Gå til innhold

Things to do in Thailand


Anbefalte innlegg

Planlegger et 2ukers opphold i Thailand i sommer. Vet jeg skulle hatt mer tid men det går ikke pga. skole osv :(

Så lurer jeg på hvordan jeg kan bruke tiden min best mulig. Har tenkt meg til Koh Tao for å ta dykkersertifikatet på et 8dagerskurs :new_woot:

 

Når dette er gjort har jeg ca en uke til å oppleve Thailand :) Har aldri vært i Thailand (eller Asia generelt), så aner egentlig ikke hva jeg skal ta meg til. Noen forslag? Kunne tenkt meg å prøve litt surfing. Noen spesielle steder dette anbefales? Noe annet?

 

Edit:

Lander forresten i Bangkok. Noe spessielt å gjøre der? Kunne tenkt meg å kjøpe noe billig elektronikk o.l. også.

 

Takker på forhånd for svar :thumbup:

S.

Endret av seggvart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ta dykkersertifikatet i thailand! sløse 8 dager på det. Er det ikke bedre om du tar det i Norge og så slipper du å gjøre det i thailand slik at du faktisk kan nyte dykkinga.

 

Kan jeg ikke nyte dykkinga i Thailand? Koster vel rundt halvparten der nede og er litt mer eksotiske dyrearter? Er veldig fascinert av fargerike fisker og slikt :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du det. Men det jeg mener er at det er bedre om du reiser dit med dykkersertifikatet. Men om du vil spare penger greit nok. Men du har ikke akkurat frihet under vann når du tar dykkersertifikatet. Gå rundt i gruppe til enhver tid, masse teori og de første gangene i et svømmebasseng. Slik ville ikke jeg brukt en dyr thailand tur til ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Koh Samui skal være veldig pent. Men man kan ikke dra dit når som helst. Phuket er gjennoppbygget etter tsunamien. Pataya er pop også. Men ville testet de to andre stedene.

 

Chattujak er det største markedet i Bangkok. Finner alt mulig der.

 

Du smake på appelsinjuicen. Få deg en god og billig thaimassasje og nyt livet.

 

PS. Alt som ligger i nærheten av hotellet er mye dyrere enn hvis du drar ett sted som ligger lengre unna.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan du det. Men det jeg mener er at det er bedre om du reiser dit med dykkersertifikatet. Men om du vil spare penger greit nok. Men du har ikke akkurat frihet under vann når du tar dykkersertifikatet. Gå rundt i gruppe til enhver tid, masse teori og de første gangene i et svømmebasseng. Slik ville ikke jeg brukt en dyr thailand tur til ihvertfall :)

 

Hmm, sant nok, men har ikke mulighet til å få tatt sertifikatet før jeg drar, og hadde vært kult å prøve litt dykking der nede. Vet ikke når jeg har muligheten senere siden jeg begynner på studiene og blir fattig student :hmm: Er jo nå jeg har penger til det, hehe :cool:

 

Hva annet er det å gjøre i 2 uker hvis jeg ikke bruker halvparten av tiden på det kurset da? :)

Lenke til kommentar
Koh Samui skal være veldig pent. Men man kan ikke dra dit når som helst. Phuket er gjennoppbygget etter tsunamien. Pataya er pop også. Men ville testet de to andre stedene.

 

Chattujak er det største markedet i Bangkok. Finner alt mulig der.

 

Du smake på appelsinjuicen. Få deg en god og billig thaimassasje og nyt livet.

 

PS. Alt som ligger i nærheten av hotellet er mye dyrere enn hvis du drar ett sted som ligger lengre unna.

 

Notert :)

Lenke til kommentar
Kan jeg ikke nyte dykkinga i Thailand? Koster vel rundt halvparten der nede og er litt mer eksotiske dyrearter? Er veldig fascinert av fargerike fisker og slikt :)

Jeg tok også dykkersertifikat i Thailand og ble overrasket da jeg oppdaget at det faktisk var billigere i Norge. I tillegg lærer du å dykke med tørrdrakt i Norge. Om du tar sertifikatet i Norge kan du dykke både i Thailand og Norge, men om du tar det i Thailand kan du ikke dykke i Norge. Om det er for sent å ta det i Norge bør du i alle fall ta et intensivt kurs så du ikke bruker 8 dager på kurset før du kan begynne med skikkelige dykk.

 

Gjør også hva du kan for å komme deg til ut til Similan-øyene. Det er både bra snorkling og helt utrolig dykking der.

 

Ellers er sommeren feil sesong for å dra til Thailand. Det er over 30 grader og masse regn, ikke akkurat behagelig.

Lenke til kommentar
Jeg tok også dykkersertifikat i Thailand og ble overrasket da jeg oppdaget at det faktisk var billigere i Norge. I tillegg lærer du å dykke med tørrdrakt i Norge. Om du tar sertifikatet i Norge kan du dykke både i Thailand og Norge, men om du tar det i Thailand kan du ikke dykke i Norge. Om det er for sent å ta det i Norge bør du i alle fall ta et intensivt kurs så du ikke bruker 8 dager på kurset før du kan begynne med skikkelige dykk.

 

Gjør også hva du kan for å komme deg til ut til Similan-øyene. Det er både bra snorkling og helt utrolig dykking der.

 

Ellers er sommeren feil sesong for å dra til Thailand. Det er over 30 grader og masse regn, ikke akkurat behagelig.

 

Jasså? Hva koster det i Norge? Kilroy tilbyr jo kurset med transport fra Bangkok og overnatting for under 3000 kr. Kan det bli billigere enn det i Norge?

 

Hvordan fungerer intensivkurs da? Kan jeg ta teorien i Norge og gå rett på dykkinga i Thailand?

 

Så ikke for meg at det skulle være mye reng der, er det sant? 30 grader er jo rimelig mye, men det er det vel de fleste plasser i "syden" på sommeren :)

Lenke til kommentar

PADI-kurset ligger nå på ca. 2000 + bøker i Norge og så må du ha legeerklæring. Det krever de også i Thailand om de er seriøse.

 

3000,- for kurs inkludert transport og 1 ukes overnatting høres for godt ut til å være sant.

 

Joda, det er over 30 grader mange steder, men det er veldig stor forskjell på om det er lav eller høy luftfuktighet og den er veldig høy i Thailand. Legg til at temperaturen ikke kommer stort under 30 på natten så skjønner man at AC er et must for å få sove.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ping pong-show i bangkok er et must. Kort fortalt et show som innvolverer jenter og pingpong-baller. Etter mye alkohol begynte magen min smått å vrenge seg når de begynte å skyte baller på publikum, men definitivt en opplevelse. Men ikke ta med deg for mye penger, de lurer deg fort vekk for det du har. Er ikke fult så shady som det kan høres ut. Mye turister der. Horestrøket patpong er også en opplevelse i seg selv, selv om man ikke er av typen som kjøper sex. Sex-eldorado. Villere enn man kan forestille seg. Men vær forbredt på sinnsykt innpåslitne horer, crossdressers, selgere, homofile, innkastere og ladyboys, selv etter thailandsk standard.

 

Kan også sjekke ut markedene i bangkok. Kan gjøre bra kupp der, spesielt om du kommer deg bort fra turistmarkedene.

 

Utrolig mye å gjøre i thailand. Også av ting du kan fortelle mor om. Trekking inkludert elefantriding og rafting i nord-thailand, klatring rundt railay beach og dykking som du var inne på. Feste livet av deg på full moon party i koh phangan. Selger happy shakes med magic mushrooms over disk, hvis det skulle være interessant. Utrolig mange fine strender, selvfølgelig, men er vel ikke sesong for det når det er sommer her. Mye gamle templer man kan se. Billig massasje over alt.

 

I og med at du har relativt kort tid der ville jeg anbefalt deg å fly rundt i landet for å slippe å bruke tid på å reise. nok air har billige innenlandsbilletter.

 

Du kommer til å ha mer enn nok å gjøre uansett. God tur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...