Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Maskinen min er 1 år gammel, bærbar, 2ghz c2d intel, 2gb ram, 7950gtx, vista home 32 bit, og enn 100 gb hard disk.

 

I teorien skal denne maskinen sparke ganske grei rumpe på de fleste spill for 1 år siden, men maskinen min har bare blitt tregere og tregere siden jeg fikk den. Jeg spiller en del css men sliter med 30-40 ping når det skjer litt og nedi 10-20 når det skjer mye, og dette på minimum på nesten alt av grafikk innstillinger, bare skygge og oppløsning som er på høy. Andre spill har jeg også måttet justere langt nedenfor der de skal være.

Jeg driver også på med litt cadding, men har gitt opp forde alt bruker ekstremt lang tid på å reagere. (en 2 år gammel mac book gjør alt dette mye mye bedre enn pcen min)

På andre ting har jeg ikke merka så mye forskjell, men jeg vet at det ikke går så fort som det skal.

 

Jeg har oppdatert drivere, defragmentert, rydda opp i registre og søppel på harddisken, fikset oppstarts prosesser og andre prosesser, søkt etter spyware og adware og virus men intet humbug funnet.

 

Ingen hjelp fra task manager heller, den har det meste i skjønneste orden. Ene sv_hosten bruker kanskje litt mye minne, men jeg bruker ca 40% av hele minnet på en vanlig dag. Vet ikke om dette er for mye, men jeg bruker sjelden mer enn 60-70% når jeg gjør tyngre ting.

 

Jeg har en dell, og deres automatiske driver oppdaterings tjeneste funker jo ganske greit. Men fins det noen standalone service der ute som scanner pcen og finner de driverne du skal ha for deg?

 

Vet noen hvor jeg kan lete for å finne feilen? Jeg har sletta mesteparten av junk på pcen, fjerna programmer jeg sjelden bruker, osv. Jeg har ikke norton eller noe slikt som spiser ressurser (som jeg vet om).

 

Så noen som har noen tips? Jeg prøver å unngå å formatere så lenge som mulig, men må vel bite i eplet snart.

Endret av andre_sn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke lett å få så mye fornuftig ut av process explorer og autoruns. Ser ikke helt hva jeg skal lete etter, eller hva som er en snill og hva som er en slem process. Prosesser som er fargelagt i process explorer, noe spesielt med dem?

WMIPRSE er farget rødt, men det er også firefox og autoruns.

 

Her er hijack this rapporten

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 17:36:22, on 07.04.2008

Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16609)

Boot mode: Normal

 

Running processes:

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\jusched.exe

C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe

C:\Program Files\Grisoft\AVG7\avgcc.exe

C:\Windows\sttray.exe

C:\Windows\System32\rundll32.exe

C:\Windows\System32\rundll32.exe

C:\Windows\ehome\ehtray.exe

C:\Alt mitt\spill\steam\Steam.exe

C:\Program Files\Dell Support Center\bin\sprtcmd.exe

C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe

C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe

C:\Windows\ehome\ehmsas.exe

C:\Windows\System32\rundll32.exe

C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe

C:\Users\André\Desktop\system sjekkings\Autoruns\autoruns.exe

C:\Users\André\Desktop\system sjekkings\ProcessExplorer\procexp.exe

C:\Users\André\Desktop\system sjekkings\hT\HijackThis.exe

 

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.no/ig/dell?hl=en&cli...amp;ibd=6070328

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet Explorer provided by Dell

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll

O2 - BHO: BitComet ClickCapture - {39F7E362-828A-4B5A-BCAF-5B79BFDFEA60} - C:\Alt mitt\bitcomet\tools\BitCometBHO_1.1.3.28.dll

O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\alt mitt\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - c:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\ssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "c:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [iSUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start

