Gå til innhold

Er jeg kravstor eller?


Tedd

Anbefalte innlegg

Hi folkens..

 

Bør man kreve at en ny monitor er knivskar i den oppløsningen som produsenten angir som optimal? Det mener da jeg iallefall...

 

Kjøpte meg en ny 22" ViewSonic P225f men har store problemer med den når det gjelder focus.. Anbefalt oppløsning er 1600x1200@89Hz...

 

Når jeg kjører den i den oppløsningen, 1600x1200@85Hz, kan jeg enten stille den skarp i mitten eller ute i kantene eller gjevt over uskarp :(

 

Er det mye å forlange att den er gjevt skarp over hele flaten??? eller er jeg sær i den antagelsen?

 

Kommentarer folkens??

 

Tedd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et gainward geforce ti4600 120Mb som er knivskarp på andre monitorer jeg har prøvd før...

 

Den er ikke skarp i 1280x1024 heller men der ser du det ikke så godt.. noe som er naturlig...

 

Kan jo også nevne at jeg har prøvd med 4-5 driverversjoneri w2k og xp samt byttet sjkermkable 3-4 ganger.

 

Tedd

Lenke til kommentar

Jeg har en iiyama vision master pro 454

Den klare faktisk 1600*1200@103Hz :o

 

Før hadde jeg også et Geforce 3 kort

Da jeg skiftet til et Hercules 9700 pro merket jeg stor forskjell i bildekvaliteten.

Setter du refreshraten kan det vær at bilde blir bedre

Lenke til kommentar

Du er ikke kravstor, det skal umulig være sånn. Send den tilbake med uskarphetene som begrunnelse. Det gjorde jeg med min P95f+. www.infocare.no tar seg av viewsonic sine retursaker i Norge. Send melding til dem via sidene dems, og snart får du en ny skjerm på trappa, også tar de med den gamle i samma slengen ;)

 

geforce _sucks_ på bildekvalitet i 2D (&3d) da....

Returner skjermen, kjøp deg en Eizo :wink:

Geforce 1-3 ja. Geforce 4 er ganske mye bedre enn disse. (Men hvor god i forskjell til kongen Matrox vet jeg ikke...)

Lenke til kommentar

Kjøp denne den skal nok klare dine krav! Eizo Flexscan T965

Recomended resolution: 1600x1200@104Hz 8)

Maximum resolution: 2048x1536@80Hz :o

 

Bør foresten kunne forlange et sylskarpt bilde på den oppløsningen du snakker om! Når en Samsung Syncmaster 19" klarer det bør du kunne få det til med en 22" ViewSonic. Ellers ville jeg ha blitt svært skuffet. Noe du mest sansynlig er! Bytt den i en Eizo! Du må ned en tomme, men det er nok verd det!

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar
geforce _sucks_ på bildekvalitet i 2D (&3d) da....

Returner skjermen, kjøp deg en Eizo :wink:

 

geforce 1-3 ja, men geforce4 (Ti serien) har endelig skaffet seg bra 2D kvalitet, men de har fremdeles lite å stille opp med mor Matrox sine toppmodeller :)

Ati er mye bedre på 2D&3D kvalitet en nVidia (banker GFFX også)

Matrox er jo "da King" på kvalitet, men så har ikke de like bra 3D ytelse i spill o.l.

Lenke til kommentar
Kjøp denne den skal nok klare dine krav! Eizo Flexscan

 

Recomended resolution: 1600x1200@104Hz  8)  

Maximum resolution: 2048x1536@80Hz  :o  

Skjermen han har kjøpt klarer over 100Hz i 1600*1200 den også, det er bare Viewsonic som har satt 85Hz som optimal...aner ikke hvorfor.

 

Geforce 1-3 ja. Geforce 4 er ganske mye bedre enn disse. (Men hvor god i forskjell til kongen Matrox vet jeg ikke...)
geforce 1-3 ja, men geforce4 (Ti serien) har endelig skaffet seg bra 2D kvalitet, men de har fremdeles lite å stille opp med mor Matrox sine toppmodeller :)
Ati er mye bedre på 2D&3D kvalitet en nVidia (banker GFFX også)

Matrox er jo "da King" på kvalitet, men så har ikke de like bra 3D ytelse i spill o.l.

 

Du kunne ikke ha kopiert det jeg skrev litt mer da Jannis? ;)

 

Når Julepynt sier at ATI er mye bedre enn GF4ti, og Matrox er mye bedre enn ATI igjen, så lurer jeg på en ting...Hvor bra kan det egentlig bli? Det er snakk om 2D liksom :roll:

Lenke til kommentar
Hi folkens..

 

Bør man kreve at en ny monitor er knivskar i den oppløsningen som produsenten angir som optimal? Det mener da jeg iallefall...

Det mener jeg også. Men skjermprodusentene er neppe enig. Det er vanskelig å få et fullstendig skarpt bilde selv på de beste CRT-skjermene. Skal du være garantert fullstendig feilfri fokus, må du nok gå for LCD.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar/meninger...

 

Jeg ser at jeg er blitt ovekjørt/lurt/slått/snytt (stryk det som ikke passer) her, men man kan jo bare lære av slike ting...

 

Moralen her er: Stol aldri på ting du ikke har skriftelig og kjøp ikke ting på anbefaling av leverandør/seger uten å ha prøvd det.

 

Vet noen av dere om noen som vil kjøpe en 99% ny monitor... med full garanti (leverandørens 3 år) Kr: 6000.- + frakt? for jeg kan ikke bruke den !!

 

Tedd

Lenke til kommentar
men du kan levere den tilbake til forhandler og be om å få tilbake pengene... ;) (om det er mindre enn 14 dager siden du kjøpte den da selvfølgelig)

Men da må han ha kjøpt den gjennom en nettbutikk e.l. Står ikke noe om hvor skjermen er kjøpt, så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...