tjener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...