Orjanp Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 (endret) Finnes det ferdige scripts som konstruerer en database med innhold? Tenkte i forhold til å ha noe å øve seg mot når man programmerer. EDIT: Her er en oversikt over de som er nevnt. MSSQL Northwind MS Access Northwind Oracle eksempel database MySql eksempel databaser MySql Travel Derby database AdventureWorks Ørjan... Endret 10. april 2008 av Orjanp
___ Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Finnes det ferdige scripts som konstruerer en database med innhold? Tenkte i forhold til å ha noe å øve seg mot når man programmerer. Ørjan... Slikt finnes vel levert med de fleste databaser. I access har du "TradeWind" som har fulgt med i alle år. Synes også å ha sett den i MSSQL. I Oracle følger det også med noe. Werner
steingrim Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Northwind ja. I oracle er det en eksempelbase over ansatte på avdelinger med forskjellig lønn, er det ikke?
serverside Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 MSSQL Northwind MS Access Northwind Oracle eksempel database MySql eksempel databaser
Orjanp Skrevet 4. april 2008 Forfatter Skrevet 4. april 2008 Takk for tipsene. Her er en travel database. Hvis noen flere har noen så er det bare å komme med dem. Ørjan...
roac Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 For SQL Server 2005/2008 er det AdventureWorks som gjelder
kaffenils Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 For SQL Server 2005/2008 er det AdventureWorks som gjelder Postet 03:29. Sover du aldri??
roac Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 roac er ikke som oss andre hehe LOL Vel, det hender jeg poster til litt "udda" tider på døgnet. Noen reagerer vel snart på jobben også, over å få sakene sine løst på den tiden av døgnet.
Manfred Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Det hender jeg også har ting klart på natta, men jeg sender det aldri til kunden før neste morra
kaffenils Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Til en helt annen ting siden vi allikevel er helt off-topic: Er det andre enn meg som opplever at forumet henger mye for tiden?
Manfred Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Det hender, ja... Tar ofte inntil 30 sekunder før det kommer noe svar fra serveren virker det som... Stort sett går det helt glatt, men spesielt når du skal inn på tråder hender det henger...
j000rn Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 ALLTID "copy"/paste innlegget før man trykker på "add relpy" knappen er en veldig lur ting.... Kjipt når forumet time'r out og all teksten forsvinner... Men sånn er det jo egentlig på alle webapplikasjoner...
blackbrrd Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Ikke helt sant jorn79. F.eks gmail/google docs fungerer helt fint selv om du disconnecter fullstendig fra internett. Istedetfor å gi deg en timeout side, så får du en feilmelding i "status" området på websiden om at den ikke fikk postet dataene. Deretter prøver den på nytt hvert 5. sekund eller deromkring. Med en gang du har tilgang til google igjen poster den dataene dine. Eneste måten du mister data på med gmail/docs/etc er hvis browseren din kræsjer, evt du ikke gidder å vente på at den får koblet til på nytt. Svært god bruk av AJAX spør du meg Angående at forumet er tregt til tider, så hadde vi samme problem når vi kjørte postgresql 8.1x som databaseserver. Problemet var at den fikk for mye skriveoperasjoner å committe samtidig. Mao den klarte ikke skrive dataene fort nok. Løsningen var postgresql 8.3x som fordeler skriveoperasjonene mye bedre, og unngår å skrive samme disk page flere ganger mellom hver commit*. *commit som i at filsystemet fikk beskjed om å flushe alle dirty data til disk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå