Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tidsbegrensning av netverks adgang


Anbefalte innlegg

Begynner å bli lei spørsmålet " onkel kan jeg sjekke mailen min " :(

Min løsning på problemet blir å sette sammen en enkel pc som de kan bruke hjemme hos seg selv

(nabo huset) , koble den til mitt netverk via en Linux server (Clarkconnect).

 

Problemet ? hvordan begrense ( stenge ) tilgangen til internett mellom 22:00 - 10:00

( jeg vil ikke ha skylda for nattsurfing ), men samtidig ha tilgang til lokalnetverk .

 

OS = Win 98 eller 2000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynner å bli lei spørsmålet " onkel kan jeg sjekke mailen min " :(  

Min løsning på problemet blir å sette sammen en enkel pc som de kan bruke hjemme hos seg selv  

(nabo huset) , koble den til mitt netverk via en Linux server (Clarkconnect).

 

Problemet ? hvordan begrense ( stenge ) tilgangen til internett mellom 22:00 - 10:00  

( jeg vil ikke ha skylda for nattsurfing ), men samtidig ha tilgang til lokalnetverk .

 

OS = Win 98 eller 2000

 

Hvilke internett tilkobling har du? Det du kan gjøre er jo å bare sette opp FW`en (Linux boxen) til å stenge ute ip`en til maskinen du vil begrense tilgang fra. Du bare lager noen crontab`er som åpner/stenger for ip`en via ipchains/iptables på de tider du vil!

Lenke til kommentar

Har adsl og en Smc ruter

Hoved pc´n er direkte tilkoblet ruteren sammen med en web/mail server.

Serveren kjører idag win net 2003 ,kommer til å legge inn linux på den .

Tenkte å koble xtra pc´n på denne for å kunne regulere båndbredden på internett tilgangen .

Hadde tenkt å justere tidsbegrensnigen direkte på xtra maskinen , men er det lettere å gjør på serveren , så hvorfor ikke .

Hvordan ? , har brukt windows i flere år, begynte å teste Linux for ..2 - 3 uker siden :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...