Gå til innhold

Test: Cowon Iaudio U5


Anbefalte innlegg

Pluss på 259 kroner så får du iAudio 7 med støtte for OGG, WMA, ASF og FLAC. Eneste aberet er 6mW lavere effekt, noe som sikkert ikke betyr så mye hvis man benytter seg av øreplugger.
Det at den veier nesten dobbelt så mye er da også et betydelig "aber".

Tja, hvis det er økningen fra 35g til 60g som plager deg så sliter du max. De ekstra 25grammene! gir deg jo bortimot dobling i batteritid.

Hvorfor "sliter" jeg? Er en selvfølge å trekke fram en dobling i vekt når man først nevner ulemper.
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

For det første:

Creative > Apple, når det er snakk om lydkvalitet. Shuffle er IKKE et unntak. Om ikke likeverdig, er den verre. :thumbdown:

 

For det andre:

FLAC er nesten ikke vits på en spiller med 8 GB. Det er for lite til tapsfrie formater.

 

For det trejde: Hodetelefonene bør være av meget høy klasse for å høre forskjell på tapsfritt og ikke. Jeg hører såvidt forskjell med PC-lydkortet mitt. Men hvis man hører på f. eks Keane, vil lyden høres rundere ut, og detaljene vil markeres bedre. Bruk Senheiser HD 600 eller likeverdig for å teste lyd.

 

For det siste: Det er ett unntak når det gjelder metallsjangeren. De fleste vil sikkert si at FLAC ikke er nødvendig. Serj Tankian (tidlige vokalist i System of A Down) bruker fiolin og piano aktivt i musikken sin, så her blir det tapsfritt all the way for meg :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...