O4 - HKLM\..\Run: [ECenter] c:\dell\E-Center\EULALauncher.exe

O4 - HKLM\..\Run: [iSUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP

O4 - HKLM\..\Run: [dscactivate] "C:\Program Files\Dell Support Center\gs_agent\custom\dsca.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sigmatelSysTrayApp] sttray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [NVHotkey] rundll32.exe C:\Windows\system32\nvHotkey.dll,Start

O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] "C:\Windows\System32\msconfig.exe" /auto

O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe

O4 - HKCU\..\Run: [steam] "c:\alt mitt\spill\steam\steam.exe" -silent

O4 - HKCU\..\Run: [DellSupportCenter] "C:\Program Files\Dell Support Center\bin\sprtcmd.exe" /P DellSupportCenter

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKCU\..\Run: [uniblue RegistryBooster 2] c:\users\andré\desktop\system sjekkings\reg boost\StartRegistryBooster.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [DelayShred] "c:\program files\mcafee\mshr\ShrCL.EXE" /P3 /q C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFABD0.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFABBF.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFA137.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFA126.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\Low\HSPERF~1.SH! C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\HSPERF~1.SH! (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'Default user')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [DelayShred] "c:\program files\mcafee\mshr\ShrCL.EXE" /P3 /q C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFABD0.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFABBF.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFA137.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFA126.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\Low\HSPERF~1.SH! C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\HSPERF~1.SH! (User 'Default user')

O4 - Global Startup: QuickSet.lnk = ?

O8 - Extra context menu item: &D&ownload &with BitComet - res://C:\Alt mitt\bitcomet\BitComet.exe/AddLink.htm

O8 - Extra context menu item: &D&ownload all video with BitComet - res://C:\Alt mitt\bitcomet\BitComet.exe/AddVideo.htm

O8 - Extra context menu item: &D&ownload all with BitComet - res://C:\Alt mitt\bitcomet\BitComet.exe/AddAllLink.htm

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\ALTMIT~1\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - c:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\npjpi160.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - c:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\npjpi160.dll

O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\ALTMIT~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\ALTMIT~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\ALTMIT~1\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: Unibet Poker - {C53BFCFC-7A54-4627-AEBA-2CD4871FCA97} - C:\Microgaming\Poker\UnibetpokerMPP\MPPoker.exe

O13 - Gopher Prefix:

O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\alt mitt\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll

O20 - Winlogon Notify: avgwlntf - C:\Windows\SYSTEM32\avgwlntf.dll

O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe

O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe

O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe

O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe

O23 - Service: Creative Labs Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe

O23 - Service: DSBrokerService - Unknown owner - C:\Program Files\DellSupport\brkrsvc.exe

O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe

O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: Dell Internal Network Card Power Management (nicconfigsvc) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\QuickSet\NicConfigSvc.exe

O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe

O23 - Service: SolidWorks Licensing Service - SolidWorks - C:\Program Files\Common Files\SolidWorks Shared\Service\SolidWorksLicensing.exe

O23 - Service: SupportSoft Sprocket Service (dellsupportcenter) (sprtsvc_dellsupportcenter) - SupportSoft, Inc. - C:\Program Files\Dell Support Center\bin\sprtsvc.exe

O23 - Service: SigmaTel Audio Service (STacSV) - SigmaTel, Inc. - C:\Program Files\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\STacSV.exe

O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe

O23 - Service: stllssvr - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe (file missing)

 

--

End of file - 9858 bytes

 

Ellers har jeg fått scanna for malware, bare litt smått adware.

Takker for hjelp så langt

Lenke til kommentar

Ser ut som du kjører både avg og mcafee antivirusprogrammer, hvis begge 2 kjører sanntidssøking etter virus kan det gjøre en maskin merkbart tregere, så slå av en av de, ellers var det ikke noe særlig såvidt jeg kunne se...

 

Du kan jo også prøve med ccleaner og renske gjennom både filer og registry, har opplevd det kan gjøre en pc raskere igjen...

Lenke til kommentar

OK rydder litt for deg,så skal vi nok få fart på den.

