Gå til innhold

Test: Nokia 8800 Arte


Anbefalte innlegg

...

 

Utrolig dårlig å teste et produkt uten å skrive alle positive og negative forhold som påvirker inntrykket, men samtidig karaktersette testkriterier og konklusjon uavhengig av hverandre, og uavhengig av hva man egentlig synes om telefonen.

 

Hei, regner med du ikke faktisk tror stjerner og terningkast er gitt som bingotall :) (Nei, de er ikke det).

 

Hvis du da leser testen og ikke bare ser på stjerner og terningkast, jo, da ser du de negative og positive tingene ved telefonen ;)

Og hvis du leser om hvordan karakterene blir satt på lenken lenger opp, så ser du også at testkriterier og konklusjon på ingen måte er uavhengige selv om ikke terningkastet er et direkte snitt av stjernene i underkategoriene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke ser helt poenget med delkarakterer overhodet når disse ofte har lite å si for totalkarakteren, kall meg teit, men jeg finner ingen logikk i det, selv ikke etter å ha lest "Slikt tester vi". Denne tlfen burde ikke fått mer enn en 3er når den er så hinsides dyr samt at dere slakter den\gir den maks middels på alle delkarakterer, men det er nå min mening ;)

Lenke til kommentar

Leser bl.a. Lyd og bilde og svenske Auto Motor & Sport. Der gir delkarakterene et grunnlag for totalen. AMS redegjør grundig for hvordan de vektlegger de ulike testkriteriene. Måten Amobil tester på er forvirrende, spesielt når en mobil som 8800 Arte får så svake delkarakterer, men likevel hanker inn en 4-er som total.

 

Her er en lenke til Lyd og bildes test av N82, med fokus på kameradelen:

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...d=3873&p=79

Lenke til kommentar

La Amobil få teste hvordan de vil..

Jeg vet hvilke mobiler jeg har hatt selv og at Arte er det råeste jeg noengang har hatt kvalitetsmessig

Kan umulig se hvilken telefon som vil bli arvtakeren til denne(foruten neste generasjon i 8000 serien)

 

Bladet GADGETS(hjemme pc) har testet designtelefoner og gitt ARTE 6 av 6 stjerner og dermed best i test

Lenke til kommentar
Jepp.. Noen kjøper klokke hos Nille for 49kr, noen kjøper Rolex til 250.000,-

 

Sant det, jeg har samlet på armbåndsur av høyere prisklasse siden jeg kunne ta meg råd til det for snart ti år siden. De færreste forstår hvorfor en klokke kan være verd flere titalls tusen kroner, når det finnes så mye annet å bruke penger på. For min del er en klokke det eneste jeg går med av pynt utenom klær, og da blir det akkurat som et smykke. Og så liker jeg å studere selvopptrekkende urverk, hvordan alle de små delene får det hele til å vise tiden og sekundviseren til å flyte avgårde. ;)

 

Husker jeg for rundt ti år siden hadde den første telefonen i 8xxx-serien til Nokia, nemlig 8810 som den gang kostet meg rundt 10.000 kroner når den kom. I dag er jeg blitt for glad i teknologien man får i mer avanserte modeller så 8800 Arte blir det nok ikke på meg. iPhonen gir meg den beste opplevelsen av å surfe nettet med en mobil(utenom at den kun har edge, litt tregt) og fungerer ypperlig som musikk- og videoavspiller, mens en HTC Touch og en Nokia 6120c dekker behovet mitt i jobbsammenheng.

 

brukte alle dimmepengene min på en nokia 8810 en gang i tiden jeg også...etter nå å ha pløyd i gjennom en rekke plastmareritt fra sonyericsson er jeg nå glad for å eie en nokia 8*** serie igjen.

 

apropos klokker...sikler på en hublot big bang, har du sett den?

Lenke til kommentar
brukte alle dimmepengene min på en nokia 8810 en gang i tiden jeg også...etter nå å ha pløyd i gjennom en rekke plastmareritt fra sonyericsson er jeg nå glad for å eie en nokia 8*** serie igjen.

 

apropos klokker...sikler på en hublot big bang, har du sett den?

 

Jeg har kun sett den på bilder, den minner meg veldig om bl.a. kronografen i Audemars Piguet sin Royal Oak Offshore-serie. Målet mitt er å alltid har maks ti armbåndsur i samlingen min så det er sannsynlig at alle blir tatt i bruk fra en tid til en annen. Har nylig invistert i to nye og solgt to så blir nok en stund til neste gang jeg invisterer i et armbåndsur nå. :)

 

Fikk trykket på en arbeidskollega sin Nokia 8800 Arte i dag, den hadde en herlig kvalitetsfølelse. Ble nesten fristet til å kjøpe den bare etter å ha holdt den i hånden i noen minutter, ikke noe plastikk-følelse der nei. Jeg syntes iPhonen min var ganske bra bygget i forhold til mange av telefonene man får i dag men Arte føltes definitivt mer eksklusiv. Syntes likevel den blir for dyr for en telefon jeg kun ville brukt på by'n og ellers en sjelden gang privat. Har vent meg til iPhonen store skjerm til videoavspilling, dens gode mp3-egenskaper og flotte webleser, og klarer ikke bytte meg bort til en telefon å bruke privat med bare 2" skjerm og Opera Mini nå .

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...