Gå til innhold

Har installert windows på 2 forskjellige disker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skaffet meg et aldri så lite problem... Jeg har nemlig installert windows på både c: og d: ....

Noen som vet hvordan jeg kvitter meg med d: ?

Under oppstart kommer det opp to sånne linjer med "win xp pro......", og da må jeg velge den nederste for å få den jeg vil ha....

Takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Det skal normalt ikke være verre enn å skrive C:\boot.ini i kjør og fjern den linja du ikke trenger. Så går du inn på D:\ og sletter alt som har med Windows å gjøre. "Program Files", "Windows" Mappen. Så skal det nok ordne seg tenker jeg.

Bare husk på at du faktisk gjøre det på D:\ og IKKE C:\ :p

Lykke til.

Hilsen. wil.

Skrevet

Ok, takk :)

Men hvordan vet jeg hvilken linje jeg skal fjerne da... Sa ikke helt korrekt ista, for jeg har alltid hatt windows på e:, ikke c:... Og det er e: jeg vil fortsette å ha win på, ikke d:... Det har kanskje ikke så mye å si, men når jeg skriver c:\boot.ini kommer dette opp:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Når jeg skriver d:\boot.ini kommer dette opp:

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Hva er det jeg skal fjerne for å få kjørt windows på e: og ikke d:

:)

Skrevet

Da fikk jeg fjerna den ene linja, så nå starter den rett opp på den disken jeg vil :)

Men jeg får ikke sletta mappene "windows" og "documents and settings".. Noen grunn til det? Får sletta "Programfiles"...

Når jeg prøver å slette mappene får jeg opp sånn error-meldning:

Cannot delete co_mon.cat: access denied.

make sire the disk is not full og write-protected

and that the file is not currently in use..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...