Gå til innhold

Spørsmål ang. paintball


Anbefalte innlegg

For det første, Diskusjon.no sin forumoppdeling suger, er paintball ekstremsport eller ikke? Er slalom det? Litt vanskelig å sette alt på plass her...

 

Men spørsmålet. Skal kjøpe meg en ordentlig markør til sommeren, dvs Tippmann 98 Custom Pro eller Spyder MR-3. Men foreløpig da penger er et problem så skal jeg kjøpe meg en Spyder MR-1, noen som har erfaringer med den, særlig om vinteren, da jeg bor i det høye nord :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Ok, jeg har fått og spilt med min Spyder MR1 som en midlertidig markør. Men med en dårlig dykkerflaske gjør at vi ikke får mer enn 2000psi. Min Spyder stopper å skyte på 900-1000psi, som gjør at jeg må fylle bra ofte, da den spiser luft til frokost middag og kvelds. Er det noen som vet noe jeg kan gjøre for å få den til å skyte på lavere trykk? Vet at E-Trigger skal være letter for markøren, men jeg finner ikke MR1 E-Trigger i norge. Så, jah...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om dykkerflasken deres er godkjent så skal dere minimum få fylle 200 bar /3000 psi på den.

Hvis begrunnelsen er at den er for dårlig, så bør den ikke fylles på i det hele tatt.

 

Det beste du da kan gjøre i førsteomgang er å skaffe en godkjent dykkerflaske.

Da får du minimum 200 bar og ikke minst sikkerhet.

 

Om du vil ha mere trykk (~Luft lengre), så er 300 bars system (4300psi)et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Tippmann 98 er den mest pålitelige og driftsikre markøren i prisklassen sin.

 

Ja den er pålitelig, men på langt nær samme nivå som nyere markører.

En gammel 98 har ingenting å stille opp med mot en sp-8.

Eller andre elektroniske markører som fungerer utmerket på skog og bane.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

hei, tenkte jeg skulle kjøpe meg en paintball markør jeg og, skal brukes til litt bane spilling med venner. ikke noe serlig høyt nivå....

så jeg tenkte jeg skulle gå for en tippmann 98 custom pro a.c.t. med E-trigger.

 

funker detta bra eller?? og når jeg kjøper markør'n får jeg med Co2 flaske og magasin da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...