Gå til innhold

Kjerringa i bare blomsterkransen


Anbefalte innlegg

Så du gikk på den din gris ;)

Blomsterfestival på Madeira nå sist helg og Akk, nei det er ikke kjerringa...

 

Bildet er manipulert, hun står midt i en flokk med mennesker, så jeg isolerte henne, men jeg måtte i tillegg lage ny hatt til henne, da den orginale var gjennomsiktig så du så alle menneskene gjennom den... Drittjobb, men skitt noe må man ha å gjøre.

 

Ble kombo "troverdig" og ga det mening ?

 

post-83377-1207860383_thumb.jpg

 

 

/L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du gikk på den din gris ;)

Blomsterfestival på Madeira nå sist helg og Akk, nei det er ikke kjerringa...

 

Bildet er manipulert, hun står midt i en flokk med mennesker, så jeg isolerte henne, men jeg måtte i tillegg lage ny hatt til henne, da den orginale var gjennomsiktig så du så alle menneskene gjennom den... Drittjobb, men skitt noe må man ha å gjøre.

 

Ble kombo "troverdig" og ga det mening ?

 

/L

 

Det ble litt vel mye etterbehandling til at jeg trodde særlig på dette bildet. Godt fanget og fint uttrykk på dama, men det var mye som ikke stemte helt. Utbrente blomster på brystet. Klippinga av dama funka heller ikke. Hvis du ser nærmere på skyggene på bakgrunnen og på dama treffer sola fra to retninger. På dama treffer sola fra venstre på dama, og på bakgrunnen treffer sola fra venstre i forhold til bildet. Hatten ble bare merkelig. Kanskje du kunne poste orginalen eller der hun er sammen med alle de andre menneskene og tatt et tettere utsnitt?

Lenke til kommentar

Skyggene er litt i "utakt" ja men det er helt marginalt kun noen få grader og ikke som du påstår 180 grader. se her på bildet under.

 

Klippingen ble muligens for streng eller at kontrasten mellom de to bildene er litt overdrevet, Jeg ville ha frem berta og tro vel til litt mye som vanlig. Kunne tonet henne inn, men jeg for prøve en annen vinkling.

 

Her er opprinnelses bildet av "kjerringa":

 

post-83377-1207864876_thumb.jpg

 

Forslag til endring ?

 

/Lasse

Endret av relsafus
Lenke til kommentar
Skyggene er litt i "utakt" ja men det er helt marginalt kun noen få grader og ikke som du påstår 180 grader. se her på bildet under.

 

Eh, javel.. Hvis du ser på skyggen til han mannen på den etterbehandlede versjonen kontra den orginale, så mener jeg å observere at skyggene er tilnærmet motsatt vei.

 

Klippingen ble muligens for streng eller at kontrasten mellom de to bildene er litt overdrevet, Jeg ville ha frem berta og tro vel til litt mye som vanlig. Kunne tonet henne inn, men jeg for prøve en annen vinkling.

 

Orginalen var finere. Om du skulle fått frem dama litt bedre ville jeg ha valgt en høyere blender for å fått mer dybde i bildet. Du kan jo evt kjøre en lenseblur på bakgrunnen (menneskene) eller lignende.

 

 

Her er opprinnelses bildet av "kjerringa":

 

Det var ei pen dame og ikke akkurat noen jeg ville forbinde med ei kjærring;)

 

 

 

Edit: Fjernet den siste quoten

Endret av Kopp
Lenke til kommentar
Skyggene er litt i "utakt" ja men det er helt marginalt kun noen få grader og ikke som du påstår 180 grader. se her på bildet under.

 

Eh, javel.. Hvis du ser på skyggen til han mannen på den etterbehandlede versjonen kontra den orginale, så mener jeg å observere at skyggene er tilnærmet motsatt vei.

 

Orginalen var finere. Om du skulle fått frem dama litt bedre ville jeg ha valgt en høyere blender for å fått mer dybde i bildet. Du kan jo evt kjøre en lenseblur på bakgrunnen (menneskene) eller lignende.

 

Jeg ble lurt av skyggene forann trærne. Mannen i bakgrunnen kaster skygge mot høyre ja, så du har rett. Godt trent øye for å legge merke til slikt.

Endret av relsafus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...