kakemonster7 Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Har skaffet meg et aldri så lite problem... Jeg har nemlig installert windows på både c: og d: .... Noen som vet hvordan jeg kvitter meg med d: ? Under oppstart kommer det opp to sånne linjer med "win xp pro......", og da må jeg velge den nederste for å få den jeg vil ha.... Takk for alle svar
wil Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Hei. Det skal normalt ikke være verre enn å skrive C:\boot.ini i kjør og fjern den linja du ikke trenger. Så går du inn på D:\ og sletter alt som har med Windows å gjøre. "Program Files", "Windows" Mappen. Så skal det nok ordne seg tenker jeg. Bare husk på at du faktisk gjøre det på D:\ og IKKE C:\ Lykke til. Hilsen. wil.
kakemonster7 Skrevet 12. april 2008 Forfatter Skrevet 12. april 2008 Ok, takk Men hvordan vet jeg hvilken linje jeg skal fjerne da... Sa ikke helt korrekt ista, for jeg har alltid hatt windows på e:, ikke c:... Og det er e: jeg vil fortsette å ha win på, ikke d:... Det har kanskje ikke så mye å si, men når jeg skriver c:\boot.ini kommer dette opp: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect Når jeg skriver d:\boot.ini kommer dette opp: [boot loader] timeout=3 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn Hva er det jeg skal fjerne for å få kjørt windows på e: og ikke d:
Hårek Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Det finnes haugevis med info om slikt på nett. http://ask-leo.com/how_do_i_remove_boot_ch...onger_want.html
kakemonster7 Skrevet 12. april 2008 Forfatter Skrevet 12. april 2008 Da fikk jeg fjerna den ene linja, så nå starter den rett opp på den disken jeg vil Men jeg får ikke sletta mappene "windows" og "documents and settings".. Noen grunn til det? Får sletta "Programfiles"... Når jeg prøver å slette mappene får jeg opp sånn error-meldning: Cannot delete co_mon.cat: access denied. make sire the disk is not full og write-protected and that the file is not currently in use..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå