Crex Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 Okei. Saken er at jeg og noen venner prøvde å spille multiplayer på et gammelt, men utrolig bra pc spill. Age of empires 2. Greit...person nr. 1 lager et game og person nr. 2 joiner og det går fint. begge har xp. men jeg klarer ikkeå joine. jeg har vista. Jeg gikk ut av spillet å prøvde å slå av alle former for brannmurer. Det sto på "sikkerhetsenter" at windows branmur er av og at norton internet security brannmur er på... jeg prøver å slå av, men ingen ting virker.. Så prøvde jeg med en xp pc som han hadde i huset. og det virket helt fint... dette er veldig irriterende.. noen som vet hvordan jeg kan slå av alle former for brannmurer på vista?? eller om det er noe annet med PC-en??
nilox Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 Må nesten få denne i mine innlegg. En kamerat av meg hadde samme problem på et LAN for litt siden. Han hadde vista, vi andre hadde xp. Vi slo av alle brannmurene hans, både i vista og i norton, men han fant fortsatt ikke oss andre i aoe2, og vi fant ikke han. Alt funket i swat4, så virker som om det er noe spesielt med aoe2 og vista. Synd, for det er en klassiker som passer perfekt på LAN.
Minozx Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 Si det er et gammelt spill, så kan den personen som har vista lage en game.
Syar-2003 Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 Problemet er nok at aoe 2 bruker IPX nettverksprotokoll . Den er fjernet i Vista.
Minozx Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 Jeg vet at aoe 2 funker i Vista. (har gjort det før) Men vi får samme problem av og til. (Han som lager gamen har xp, men Vista får til å "connect") Så jeg tror at det har noe med brannmuren. Dette kan du teste å lage en game med Vista. Hvis de andre ikke finner deg, så er det noe med brannmuren. Håper at du/dere klarer det:)
Syar-2003 Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 (endret) I Vista - høyre klikk på Age Of Empires 2 og velg "kjør som administrator" Endret 6. april 2008 av syar2003
the_masked_cow Skrevet 7. april 2008 Skrevet 7. april 2008 Problemet er nok at aoe 2 bruker IPX nettverksprotokoll .Den er fjernet i Vista. Jeg tror ikke AOE2 bruker IPX nei. Men aoe KAN bruke IPX, noe som man unngår ved å velge annen tilkoblingsmetode, noe som gjøres før man joiner en game. gjør som nevnt ovenfor og kjør som administrator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå