Gå til innhold

Test: Be Quiet! Dark Power PRO 1000 W


Anbefalte innlegg

Folkens, prisen er høy, grunnet en kilowatt!.

 

 

Ikke gå i samme fella som meg, å kjøpe ocz, med 120 mm, og masse drit, fordi den bråker mer enn CFX oppsett!.

 

 

Jeg kjører phenom 9850 @ 3.2 ghz 2x 3870X2 4gb mushkin pc9200 @ 1066 mhz 5-4-4-9 gigabyte ma790FX

 

Og strømforsyneren bråker som juuuling!.

 

 

jaja, ocz, siste gang jeg kjøper fra dere.

 

Denna psu'n her ser attraktiv ut, men ja, gi meg en 4 rail. kjøper nok pc power & cooling psu med 1 rail. =)

 

eller en 2 rail. 4 rail syns jeg er max. jeg får se ka denna produsenten har på lager til meg, kansje 2x 500 watts. får se, virka veldig bra da =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. interessant dette, venter på nye prosessorer fra intel skal komme ut i butikkene og noe småstæsj, nå veit jeg hvilken strømforsyning jeg skal ha til sommeren ! (Planlegger fireveis CF :evil: så det skal gå det knaker, i lommeboka forsåvidt også) Skikkelig bra strømforsyning spør du meg :love:

Lenke til kommentar
hva er galt med flere rails?

 

Det er jo unektlig mer upraktisk å måtte fordele utstyret utover flere rails, på samme måte som det er mer praktisk med en harddisk på 1000 enn 4 på 250, sånn filfordelingsmessig. Nå skal det sies at mange produsenter "later som" de har 4 rails, men har ofte 2 eller 1.

 

AtW

Lenke til kommentar
Imponerande greier, ja! :) Men to og eit halvt tusen for ei straumforsyning er noko mykje, spør du meg...

PCStyling selger også en 700W versjon (ikke modulær) for 1300 kr. Har to slike selv og jeg må si at de eier alt annet! :w00t:

 

Begge seriene til beQuiet! kan dere finne her:

http://www.pcstyling.no/index.php?cPath=33...5d8387cc1dd9470

 

BeQuiet 700w (ikke modulær) på linken til www.pcstyling.no ser jeg er en rebrandet Fortron-Source Epsilon 700W (OCZ GameXStream 700 Watt) og er laget av en helt annen OEM produsent enn Be Quiet! Dark Power PRO 1000 W som er laget av Topower.

Lenke til kommentar

På ditt spørsmål om ”stemmer det at beQuiet 700W egentlig er en rebrandet Fortron-Source Epsilon 700W” er svaret følgende:

BeQuiet produserer Straight Power serien, som inkluderer 700W versjonen, hos en av FSP sine fabrikker. Men utvikling og design – såkalt BOM (Bill of Material) - av Straight Power er BeQuiets eget, deriblant komponenter, housing og vifte. Svaret til deg er altså at BeQuiet Straight Power 700W ikke er en rebrandet Fortron-Source Epsilon 700W.

 

Hilsen

Åsmund Dyrseth

Produktsjef PCStyling

 

EDIT: Nei, jeg er ikke Åsmund. Bare viderefører et svar ;)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg har dårlig erfaring med Be Quiet's Dark Pro 1000W etter jeg kjøpte den i november i år. Skulle bygge meg en ny pc med denne strømforsyninga og endte opp med at pc'n ikke kom til BIOS engang. Testet strømforsyninga på et annet hovedkort og det ble svidd...

 

Har sendt inn strømforsyninga på garantisak og håper å få den fikset eller få tilsendt en ny.

 

Sitter med en litt bitter følelse etter å ha brukt 2000 kroner på en av markedets beste PSU'er uten at den skal funke...

 

Regner med at alle fabrikker har en del feilproduksjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...