Gå til innhold

PC til 5k uten skjerm!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en bror som nå tenker på å kjøpe ny pc.

Han har da fra før en 3 år gammel fujitsu siemens pc, og da tenkte jeg å ta hdd'ene og dvd-brennere + leser samt minnekort leser fra den, og en Core 2 duo E6300 som jeg har liggende, og kjøpe resten.

 

Har satt en pris på ca. 5000kr for:

Kabinett

PSU

HK

Skjermkort

Ram

Cpu kjøler

 

Jeg har da satt en handlevogn med følgende deler til 5200 hos amentio inkl. frakt:

Antec Nine hundred

Antec NeoPower 550W modulær psu

Gigabyte DS4 HK

Geil Value 4GB ram (2x2GB)

Gainward Geforce 8800GTS 512MB

Scythe Ninja Plus

Disse delene skal da kombineres med en C2D E6300@3,2-3,4ghz, 2*160GB WD harddisker som jeg vurderer og sette opp i raid 0, og 2stk IDE dvd brennere Samt en 20" wide skjerm.

 

Hva synes dere om oppsettet?

Bør noe byttes ut?

Yter 9800gtx vesentlig bedre enn 8800gts 512mb? (gts koster ca. 2-300 mindre)

 

Link til Handlevogn:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=67691

Endret av marius883
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det p-ata elle s-ata harddisker som du skal sette inn i den nye PC-en?

 

Hovedkortet som du har satt opp har kun en p-ata port, og denne går med til dvd-spillerene..

 

Det er S-ATA harddisker som skal inni der ja!

Satser heller på DS4 fra gigabyte, og nedgraderer skjermkortet til et 8800gts(G92)

som yter bedre enn 9800gtx på samme frekvens, og siden alt skal overklokkes likevel kan man likegodt spare de kronene og heller satse på et bedre hovedkort.

Lenke til kommentar
det der ser fakteisk helt nyydeli ut :) 98oo gtx og 8800gts er samme greia, forskjellig klokk. gts klokker som et vondt år opp mot 800mhz på core

 

Takk for tilbakemeldig :thumbup:

Vet at 8800gts klokker meget bra, og det har strammere timings på minnet enn 9800gtx, så det yter bedre på samme frekvenser :cool:

 

fikk også stabilisert E6300en min på 3,46ghz i dag, så jeg tror dette kan bli et spennende oppsett med en skikkelig OC på skjermkortet også :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...