Gå til innhold

Spikes med vegg til vegg teppe...


Anbefalte innlegg

Hei : )

 

Jeg skal kjøpe meg et par Dynavoice Magic F-6, og det jeg lurte på hva spikes egentlig gjør og om det er noe jeg virkelig trenger... Det har seg også slik at jeg har vegg til vegg teppe på rommet, blir det da enda viktigere og ha slike spikes?

Takker for svar : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funksjonen til spikes er å gjøre kontaktflaten mellom underlaget og høyttaleren minst mulig. Da ungår du eventuelle vibrasjonsresonanser som oppstår hvis underlaget og høyttaleren er helt flatt på hverandre.

Spikes vil gjøre at høyttaleren står stødigere, og siden kontaktflaten er mindre, øker trykket på det lille arealet.

På et gulvteppe vil jeg tro at du kan ha godt av å sette spikes på høyttalerene, med tanke på hvor stødig de står. Men du får samtidig mer kontakt med gulvet, noe som kan føre til at vibrasjoner fra høyttaleren sprer seg bedre. Det kan gjøre at andre rom i huset opplever mer "støy" fra ditt anlegg, og er du svært uheldig kan du få nye, uønskede resonanser fordi gulvet spiller mer med.

 

Men det er jo bare å prøve og se om det blir bedre.

Du trenger for ordens skyld ikke noen dyre spikes, da alle i bunn og grunn har samme effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...