Gå til innhold

Hva er denne pcen verdt?


Anbefalte innlegg

Planlegger å selge pcen min..

 

Hva sånn ca vil denne være verdt?

 

- Asus P5GD2 Deluxe hovedkort

- P4 3,2 Ghz prosessor

- 1024 Kingston DDR2 ram (2x512mb dual channel)

- Gainward GeForce 6800GS 512MB GDDR3 ram -1,4ns

- Western Digital Raptor 36.7GB S-ATA (10 000 rpm)

- Western Digital 200 GB S-ATA (7 200 rpm)

- Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Sort

- NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Dual Layer

- Creative SoundBlaster Audigy lydkort

- Thermaltake Silent 775 Heat CPU-Kjøler

- bZerk, 500W, Silent, Aluminium, Plexiglass - strømforsyning

 

PC-en er bygget i et Raidmax Scorpio kabinett med glassvindu, med blått neonlys inni. Neonlys også fra strømforsyningen. Dette kan dimmes fra kontrollsenter på forsiden av kabinettet. Alle strømkabler og idekabler er selvlysende grønne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tatt i betraktning hvor billig ny maskinvare er i dag så snakker vi ikke om mer enn 15 - 1700 kroner. Da er det nesten bedre å beholde den som en maskin 2 som kan brukes til backup, server, etc. Det eneste som har noen verdi er jo WD Raptor. Likevel, maskinen er helt oppegående og vil sikkert fungere ennå i flere år til vanlig husbruk. Problemet er at det selges helt nye og bedre maskiner for under 2K i dag.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper nytt hovedkort, prosessor, ram og skjermkort, vil da pcen min bli like bra som å kjøpe en ny pc?

 

Et lite problem med den har vært at den slår seg av når den blir for varm...stått på et par døgn.. Løst dette ved å ha den ene kabinettdøra oppe.. Tror det har hatt med kjølepasta/prosessor å gjøre..

 

Sånne "skjønnhetsfeil" pleier man vel å få bort når man skifter ut hele hovedkortet mm ?

 

Håper på svar...

Lenke til kommentar
Et lite problem med den har vært at den slår seg av når den blir for varm...stått på et par døgn.. Løst dette ved å ha den ene kabinettdøra oppe.. Tror det har hatt med kjølepasta/prosessor å gjøre..

Gjør ren viftene, og CPU-vifta spesielt så blir den kjølig og stabil igjen. Glem ikke vifta på skjermkortet heller.

 

Du får solgt den får 4000-5000kr på Finn.no.. Du glemte å nevne at du selger den med skjerm eller uten...Med skjerm får du 4-5k uten 3k..KANSKJE...

Mulig det, men da snakker vi nesten om svindel.

Lenke til kommentar
Om du har lav nok moral så.

du får fint solgt den for 4-5 på finn, men det er jo nesten svindel. Det finnes mange idioter der ute som kan lures.

2000 mener jeg er en fair pris både for kjøper og selger

 

Hvis den som skal kjøpe ser på bruksverdien av pcen, så er den verdien mye mer enn 2000 kroner.

Lenke til kommentar
Det synes jeg ikke. Skjermkortet takler vel ingen av dagens spill og 1gb ram er ganske lite i dag.

Tipper som andre her har påpekt, rundt 2000kr (med skjerm)

Kjører wow for full maskin, ingen lagg eller hakking. Har ikke kjøpt så mange andre spill i det siste, så fler vet jeg ikke. Kjører WOW like lett som kameraten min kjører på sin nye pc til 10 000..

Lenke til kommentar
wow kan du jo kjøre glatt på PC-er produsert på 90 tallet også! ;) Lillebroren min kjører wow glatt med et sugent geforce 7600 skjermkort!

Ok, men da trenger man ikke så bra pc for å spille spill med bra grafikk som alle påstår da. Da har vi det klarert :) takker thomas

Lenke til kommentar
Hvis den som skal kjøpe ser på bruksverdien av pcen, så er den verdien mye mer enn 2000 kroner.

Da bør du jo beholde den :thumbup:

En kamerat av meg som er kjekk og grei spurte meg om det samme, jeg svarte at han kunne gi den bort til noen som trengte den. Og det endte med det. Spesielt hvis det er kjøleproblemer med den også...

 

Splitter ny PC til 3-4000,- er bra nok, og bedre enn den der til det meste.

Lenke til kommentar

Når du har lovet dem gull og grønne skoger og kjøper maskinen, så løper de ut og kjøper Crysis og installerer det. Hva skjer så? Spillet går like raskt som en giktbefengt lus på tjærekost en kald vintersdag. Da blir de nok heller ikke særlig glade for det.

 

Om du skal selge den i det hele tatt, fiks først feilen med at den skrur seg av. Man kan ikke selge slik til folk, da får du jo bare en masse bråk med dem. Pluss at det drar verdien av maskinen ned enda mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...