Gå til innhold

hjelp med kj0lepasta


Zevs

Anbefalte innlegg

jeg har nettop kj0pt ny pc og jeg trenger litt hjelp med kj0lepastaen som fulgte med Zalman CPU-kjøler.

jeg har aldri brukt noe kj0lepasta f0r og lurer derfor paa hvor jeg skal plassere denne paa cpuen.

trenger svar fort =} vil teste maskinen i natt [bygger den selv]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelt og greit, du skal ha den på CPU Coren. Har du P4 så er det hele den store metalliske saken oppå (varmespredern). På AMD er det den lille biten i midten på ca 1x1 cm. Du skal ikke ha kjølepasta på resten av cpu'en.

 

Veldig lite skal til også, 1mm er nok hvis kjøleribba er av den finmaskinerte eller planslipte typen.

Lenke til kommentar

EPoX EP-8KHA+

XP 1700+

Windows XP

Asus Geforce2 7700 Ti

Chieftec black [med d0r]kabinett

19" Proview skjerm

340W str0mforsying

Zalman CPU-kjøler

128 ddr ram[twinmos]

Wingman dual optisk mus

////////

det er maskinen min

 

men jeg tror jeg forstod det.

takkar =]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-10 17:46, extreme skrev:

Enkelt og greit, du skal ha den på CPU Coren. Har du P4 så er det hele den store metalliske saken oppå (varmespredern). På AMD er det den lille biten i midten på ca 1x1 cm. Du skal ikke ha kjølepasta på resten av cpu'en.


Veldig lite skal til også, 1mm er nok hvis kjøleribba er av den finmaskinerte eller planslipte typen.


 

1mm er for mye, det skal være tynnere.

Det behøves sjelden mer en noen 1/10mm.

Metall skal møte metall i størst mulig grad, pastaen skal fylle ujevnheter i metalloverflaten.

Før mye pasta gjør vondt værre.

Smør så tynt at du ser skriften på coren, bruk en ren fingertupp. Skal du dra av, må det være med noe som er helt rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...