Gå til innhold

Trenger IDE RAID kort!


Anbefalte innlegg

Hey,

 

Kjenner noen til et billig enkelt RAID kort? Jeg trenger egentlig bare støtte for striped RAID og en enkelt IDE kanal (altså 2 harddisker).

 

Tingen er at det må være driverstøtte for Vista64.

 

Jeg har fra før et Sunsway/STlab kort som hadde gjort jobben fint, om ikke det var for at jeg ikke kan finne Vista64 driverstøtte for det. Supportsiden deres sier "all-windows" men jeg har en mistanke om at det bare ikke er blitt endret siden Vista32 og Vista64 kom på banen.

 

Hvir noen kjenner til et godt forslag til et kort jeg kna kjøpe, har et kort de kan selge, eller kjenner til hvordan jeg evt. kan fikse driverproblemet så tar jeg veldig gjerne imot forslag.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, disse er jo alle sammen bygget på samme chipper, og på kortet er det jo knapt noe mer enn den ène chippen plus noen baner såå.... det er godt mulig jeg kan muligens bruke drivere til et av disse "søster-kortene" ja. Tanken hadde bare ikke streifet meg.

 

Jeg kal gi det et forsøk og se hva som skjer.

 

Jzono1: Mener du at det finnes generelle silicon-image drivere for slike kort? ...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

hmmm ja, jeg fannt faktisk at de hadde generiske driver på silicon image siden. De hadde Vista støtte også, så kanskje jeg er heldig og kan kjøre den generiske driveren for den spesifikke chippen som Sunsway kortet mitt bruker. verdt å forsøke :)

 

Må bare finne ut hvordan jeg forcer drivere i Vista sidnejeg ikke har gjort det før (brukt XP opp til nå).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...