Gå til innhold

Problemer med TV-UT.


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått til å koble TV'en til PC'en min. Første gangen jeg koblet til, var det farger, og bildet var helt fint.

Men så prøvde jeg å spille CS, og når jeg da slo spillet av, ble plutselig TV-skjermen svart-hvitt. Etter at jeg hadde prøvd meg fram med forskjellige instillinger, ble det plutselig farger igjen. Men så prøvde jeg å gå inn på instillingene igjen, og det ble det svart-hvitt.

 

Det er helt sikkert ikke noe galt med TV'en siden alle andre kanaler funker fint med farge og alt.

 

Noen som har noen råd om hva som kan være galt?

 

Skjermkort: Geforce 4 ti4400

TV: Grundig

Kabler: En dings som jeg fikk med skjermkortet, en S-VHS kabel, en scart transformator(?).

OS: XP

Driver: 41.09

 

Edit: Nå kan jeg bare se bakgrunnen, som jeg har på desktopen, på TV'en. Ingen ikoner eller Start meny osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

grunnen til at du bare ser bakgrunnen er nok at du har stilt den inn på twinview, som gir 2 sidestilte bilder, og ikke clone som gir 2 like...

 

Men, det kan høres ut som det er valgt feil tv-standard... gå i oppsettet og prøv å "detect devices" eller.no slikt....

 

- - the end - -

Lenke til kommentar
Det finnes hundrevis av poster om dette emnet. SØK.  

 

Uansett, årsaker til sort-hvitt:

 

- PAL/NTSC (Søk)

- TV støtter ikke S-video, eller TV ikke stilt inn på rett AV-kanal (ala AV2 og AV2-S, hvor sistnevnte er til bruk av S-Video-kabel)

 

Jeg har selvfølgelig søkt. Men jeg har ikke funnet noen post som er lik min:

Første gangen jeg koblet til, var det farger, og bildet var helt fint.  

Men så prøvde jeg å spille CS, og når jeg da slo spillet av, ble plutselig TV-skjermen svart-hvitt. Etter at jeg hadde prøvd meg fram med forskjellige instillinger, ble det plutselig farger igjen. Men så prøvde jeg å gå inn på instillingene igjen, og det ble det svart-hvitt.

 

Jeg har altså hatt farger.

Lenke til kommentar
grunnen til at du bare ser bakgrunnen er nok at du har stilt den inn på twinview, som gir 2 sidestilte bilder, og ikke clone som gir 2 like...

 

Men, det kan høres ut som det er valgt feil tv-standard... gå i oppsettet og prøv å "detect devices" eller.no slikt....

 

- - the end - -

 

Jeg har riktig TV-standard (PAL-B). Og jeg har også tatt på clone. Det kan virke som at jeg får det sånn det skal være (bortsett fra svart-hvitt da) når jeg har på pc'n mens jeg kobler til kablene og kloner skjermen, men når jeg rebooter, viser den bare bakgrunnen (hele bakgrunnen).

Lenke til kommentar

Grunnen til at innstillingene forsvinner tror jeg skyldes at du tar bort kabelen fra TV. Hvis du lar denne stå i, vil innstillingene holdes ved boot.

 

Når det gjelder sort/hvit problematikken går jeg ut i fra at dette er et rent

kabelproblem. Er det ikke en s-video inngang på TV'en slik at du slipper overgangene?

 

 

Yoda

Lenke til kommentar
Grunnen til at innstillingene forsvinner tror jeg skyldes at du tar bort kabelen fra TV.  Hvis du lar denne stå i, vil innstillingene holdes ved boot.

Innstillingene er de samme, jeg tar ikke ut kablene, jeg bare rebooter vanlig. Når den da kommer inn i windows etter pålogging, blir det bare bakgrunnen.

 

Når det gjelder sort/hvit problematikken går jeg ut i fra at dette er et rent

kabelproblem.  Er det ikke en s-video inngang på TV'en slik at du slipper overgangene?

 

Nei, alle overgangene er nødvendige. Enig at det kan være kabelen, den som jeg fikk med skjermkortet (MSI), virker veldig dårlig. Den sitter bl.a. veldig dårlig fast. Men jeg synes det er merkelig at det skjedde når jeg ikke var i nærheten av kabelen... Det eneste jeg gjorde var å gå ut av et spill.

 

Takk!

 

PS: Noen som vet hvor jeg kan få tak i overgang fra sånn plugg som er på skjermkortet (Geforce 4 ti 4400) til S-VHS.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd TV-tool, og da funket fargene fint igjen, men da ble det bare vist halve bildet når jeg spilte filmer. Når jeg var på desktopen, var det fint. Det betyr altså at det er noen instillinger...

 

Noen som vet hvilke instillinger det er?

 

Noen som vet hva jeg skal gjøre i TV-Tool for at jeg skal få fullskjerm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...