Gå til innhold

Sony MDR-V700 eller Sony MDR-V500?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal på TG03 :D , og i forbindelse med det tenkte at jeg burde skaffe meg noen skikkelige headphones!

 

Jeg har Koss PortaPro fra før - men jeg synes ikke de kan spille høyt nok! Dessuten er de ikke lukkede og slipper ut mye lyd (jeg synes litt av poenget med hodetelefoner forsvinner når folk rundt deg kan høre tydelig hva du hører på). :o

 

Jeg har tenkt på Sony MDR-V700, den skal visst være helt konge. MEN, den er litt dyr synes jeg. Er den verdt 1592kr? Komplett.no har den ikke inne for øyeblikket, er det noen andre webshops som har den på lager?

 

Jeg var en tur på elkjøp her om dagen, og da så jeg at de hadde Sony MDR-V500 til 995kr (tror jeg). Er det noen som vet hvordan denne er i forhold til V700? Er V700 verdt de extra 600kr?

MDR-V700 skal visst være laget i metall, er det tilfelle med V500 også?

 

Takk for alle svar!

 

Trenger hjelp til å velge lydkort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et V700 headsett for en tid tilbake og angrer ikke et sekund..! Jeg måtte dog selge det pga pengemangel... =(

Desverre kan jeg ikke si noe om hvordan dette er i forhold til V500... Men såvidt jeg har fått med meg er det ikke så store forskjellen... Et V500 sett skulle holde lenge... =)

Lenke til kommentar

Oki-dokey. Hmm... Noen andre som vet? :-?

 

MDR-V500 er forresten svart, i motsetning til V700 som er sølvfarget...

 

Jeg får vel stikke innom Elkjip igjen på mandag, og prøve å få vite litt mer om V500 modellen. Kanskje jeg tilogmed eventuelt kan få prøvd den.

 

Jeg har hørt/lest at ihvertfall MDR-V700 kan presse litt vel mye på ørene/hodet for enkelte, slik at de ikke er så behagelige å ha på seg lenge. Hvordan er det med dette? Er det bare tull? :roll:

 

Jeg vet hvertfall at med Koss PortaPro, som jeg har, så er det jo en kjekk bryter for å regulere trykket mot ørene. Hvis jeg har bryteren på "Firm" (tetteste instillingen) så blir det ubehagelig etter ei stund. På "middels" instillingen er det akkurat passe. Den letteste instillingen er ikke særlig aktuell for meg, da noe av basstrykket forsvinner.

Lenke til kommentar

Jeg har V500 selv, men har brukt V700 mye også.

 

V500 kan klemme litt mye synes jeg, og er generellt litt mer "plastic" enn V700. Har planer om å bytte ut faktisk ;). Fordi V700 er større også, synes jeg de er mer komfortable å ha på. Jeg ville definitivt gått for 700 dersom jeg skulle kjøpt i dag! De er verdt det! (selv om 500 er et veldig ok headset det også, da).

 

 

bfisk

Lenke til kommentar
V500 kan klemme litt mye synes jeg, og er generellt litt mer "plastic" enn V700.

 

Hva mener du med ---> litt mer "plastic"? :-? Mener du at V500 gir en "billigere" følelse? (egentlig litt logisk, siden de jo er billigere i pris da :oops:) V700 skal jo være laget i metall (aluminium?), etter det jeg har lest (hvertfall delvis). Er det mer plast på V500 eller...? :roll:

Lenke til kommentar
V500 kan klemme litt mye synes jeg, og er generellt litt mer "plastic" enn V700.  

 

Hva mener du med ---> litt mer "plastic"? Mener du at V500 gir en "billigere" følelse? (egentlig litt logisk, siden de jo er billigere i pris da ) V700 skal jo være laget i metall (aluminium?), etter det jeg har lest (hvertfall delvis). Er det mer plast på V500 eller...?

 

Vel, 700 er laget, hvertfall delvis, av metall. De er også litt tyngre og mer robuste. 500 er stort sett i hardplast, og virker litt billigere, både designmessig og på lydsiden.

 

 

bfisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...