Du har hatt mcafee før,kjører hvertfall mange filer fra temp i oppstart der er ikke bra.

 

Nå tar jeg med mere en enn bare infeksjoner.

Vanligvis fjerner jeg kun infeksjoner.

Tar med ting som ikke trenger og starte opp.

 

Start HijackThis "scan" finn disse linjene merk dem,så trykk fix checked.

O2 - BHO: BitComet ClickCapture - {39F7E362-828A-4B5A-BCAF-5B79BFDFEA60} - C:\Alt mitt\bitcomet\tools\BitCometBHO_1.1.3.28.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [iSUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup

O4 - HKLM\..\Run: [NVHotkey] rundll32.exe C:\Windows\system32\nvHotkey.dll,Start

O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] "C:\Windows\System32\msconfig.exe" /auto

O4 - HKCU\..\Run: [DellSupportCenter] "C:\Program Files\Dell Support Center\bin\sprtcmd.exe" /P DellSupportCenter

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKCU\..\Run: [uniblue RegistryBooster 2] c:\users\andré\desktop\system sjekkings\reg boost\StartRegistryBooster.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')

 

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [DelayShred] "c:\program files\mcafee\mshr\ShrCL.EXE" /P3 /q C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFABD0.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFABBF.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFA137.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFA126.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\Low\HSPERF~1.SH! C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\HSPERF~1.SH! (User 'SYSTEM')

 

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [DelayShred] "c:\program files\mcafee\mshr\ShrCL.EXE" /P3 /q C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFABD0.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFABBF.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFA137.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\~DFA126.tmp C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\Low\HSPERF~1.SH! C:\Users\ANDR~1\AppData\Local\Temp\HSPERF~1.SH! (User 'Default user')

 

O4 - Global Startup: QuickSet.lnk = ?

O8 - Extra context menu item: &D&ownload &with BitComet - res://C:\Alt mitt\bitcomet\BitComet.exe/AddLink.htm

O8 - Extra context menu item: &D&ownload all video with BitComet - res://C:\Alt mitt\bitcomet\BitComet.exe/AddVideo.htm

O8 - Extra context menu item: &D&ownload all with BitComet - res://C:\Alt mitt\bitcomet\BitComet.exe/AddAllLink.htm

O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\ALTMIT~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\ALTMIT~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\ALTMIT~1\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: Unibet Poker - {C53BFCFC-7A54-4627-AEBA-2CD4871FCA97} - C:\Microgaming\Poker\UnibetpokerMPP\MPPoker.exe

O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\alt mitt\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll

 

En tjenste som må vekk.

Start->kjør->cmd

sc stop stllssvr

sc delete stllssvr

------------------------------------

Når vi rydder vil jeg at du fjerner disse program.

AVG7(denne kan du innstalere igjen vil anbefale avira,som jeg mener er den beste av de gratise antivirus opp til deg)

http://www.free-av.com/

Bruker lite ressuser.

 

Windows Defender

Ad-Aware

------------------------------------

Last ned kjør CCleaner

'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer som er eldere enn 48 t.

Kjør register-renser og"svar ja til og reparere"

 

Last ned oppdatere og kjør full scan SAS free

Post loggen fra SAS (preferences->statistics/logs)

 

Når dette er gjort restart og ny HijackThis logg.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Da har jeg gjort det. Testet css og det funker bedre, ca 10 fps høyere når det skjer ting, men fremdeles altfor tregt.

