Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

(Løst) Kommer ikke inn i BIOS, får ikke boota fra CD/DVD


Anbefalte innlegg

Har et problem. Skal formatere og installere en kjappere versjon av Vista. (Altså clean install, formatere og ny versjon av vista) Men jeg får ikke kommet inn i BIOS sånn at jeg får boota fra DVD. Det vises ikke noe informasjon eller tekst idetheletatt når jeg booter, første som vises er når windows starter å loade.

 

AMD690GM-M2 hovedkort, lasta ned brukermanualen, står at det skal komme beskjed "Press DEL to enter setup" men det gjør det altså ikke. Jeg har prøvd å trykke DEL under oppstart selv om det ikke kommer noen beskjed. Da stopper alt opp og kommer ikke inn i Windows. Det virker nesten som om den faktisk går inn i BIOS, men at jeg ikke ser en dritt på skjermen min.

 

Jeg har også prøvd å sette skjermkabelen inn i det intergrerte skjermkortet for å se om det hjalp, men det er fortsatt ingen oppstartsinfo.

 

Så nå tenkte jeg å ta ut radeonkortet og se om det hjelper å bruke den integrerte skjermkortet uten at mitt radeonkort står i.

 

ER DET NOEN SOM HAR PEILING PÅ HVA JEG KAN GJØRE? :cry:

 

Jeg har prøvd å flashe BIOS med siste versjon også!

Endret av jagarock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvd å resette bios? står hvordan i manualen, ellers kan du prøve (ta ut batteriet i noen sekunder og sette det inn igjen)

 

ta også ut alle ledninger bortsett fra skjerm, mus og tastatur.

 

når du resetter settes cd / dvd vanligvis som main

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar

Jeg tok ut mitt skjermkort og satte kabeln i det intergrerte skjermkortet.

Da kom all oppsartsteksten opp, og jeg har nå reinstallert Vista.

 

Men nå har jeg et anna problem igjen. Når jeg setter i skjermkortet mitt, så vises INGENTING........ Jippi. Så nå er jeg på det integrerte skjermkortet. YEEEEE.

Faen skal ikke være lett...

Lenke til kommentar
Har du lydkort i nærheten av skjermkortet? Det kan skape krøll.

Funker skjermkortet i en annen pc? Er det en BIOS som gjør at du kan skru av det integrerte? Glemt evt. strømkontakt til skjermkort?

 

når jeg starta med det integrerte var det "activate windows" greie før man kom inn i windows kan hende det bare var det og at det funker nå som pcen går rett inn i windows.

men nå er jeg på pcfylla, tør ikke å fikle i pcen nå, får se imårra

Lenke til kommentar

Problemet er løst.

 

Dette er hva jeg gjorde fra start til end:

 

1. Tok ut skjermkort

2. Brukte internt skjermkort så jeg fikk stilt inn BIOS og installert WIN.

3. Tok valget "Reset to Failsafe Configuration" i BIOS (noe ala restore manufacturer settings)

4. Putta i skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...