Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

EU-kontroll i Kristiansand?


Empty

Anbefalte innlegg

Har nå brukt store deler av helgen på å gjøre bilen min istand til EU-etterkontroll, dvs. bytte bytte bakbremse, hjullager, alle bremserør og bremseslanger. Og derfor lurer jeg på om det finnes noen greie verksteder i Kristiansands området som kan utføre etterkontrollen? Siden jeg er student og har brukt ganske mye penger allerede så er jeg lite lysten på å havne på et naziverksted som pirker på alt.

Fikk også anmerkning på et stk. senkesett som jeg har montert. Bestilte 40/40 sett med fjører og dempere fra Tyskland, med TÜV papirer. Fikk derfor beskjed om at jeg må på biltilsynet og skrive dette inn i vognkortet. Finnes det noen mulighet til å få dette strøket? Regner med at jeg må ha bilen på forstillingskontroll og så få dette skrevet inn i vognkortet og det koster da enda mer penger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha, vi tar 1800,- for rein 4-hjulskontroll. Er så ufattelig kjedelig så vi prøver og prise oss bort, men folk kjører på fordet..

 

Prisen blir seff noe annet hvis du bytter et endeledd etc hos oss.. rundt 1000 - 1200,- et sted vil jeg tro... Tar alltid 4-hjulskontroll da apparatet ikke godtar noe annet..

 

Skjønner ikke at folk har råd til og eie en bil...

Lenke til kommentar
haha, vi tar 1800,- for rein 4-hjulskontroll. Er så ufattelig kjedelig så vi prøver og prise oss bort, men folk kjører på fordet..

 

Prisen blir seff noe annet hvis du bytter et endeledd etc hos oss.. rundt 1000 - 1200,- et sted vil jeg tro... Tar alltid 4-hjulskontroll da apparatet ikke godtar noe annet..

 

Skjønner ikke at folk har råd til og eie en bil...

Så mye ja. Til og med vi(bertel O steen) tar mindre enn dere. Nå vet jeg ikke hvordan bedrift det er da.

 

Aparatet godtar selvfølgelig kun forstillingskontroll og, fordi ikke alle biler har justering bak. Er det justering bak- må det justeres der og- ellers blir det feil forran.

 

Ja, helt ufattlig hva folk koster på bilene sine. Plukka med en 94 mod Peugeot 306 i 2 arbeidsdager nå. Kompersjonen gikk rett i kjølesystemet og det var endel å bytte for å si det slik!

Toppen var i tillegg en halv millimeter skeiv!

 

Starta og gikk fint idag. Remse opp raskt det værste som ble byttet- radiator, toppakning- og ''slipesett'' altså alt tilhørende, endeledd, lenkestag, tette bunnpanne, tett servolekkasje.

Ble en regning på 35 000+ for kunden!

Lenke til kommentar

Jeg betalte 5-600 kroner for 4-hjulskontroll på Auto teknikk på dalane,

litt nord for krsand. Veldig god service der.

 

Ellers vil jeg anbefale deg å gå til evje for å få godkjent senkesett i vognkort,

kristiansand vil ikke godkjenne det, med mindre du har norsk tuw papirer,

evje sluker alt rått..

 

OG så vil jeg anbefale deg å gå til ett lite verksted i utkantstrøk.

Som regel billigere, og ikke SÅ nøye. I mange tilfeller.

 

Selv fikk jeg EU godkjent 200sx'n min med 3" turboback anlegg, uten katalysator. ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en almera med 2 katalysatorer. Fjerna begge 2 og satt på hjemmesnekra effektanlegg. Avgassen var dønn strøken. Det skal vel egentlig være teoretisk umulig, men den var heelt fin. Co 0 og 1 lambda.. Konkluderte med at motoren bare gitt så reint. Kan ikke skjønne noe annet..

 

Ble stoppa i teknisk kontroll. Måtte vise bilen. Dro ned og viste bilen og sto samtidig med begge kalaysatorene i henda for og vise dem at dette var veldig rart..

Han karen(som eller ikke skjønte en dritt)godkjente bare bilen. Jævlig kul kar sånn ellers så skjønner ikke hvorfor han jobba på biltilsynet.. Avgass og støy var bra så dem fikk ikke gjort stort untatt og godkjenne!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...