Gå til innhold

FSK Hærens Jegerkommando


ULVENulv

Anbefalte innlegg

Ja, da braker det løs snart gutter og jenter(?).. Vil bare si lykke til folkens! Tipper jeg ryker ut på dag to, men da får jeg kanskje muligheten til å gå befalsskolen likevel :)

Forsvaret har ikke bruk for sånne som deg. Hva slags holdning er det der?

 

 

altså: Du gir opp- du er en taper.

 

Ja annmeld meg til forumvekterne for personangrep.

 

Jeg ser hva du mener, men jeg syns det semper fidelis skriver er med en viss ironi. Men ja... Forsvaret har ikke bruk for personer som ikke er topp motivert, hvertfall ikke HJK, men jeg tror nok ikke dette gjelder SF.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, da braker det løs snart gutter og jenter(?).. Vil bare si lykke til folkens! Tipper jeg ryker ut på dag to, men da får jeg kanskje muligheten til å gå befalsskolen likevel :)

Forsvaret har ikke bruk for sånne som deg. Hva slags holdning er det der?

 

 

altså: Du gir opp- du er en taper.

 

Ja annmeld meg til forumvekterne for personangrep.

 

Du kjenner ikke til personen og hans forutsetninger til å gjenomføre opptaket.

At han har selv innsikt til å kjenne sine egne begrensinger og svakheter gjør han ikke til en taper.

 

Hvis noen framstår som en taper her, så er det deg.

Hvis ikke du har noe konstruktivt å bidra med til den tråden, så kan du bare la være å komme med innlegg.

Endret av 40mm
Lenke til kommentar
Ja, da braker det løs snart gutter og jenter(?).. Vil bare si lykke til folkens! Tipper jeg ryker ut på dag to, men da får jeg kanskje muligheten til å gå befalsskolen likevel :)

Forsvaret har ikke bruk for sånne som deg. Hva slags holdning er det der?

 

 

altså: Du gir opp- du er en taper.

 

Ja annmeld meg til forumvekterne for personangrep.

 

Jeg ser hva du mener, men jeg syns det semper fidelis skriver er med en viss ironi. Men ja... Forsvaret har ikke bruk for personer som ikke er topp motivert, hvertfall ikke HJK, men jeg tror nok ikke dette gjelder SF.

 

Trenger ikke å være noe i vei med motivasjonen.

Man kan være topp motivert uten at man nødvendigvis kommer seg inn i HJK.

Lenke til kommentar
Ja, da braker det løs snart gutter og jenter(?).. Vil bare si lykke til folkens! Tipper jeg ryker ut på dag to, men da får jeg kanskje muligheten til å gå befalsskolen likevel :)

Forsvaret har ikke bruk for sånne som deg. Hva slags holdning er det der?

 

 

altså: Du gir opp- du er en taper.

 

Ja annmeld meg til forumvekterne for personangrep.

 

Jeg ser hva du mener, men jeg syns det semper fidelis skriver er med en viss ironi. Men ja... Forsvaret har ikke bruk for personer som ikke er topp motivert, hvertfall ikke HJK, men jeg tror nok ikke dette gjelder SF.

 

Trenger ikke å være noe i vei med motivasjonen.

Man kan være topp motivert uten at man nødvendigvis kommer seg inn i HJK.

 

Det var ikke det jeg mente, og som jeg skrev så tror jeg ikke dette gjelder SF. Kanskje jeg formulerte meg litt rart, men jeg syns fortsatt det jeg skrev var ganske "rett skrevet", så jeg klarer ikke å formulere det på en bedre måte nå :) Og ja, topp motiverte kan slite med å komme inn steder, men forsvaret har alikavell mer nytte av disse personene, enn folk som bare vil bli ferdig med tjenesten sin, type holdning jeg gir faen i militæret, vil bare bli ferdig med det året siden jeg ikke fikk utsettelse evt fritak.

Lenke til kommentar

Motivasjonen kan være på topp, eller ganske moderat/mot bånn, men du må likevel igjennom en god del fysiske tester før du starter på eventuelle teoretiske tester, hvorav matteprøver, IQ tester, motorikk, språk og forståelse, og andre div prøver som jeg ikke vil (eller kan for den sak skyld) nevne. ;)

Hvis du overlever dette, så må du på et intervju med en av forsvarets psykologer og avdelingens overhoder.

 

Motivasjon eller ikke, du blir brutt ned og strippet til skjelettet. =p

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant å vite hvor mange som fortsatt er med, med tanke på at helvetesuka nettopp startet. Hørte om en som nettopp kom hjem, han har mottatt strålebehandling for leggene sine, samt antibiotika kur.