 

Her er SAS log

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
SUPERAntiSpyware Scan Log

http://www.superantispyware.com

 

Generated 04/07/2008 at 07:57 PM

 

Application Version : 4.0.1154

 

Core Rules Database Version : 3432

Trace Rules Database Version: 1424

 

Scan type : Complete Scan

Total Scan Time : 00:42:42

 

Memory items scanned : 562

Memory threats detected : 0

Registry items scanned : 6777

Registry threats detected : 0

File items scanned : 23178

File threats detected : 15

 

Adware.Tracking Cookie

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@azjmp[2].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@ads.vg.basefarm[1].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@servedby.adxpower[1].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@zedo[2].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@tacoda[2].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@anad.tacoda[2].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@stat.katalysatormedia[1].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@ad.firstadsolution[2].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@adopt.euroclick[2].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@www8.addfreestats[1].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@adecn[1].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@specificclick[2].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@www.windowsmedia[1].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@ad.zanox[1].txt

C:\Users\André\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\andré@adbrite[1].txt

 

og her er highjack loggen

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 20:14:12, on 07.04.2008

Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16609)

Boot mode: Normal

 

Running processes:

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\jusched.exe

C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe

C:\Windows\sttray.exe

C:\Windows\System32\rundll32.exe

C:\Windows\ehome\ehtray.exe

C:\Alt mitt\spill\steam\Steam.exe

C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe

C:\Windows\ehome\ehmsas.exe

C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe

C:\Windows\System32\rundll32.exe

C:\Alt mitt\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Windows\system32\NOTEPAD.EXE

C:\Users\André\Desktop\system sjekkings\hT\HijackThis.exe

 

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.no/ig/dell?hl=en&cli...amp;ibd=6070328

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet Explorer provided by Dell

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll

O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\alt mitt\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - c:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\ssv.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "c:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [iSUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start

O4 - HKLM\..\Run: [ECenter] c:\dell\E-Center\EULALauncher.exe

O4 - HKLM\..\Run: [dscactivate] "C:\Program Files\Dell Support Center\gs_agent\custom\dsca.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sigmatelSysTrayApp] sttray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe

O4 - HKCU\..\Run: [steam] "c:\alt mitt\spill\steam\steam.exe" -silent

O4 - HKCU\..\Run: [sUPERAntiSpyware] C:\Users\André\Desktop\system sjekkings\sas\SUPERAntiSpyware.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'NETWORK SERVICE')

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\ALTMIT~1\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - c:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\npjpi160.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - c:\Program Files\Java\jre1.6.0\bin\npjpi160.dll

O13 - Gopher Prefix:

O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Users\André\Desktop\system sjekkings\sas\SASWINLO.dll

O23 - Service: Creative Labs Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe

O23 - Service: DSBrokerService - Unknown owner - C:\Program Files\DellSupport\brkrsvc.exe

O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe

O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: Dell Internal Network Card Power Management (nicconfigsvc) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\QuickSet\NicConfigSvc.exe

O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe

O23 - Service: SolidWorks Licensing Service - SolidWorks - C:\Program Files\Common Files\SolidWorks Shared\Service\SolidWorksLicensing.exe

O23 - Service: SupportSoft Sprocket Service (dellsupportcenter) (sprtsvc_dellsupportcenter) - SupportSoft, Inc. - C:\Program Files\Dell Support Center\bin\sprtsvc.exe

O23 - Service: SigmaTel Audio Service (STacSV) - SigmaTel, Inc. - C:\Program Files\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\STacSV.exe

O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe

 

--

End of file - 6009 bytes

 

Må kanskje formatere likevel?

Lenke til kommentar

Finner ikke combofix.txt. Ser ikke ut som programmet kjører i det hele tatt. Kommer opp en liten loading bar, og så et blått vindu, men det er der kun i et halvt sec før det forsvinner igjen. Og ikke noe mer skjer. Det lages en mappe som heter combofix med diverse filer i, ingen logg fil eller txt fil.

Lenke til kommentar

defragget og scandisket og alle de windows verktøyene de fleste bør kunne, for en uke siden ca, så har litt tvil på at det er der det ligger. Har satt på manuell disk cache (eller hva det heter, slik at pcen bruker så så mye til vekselminne på harddisken.) til 16 gb, for å være sikker.

 

Jeg hadde en episode i påsken, hvor plutselig alt plutselig gikk fint igjen. stabil 100 fps i css, osv... men det varte kun et par dager, og alt jeg hadde gjort da var å stille inn vekselminne/disk cache eller hva det heter, til 4 gb istedenfor 1.4 gb som den stod på når auto var koblet inn.

