Gå til innhold

Verdi på D80 + tilbehør?!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal snart til USA for å utdanne meg pilot, og i den anledning tenkte jeg at jeg skulle gjøre en smart oppgradering til D300 i samme slengen.

 

Det jeg har av utstyr er følgende;

 

- Nikon D80

- MB-80 batterigrep (med to batterier)

- SB-800 blits (inkl. åtte duracel oppladbare batterier)

- 18-200mm VR (inkl. hoya polariseringsfilter)

- 85mm f/1.4

- 50mm f/1.8

- 4gb minnekort

- LowPro bæreveske

 

Hvor mye kunne jeg tatt for dette? Lønner seg vel å selge det meste separat? Kunne jo bundlet D80 med 50mm (+evt SB800) og solgt de to andre objektivene for seg?

 

Regner med å gå sånn ca i null ved oppgraderingen til D300. Vet ikke helt hva slags optikk jeg skal når jeg kjøper nytt, men det blir i alle fall en 50mm f/1.8 da jeg er strålende fornøyd med den!

 

Takker for svar på forhånd!

Endret av Mr. Lid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye kunne jeg tatt for dette? Lønner seg vel å selge det meste separat? Kunne jo bundlet D80 med 50mm (+evt SB800) og solgt de to andre objektivene for seg?
Ikke selg blitsen, 85mm f/1.4 og 50mm f/1.8, du får lite igjen for det og det er utstyr du mest sannsynlig vil anskaffe igjen selv om du har D300.

 

D80 med batterigrep og 18-200 får du antakelig 9-10000 for. Jeg personlig ville nok valgt D300 med 16-85VR + 70-300VR i stedet for 18-200VR, dyrere, men bedre - derfor kan du etter min mening godt kvitte deg med 18-200VR. Minnekort kan du godt ta vare på hvis det er et bra kort, hvis ikke lar du det følge med D80en...

Lenke til kommentar

Selg hele pakken.

SD kortene passer ikke på D300.

Ny SB-800 kommer på ca. 1700.-

Ny 85/1.4 kommer på ca. 5500.-

Ny 50/1.8 kommer på ca. 575.-

Ny 50/1.4 kommer på ca. 1500.-

 

Priser er fra B&H Photo og med USD kurs på 5.20

 

Du bør få høyere priser for utstyret ditt når du selger det brukt her på berget. :whistle:

Lenke til kommentar
Selg hele pakken.

SD kortene passer ikke på D300.

Ny SB-800 kommer på ca. 1700.-

Ny 85/1.4 kommer på ca. 5500.-

Ny 50/1.8 kommer på ca. 575.-

Ny 50/1.4 kommer på ca. 1500.-

 

Priser er fra B&H Photo og med USD kurs på 5.20

 

Du bør få høyere priser for utstyret ditt når du selger det brukt her på berget. :whistle:

My thoughts exactly!

 

Er det noe stor forskjell på D300 amerikansk versjon kontra nordisk?

 

Pris på SB-800, vel, den kjøpte jeg til 3400 på JP, og billigste via nettet blir på 3200, så i leiet rundt 2600 burde vel ikke være så avskrekkende? Når jeg tenker over det har den ikke blitt så veldig mye brukt hehe. Har for det meste vært i studio med lamper og det hele den siste tiden.

 

Har også noe annet stasj som samsung 24" (224T), diverse eksterne harddisker og en stasjonær pc jeg må bli kvitt!

Lenke til kommentar

3083 = 3100~ + 100 i frakt = 3200~ ;)

 

Skal se om jeg ikke får laget en fin plansje jeg kan henge opp på jobben. Er nok noen som er villig til å betale litt mer der :)

 

Lurer også litt på hva slags utstyr jeg skal kjøpe i statene. Bruker 50mm'ern min veldig ofte, og 85mm har stått på hylla omtrent hele tiden. Blir vel å kjøpe en 50mm 1.4, men utover det vet jeg ikke hva jeg trenger til storby/fly(plass) fotografering i daytona, florida...

Lenke til kommentar

Om jeg får mer penger for å selge min nåværende optikk i Norge, enn det den samme optikken koster nytt (evt. brukt) i USA, så sier jeg vel ikke nei takk til det?!

 

Tror de fleste hadde gjort det samme.

 

F.eks selge 85mm 1.4 til 8-9000 og kjøpe den på nytt i USA til 5000. 3000 kroner tjent!

Lenke til kommentar

Skal oppholde meg i USA i to år, så den garantien hadde blitt nærmest utlignet uansett. Desuten er jeg veldig forsiktig med utstyret mitt, og har aldri brukt garantien på noe som helst før.

 

Men k-ryeng, hvorfor vil du anbefale 16-85mm + 70-300? har ikke lest stort om noen av dem. Tror heller jeg kunne tenkt meg noe i 30-100mm området, til portretter. Hva har nikon å by på der? Merker at det er litt slitsomt å jobbe med 50mm'ern i et lite studio :/

 

Kanskje jeg ender opp med en 17-55mm som walk-around lens, og 28mm f/2, 50mm f/1.4 og 105mm DC?!

Lenke til kommentar
Men k-ryeng, hvorfor vil du anbefale 16-85mm + 70-300? har ikke lest stort om noen av dem.
16-85VR ser ut til å bli en liten perle i Nikon-sortimentet, i hvert fall dersom prisen blir rett. De testene som foreligger til nå er svært gode, konklusjonen til Photozone.de er:
Nikkor AF-S 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR DX is probably still the best DX standard zoom lens in Nikon mount to date.

<snipp>

All-in-all an obvious choice but not flawless ... which is why I had to agonize a while about the optical rating but I believe that the lens is somewhat more desirable than the AF-S 17-55mm f/2.8G ED although it's a bit like comparing apples and oranges here.

 

Edit: 70-300VR er også et svært godt objektiv. CA-"problemene" som Photozone har i sine tester vil dessuten være mye mindre på en D300 - så du vil oppnå bedre resultater enn i de eldre testene også.

 

Tror heller jeg kunne tenkt meg noe i 30-100mm området, til portretter. Hva har nikon å by på der? Merker at det er litt slitsomt å jobbe med 50mm'ern i et lite studio :/
Spørs jo hva du vil ha, men 35mm f/2 som normal og 85mm f/1.8 (eller f/1.4 som du kjenner) er utmerkede valg på fastsiden... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...