Endret av leech
Lenke til kommentar

En kompis av meg har gått på rekruttskolen (?) til fallskjermjeger i noen uker nå. I dag var de endelig ferdig med helvetesuken. Han var syltynn og logisk nok trøtt og sliten. Han hadde kommet seg fint gjennom opptakskravene og hang fortsatt med. I dag var de 30 igjen og de skulle få perm til helgen. Han var lettet og glad for å være ferdig og hadde troen på å få komme inn på selve skolen, da de tar inn ca. 30 hvert år (stemmer ikke det)?

 

Likevel hadde han nå fått beskjed om at han var ute, grunnet hans holdninger. Det er alt han fikk vite. Han mener selv at han har vært positiv og hjulpet sine jegerkamerater i disse ukene.

 

Noen som har vært borti dette før og som vet hvilke holdninger det kan handle om?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
En kompis av meg har gått på rekruttskolen (?) til fallskjermjeger i noen uker nå. I dag var de endelig ferdig med helvetesuken. Han var syltynn og logisk nok trøtt og sliten. Han hadde kommet seg fint gjennom opptakskravene og hang fortsatt med. I dag var de 30 igjen og de skulle få perm til helgen. Han var lettet og glad for å være ferdig og hadde troen på å få komme inn på selve skolen, da de tar inn ca. 30 hvert år (stemmer ikke det)?

 

Likevel hadde han nå fått beskjed om at han var ute, grunnet hans holdninger. Det er alt han fikk vite. Han mener selv at han har vært positiv og hjulpet sine jegerkamerater i disse ukene.

 

Noen som har vært borti dette før og som vet hvilke holdninger det kan handle om?

 

Vet om flere som ikke har kommet gjennom til tross for at prestasjonene deres har vært eksemplariske. I det ene tilfellet var fyren i bedre form enn samtlige av soldatene og befalet. Ingen slo han i hverken løping eller på ski. Men han fikk altså ikke fortsette pga. at befalet mente han var nonchalant. Urettferdig? Tja, kan diskuteres. Spesialstyrkene og andre militærdivisjoner er ikke bare ute etter dem som mestrer det fysiske og psykiske. De vil også ha "teamplayers", som kan samarbeide og fungere sammen i gruppe med flere. Har de ikke den egenskapen, er de rett og slett ikke ønsket, noe som er forståelig.

Lenke til kommentar
En kompis av meg har gått på rekruttskolen (?) til fallskjermjeger i noen uker nå. I dag var de endelig ferdig med helvetesuken. Han var syltynn og logisk nok trøtt og sliten. Han hadde kommet seg fint gjennom opptakskravene og hang fortsatt med. I dag var de 30 igjen og de skulle få perm til helgen. Han var lettet og glad for å være ferdig og hadde troen på å få komme inn på selve skolen, da de tar inn ca. 30 hvert år (stemmer ikke det)?

 

Likevel hadde han nå fått beskjed om at han var ute, grunnet hans holdninger. Det er alt han fikk vite. Han mener selv at han har vært positiv og hjulpet sine jegerkamerater i disse ukene.

 

Noen som har vært borti dette før og som vet hvilke holdninger det kan handle om?

 

Vet om flere som ikke har kommet gjennom til tross for at prestasjonene deres har vært eksemplariske. I det ene tilfellet var fyren i bedre form enn samtlige av soldatene og befalet. Ingen slo han i hverken løping eller på ski. Men han fikk altså ikke fortsette pga. at befalet mente han var nonchalant. Urettferdig? Tja, kan diskuteres. Spesialstyrkene og andre militærdivisjoner er ikke bare ute etter dem som mestrer det fysiske og psykiske. De vil også ha "teamplayers", som kan samarbeide og fungere sammen i gruppe med flere. Har de ikke den egenskapen, er de rett og slett ikke ønsket, noe som er forståelig.

 

Denne typen personer refereres ofte til "Rambo-typer", og slik jeg har oppfattet det er forsvaret flinke til å finne ut hvem disse er og få sendt de hjem fort.

Lenke til kommentar
Rambo typen: En over gjenomsnitlig godt trent soldat som etter tjeneste i aktiv strid sliter med PSTD, og som ikke møter noe hjelp forsvaret eller det sivile, og som det klikker for etter at noen trykte på de feile knappene.

Ikke den formuleringen jeg har hørt, men det kan godt hende det stemmer! Uansett veldig synd at dette skjer, og at Forsvaret ikke gjør større grep og tar hånd om disse personene. De fortjener så mye mer enn det de får nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...