Gå til innhold

Jeg tror Operation Flashpoint 2 er nærmere enn dere tror!


Anbefalte innlegg

Operation Flashpoint 2 confirmed for “winter” release:

 

Codemasters has just confirmed that Operation Flashpoint 2 is currently down for a winter release and a formal date announcement can be expected shortly.

 

The game’s “launch timing is to be revealed as a countdown over next couple of months,” a spokesperson told videogaming247.

 

Operation Flashpoint was a breakthrough PC shooter in which players could use vehicles as well as their feet to accomplish missions. PC fans loved the “realism”.

 

The sequel was originally under development at Bohemia Interactive, the team behind the first title, but has since been moved to an internal team at Codemasters and renamed Operation Flashpoint 2: Dragon Rising. The game’s scenario is a Russian-Sino-US conflict.

 

This is listed for release on PS3 and 360 as well as PC. More soon.

 

På det offisielle forumet sa en av spillets utviklere nylig dette:

 

We ARE working on releasing alot of information for the community when it is available, and we promise, it will be an information overload! Lots to come soon!

 

Jigglybean

Senior Community Manager (boxed products)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men OfP 2 skal ha en heftig grafikkmotor! Håper de legger inn en herlig fysikk som faktisk viser at folk blir sprengt. :D

Gameplay og realisme > Grafikk

 

Og dét tror jeg var grunnen til at mange likte første OPF. Jeg skal ærlig innrømme grafikken ikke var noe å rope hurra for. Det som gjorde OFP så spesielt var nok gameplayet og realismen. :)

Jeg er spendt på å se hvilken retning Codemasters har valgt å gå her, om de har samme fokuset som Bohemia og forsøker å lage realistiske og store, dynamiske spill. I så fall blir det spennende med to store aktører som nå konkurrerer om et type spill som vi ikke har sett mange titler av før (2 for å være eksakt). :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Om jeg ikke har misforstått så er ArmA en sivil utgave av en profesjonell treningssimulator Bohemia selger til forsvarsgrener til ulike land. Selskapets primære produkt eller tjeneste er salg av treningssimulatorer, noe som også gir de flere ben å stå på skulle konkurransen i de sivile slagmarkssimulatorene tilspisse seg, med f.eks Codemasters. At Codemasters hiver seg ut på dette tyder jo på at de enten prøver nye ting, og prøver å nå ut til nye markeder, eller så er det et stort nok marked for slike type spill at produksjon av slike spill er mulig. Uansett synes jeg det er spennende at det nå kommer flere aktører inn. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

At markede for slike spill er stort er det vel ikke noen tvil om.

Armed assault solgte vel langt på vei ikke i nærheten av det samme som OFP, ironisk nok også p.g.a OFP selv som mange mener er ett bedre spill enn OFP.

 

Tror nok at mange droppet Armed Assault på grunn av den heller labre kritikken ikke bare fra reviews men også af OFP som fanbase (selv om mange sikkert liker ARMA også for all del)

 

Simulatoren som BIS har gående ved siden av sine spill er henholdsvis VBS og VBS2

 

Vet ikke om det stemmer men jeg leste at ARMA2 kanskje fra BIS sin side er det siste kommersielle spillet og at de ville holde seg til salg til profesjonelle aktører i fremtiden, får ikke håpe det er noe i det.

 

Uansett er det nok mange som ser med glade øyne på konkurransen fra OFP2. også jeg.

Og selv om som nevnt ovenfor at gameplay kommer foran grafikk så må vi huske at både ARMA2 og OFP2 blir multiplatform titler.

Således kan det være at grafikken blir ett større selling point.

 

At ARMA2 legger seg nærmere OFP enn ARMA og blir ett bra spill har jeg stor tro på, men holder Codemasters ord i forhold til de lille de har sagt foreløpig og klarer de og komme nær de "Target shots" som er ute til nå så er det liten tvil om hvilket spill jeg kjøper om det kun blir ett (tror mange kjøper begge jeg da men).

 

Kommer Armed Assault 2 ut før OFP2 tror ikke jeg det nødvendigvis er negativt for OFP2 , men kommer OFP2 ut før Armed Assault 2 tror jeg det kan spille negtivt inn for BIS.

 

Mange er fremdeles forvirret mht Game2-Flashpoint 1-2-Armed Assault-Codemasters-BIS og OFP er ett sterkere merkenavn tror jeg enn ARMA det spiller også inn til en grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...