Gå til innhold

Noen spm om HDMI skjerm, PC og PS3.


ekwathne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var vell ikke akuratt det jeg tenkte på. La oss si jeg kjøper meg denne skjermen. Den har en HDMI og en DVI D kontakt. Kan jeg da koble PS3 på HDMI og PC på DVI D? Og er det noen måte jeg kan bytte mellom de på enkelt mens begge maskinene er på? Uten å dra ut en av kontaktene hver gang.

 

 

mvh erling

Lenke til kommentar

Mulig jeg har missforstått fullstending nå... Men du ønsker altså å koble ps3 med HDMI og PC med DVI? I så fall så skjønner jeg ikke helt hva du skal med en HDMI switch. Er jo bare å endre input på skjermen til enten DVI eller HDMI, avhening av hva du vil vise på skjermen :)

Lenke til kommentar
Mulig jeg har missforstått fullstending nå... Men du ønsker altså å koble ps3 med HDMI og PC med DVI? I så fall så skjønner jeg ikke helt hva du skal med en HDMI switch. Er jo bare å endre input på skjermen til enten DVI eller HDMI, avhening av hva du vil vise på skjermen :)

Egentlig mente jeg ikke det, men kanskje det var en mulighet? Men nå blir det til at jeg kjøper meg en HDMI switch. Da kobler jeg switchen til skjermen. Og PC og PS3 til switchen. Da kan jeg bytte bilde fra PS3 til PC og vise versa ved å trykke på switchen. :)

Lenke til kommentar

Har selv en BenQ G2400W, som har HDMI, VGA og DVI-innganger. Jeg bruker den til både PS3 via HDMI og macen min via DVI. En av knappene på skjermen er en hurtigtast til å bytte inputen som skal vises på skjermen, så å bytte mellom PC og PS3 er enkelt og man trenger ingen HDMI-svitsj.

 

Har du kjøpt skjerm enda? Det du bør være oppmerksom på er at skjermen bør ha støtte for 1:1 pixelmapping og 1:1 oppskalering av bilde, hvis ikke blir bildet fra PS3'en strukket i høyden, og det ser ufattelig stygt ut. BenQ'en har støtte for begge deler, og jeg synes den er utmerket til spill, film og PS3. Billigere enn den NEC'en også. :)

Lenke til kommentar

Det er bortkastet penger og kjøpe HDMI Switch, du kan GODT bruke DVI-inngangen på skjermen til PC-en. Så bruke PS3'en på HDMI ingangen.

Og virsaversa faktisk! Du kan kjøpe en HDMI til DVI. Jeg selv har en DVI til HDMI og koblet meg opp på min TV som ikke hadde DVI.

 

Men de var jo ikke dyre.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Har ikke kjøpt meg skjerm enda. Da tror jeg jeg kjøper meg en BenQ G2400W som du anbefaler. Flott at jeg slipper å kjøpe switch også. Men har du noe å si på spilling av PS3 på skjermen? Er den litt liten?

For meg som bruker den på skrivebordet er den absolutt ikke for liten. Skal du ha den i en svær stue blir det såklart bedre med en TV istedenfor da. men det funker fint å spille PS3-spill på den selv på flere meters avstand altså. Dessuten er det jo full HD på den, så f.eks Gran Turismo 5: Prologue ser grisefint ut :D

 

Kan ikke tenke meg noe bedre kjøp i samme prisklasse. Den fungerer rett og slett perfekt til PS3 og PC/mac :)

Endret av Mytola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...