Gå til innhold

Lydbrudd fra tvkort


Anbefalte innlegg

Har et Pinnacle pctvpro tvkort. Når jeg har sett på en kanal en stund så blir lyden brutt. Må da skifte kanal eller skru lyd av og på før den kommer tilbake. Dette skjedde også med mitt forrige kort CINERGY 400.

Det virker som om maskina gjør et eller annet på nettet akkurat når det skjer, for idet lyden blir brutt så lyser de to monitorene som indikerer tilkobling på nettet på taskbar.

Hva kan dette være ????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et Pinnacle pctvpro tvkort. Når jeg har sett på en kanal en stund så blir lyden brutt. Må da skifte kanal eller skru lyd av og på før den kommer tilbake. Dette skjedde også med mitt forrige kort CINERGY 400.

Det virker som om maskina gjør et eller annet på nettet akkurat når det skjer, for idet lyden blir brutt så lyser de to monitorene som indikerer tilkobling på nettet på taskbar.

Hva kan dette være ????

 

Har akkurat samme problem på mitt Cinergy 400, og kan ikke fatte hva det er som skjer. Dette med nettaktiviteten, som du nevner, vet jeg ikke noe om. Men av og til er det slik at ikke lyden forsvinner. Virker nesten som om det er helt tilfeldig ved hver oppstart. Av og til forsvinner lyden, slik som du beskriver, og av og til skjer det ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde det samme på mitt Pinnacle PCTV. Ikke pro, men det er bare radio, så jeg regner med løsningen er det samme på kortet ditt som på mitt.

 

Du fikser det ved å trykke på win+pause, og endre noe inni der. Hvis du fikser overskriften på dette temaet, så skal jeg fortelle deg mer nøyaktig hva som må skrus på.

Lenke til kommentar
Jeg opplevde det samme på mitt Pinnacle PCTV. Ikke pro, men det er bare radio, så jeg regner med løsningen er det samme på kortet ditt som på mitt.  

 

Du fikser det ved å trykke på win+pause, og endre noe inni der. Hvis du fikser overskriften på dette temaet, så skal jeg fortelle deg mer nøyaktig hva som må skrus på.

 

Hva er det man skal forandre på da? Jeg har akkurat det samme problemet, men har ikke muligheten til å endre overskriften på temaet, da det ikke var jeg som laget tråden.

Lenke til kommentar
eller bruke det geniale programmet Dscaler til å se på tv, det leser rett fra tv-kortet, ikke gjennom drivere. jeg installerer ikke pinnacle-software til pctv lenger.

 

 

ååååh jeg elsker dscaler!! jeg har terratec radio/tv kort

og bildet med programmet som fulgte med var skikkelig dårlig..

men så fant jeg dscaler, åh heaven knallbilde i forhold!

Lenke til kommentar
eller bruke det geniale programmet Dscaler til å se på tv, det leser rett fra tv-kortet, ikke gjennom drivere. jeg installerer ikke pinnacle-software til pctv lenger.

 

 

ååååh jeg elsker dscaler!! jeg har terratec radio/tv kort

og bildet med programmet som fulgte med var skikkelig dårlig..

men så fant jeg dscaler, åh heaven knallbilde i forhold!

 

 

helt enig, jeg bruker 3.1 for den nye 4 betaen suger 50% cpu-kraft foreløpig (slik jeg har satt den opp), det beste tv proget jeg har vært borti, og så er det opensource :D

Lenke til kommentar
Dscaler tar 100 % CPU hos meg. Men så har jeg bare en PentiumIII 500.

 

du bruker ikke stable version du da?

min 3.1 bruker ikke med enn max 15%

 

Jeg bruker ikke Dscaler. Jeg prøvde det en gang bare for å teste hva det var. Husker ikke versjonen, var vel et halvt år siden. Siden Pinnacles eget program kun bruker 1-2% CPU hos meg bruker jeg det. Funker helt fint hos meg. Da kan jeg bruke PCen til noe nyttig samtidig med å se TV, noe som var vanskelig med Dscaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...