 

Hvor jeg merker det mest er litt vanskelig å si, men er stort sett i applikasjoner av den tyngre typen.

Oppstart til innlogging i windows går veldig fort, men tar et minutt eller to før den er ferdig å jobbe etter jeg har tastet koden min.

Da jeg fikk maskinen kjørte den det meste på relativt bra. cnc3 gikk på full guffe smertefritt.. css på aller meste på high smertefritt. Men siste 4-5 månedene har det gått treigere og treigere.

Itunes tar litt tid å starte, åpne min datamaskin går ikke instant, heller 2-3 kanskje 4 sek før alt er oppe. Solidworks som jeg jobber i går helt forferdelig dårlig. En macbook air eller en 3 år gammel macbook 13" tommer (testa med en kompis) kjører solidworks uten problem.

 

Men jeg merker det best i css, iogmed at jeg har holdt på med det ukentlig siden jeg fikk pcen, og vet hvordan fps og alt er hele tiden. Tilogmed photoshop sliter litt en sjelden gang i blant. Firefox tar jo mye minne.. 70 mb i skrivende stund. Desktop windows manager og svhost tar 50 mb hver. Ellers er det andre vanlige applikasjoner.

 

Hvis det er noe hardware/driver problemer som skaper feilen, hvor bør jeg titte? Har oppdatert det aller meste etter Dell sine sider.

 

P.s Noe spesielt jeg skal se etter i HD tune?

Endret av andre_sn
Lenke til kommentar

Sidevekseminne sett 0mb restart.

Kjør defrag program som jeg har linket til.

Sett auto restart,du har nå en ny sidevekselfil(pagefile.sys)som den heter.

 

Men siste 4-5 månedene har det gått treigere og treigere.

Høres helt klart ut som mangel på vedlikehold.

Loggen så ikke helt bra ut mye som startet opp.

Ser bra ut nå.

 

Hvis det er noe hardware/driver problemer som skaper feilen, hvor bør jeg titte? Har oppdatert det aller meste etter Dell sine sider.

Det er lite sansynelig at det er dette ettersom den ble treigere og treigere.

 

Legger med et bilde av laptopen min i hdtune.

Kjør error scan og.

post-53555-1207634293_thumb.jpg

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

HD tune ser bra ut, check disken viste ingentingting mistenkelig. Defrag kjørt, pagefile satt itl auto eller sånn det var da jeg fikk pcen.

 

Jeg har i det minste lært en del ting tang. Aldri dumt det, men har du noen andre ting som kan hjelpe? eller skal jeg bare slette skiten. Hadde sikkert gått fortere hvis jeg bare hadde gjort det med en gang.

 

Apropos formatering, et par råd og vink til programvare som holder pcen i fin form hele tiden, gjerne et som har mange av funksjonene innabords, et anti mal ware program som tar det aller meste, et som defragger, fjerner rot på pcen, rydder register og slikt.. minst mulig programmer. Har jo en del som du allerede har gitt meg, men et program som har alt i ett hadde vært kjekt. Og så lurer jeg på hvordan beholde alle bookmarksene mine i firefox, og hvordan jeg kan finne fram nettverkskoden til mitt nettverk i vista så jeg slipper å styre med ruter tull og tøys igjen.

 

Takker uansett for all hjelp

Lenke til kommentar

Nei det er vanskelig når jeg ikke har pcen foran med og komme med flere tips.

 

Tips om gratis program kan jeg komme med.

 

Antivirus.

http://www.free-av.com/

 

Brannvegg.

http://www.personalfirewall.comodo.com/dow...d_firewall.html

 

Spyware.

SAS free

 

Oprydding og register renser.

CCleaner

 

Defragmering.

Auslogics Disk Defrag + Free Registry Defrag

 

Alt som starter opp og kjører.

AutoRuns + Process Explorer

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...