Gå til innhold

Aprilfest 2008 - Anew - Manuell måned med musikkinspirert motiv


Anbefalte innlegg

Martin: han så meg nok, for jeg satt der en liten stund, mens jeg ventet på at gangveien skulle bli helt tom.

 

lekang: Jeg vurderte å fjerne taggingen, men det var så sent at jeg ikke orket. Tok det bort i The Gimp i dag, og bildet ble unektelig litt bedre av det, men det får stå som det gjør i Aprilfesten...

 

I dag har Doffen daua, dvs. kampfisken Eskil. Derfor er dagens låt The Velvet Undergruound's ikke alt for lettfordøyelige The Black Angel's Death Song. Musikk er svært viktig for meg, og The Velvet Underground er på en måte der det virkelig startet - sånn sett var det litt nedtur ikke å finne plass til dem i Oktoberfesten, men nå er de med...

 

275638978_9Nbzk-X2.jpg

D200 med Nikkor 50mm f/1.8 og Sigma EF-500 DG Super trådløst. f/11, 1/250sek, iso 100. +1 eller 2EV (husker ikke helt) på blitsen.

 

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for mange positive kommentarer! Det er ikke ofte jeg atr meg tid til å jobbe så mye med et bilde - alt fra lyssetting, oppsett og etterbehandling og retusj - så det er moro at det faller i smak. Jeg fjernet en del urenheter i glasset (små luftbobler, som blir sånne lysende prikker som dere kan se i sidene, men jeg bestemte meg for ikke å fjerne de større flekkene og ripene, for å beholde litt tekstur i glasset.

 

Bare en ting? Hvis en fisk dauer, flyter den ikke?

Åpenbart ikke alle. :)

 

Dagens bilde er jeg ikke like fornøyd med. Jeg hadde bestemt meg for å gjøre nok en Velvet Underground-låt, fordi jeg syns den mellomste datteren min har noen utrolig vakre øyne. Dessverre er hun i beinhard trassalder, så det er omtrent umulig å få henne med på et bilde, og når jeg endelig klarte å lure henne, så hadde hun noe gris i ansiktet. Dårlig med tid til å gjøre noe annet, så det blir en litt håpløs beskjæring av noe som skulle vært et ganske bra bilde. Skulle ønske jeg hadde PS-skills til å fjerne gris i ansiktet.

 

Dagens bildelåt er Pale Blue Eyes, som i motsetning til gårsdagens er en riktig så vakker liten sang.

 

276247771_LXroN-XL.jpg

D200, Nikkor 50mm f/1.8 @ f/5.6, 1/100sek, iso 100, SB-800.

 

Lenke til kommentar

Dagens bilde er vel mest av alt egnet til å skremme vannet av Pink Floyd fanatikerne der ute (og jeg vet der er der i hopetall! ;)), men endelig klarte jeg også å få Aprilfesten min inn i det 21. århundre.

 

This right here is jus' a little somethin' to rock out to. Somethin' we put together - a shout out to Pink Floyd. Um... For y'all who don't know who Pink Floyd is, they're a real famous rock group, one of my favourite bands...

 

Fra mixtapen Revenge of The Nerds: Fahrenheit 1/15 part II er dagens låt Lupe Fiasco vs. Pink Floyd - Tilted In Any Colour You Like:

 

276726194_PSst6-XL.jpg

D200, Tokina 12-24/4 @ 24mm, f/9. 1/60sek, iso 100.

 

Video på YouTube (en kraftig redigert utgave av låta)

 

k-ryeng: ser gjerne at du prøver å fjerne griset - skal legge ut link til hele bildet i løpet av kvelden... husk bare på at jeg ikke tenkte komposisjon da jeg tok bildet.... :) Det var meningen at det skulle croppes.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Blæh. De siste dagene har vært all work and no play, så det blir smått med tid til foto. I stedet for å hakke opp kone og barn med øks, kjører jeg Ebba Grön på MP3-spilleren... Om jeg ikke får til et "Staten och kapitalet-bilde" i løpet av festen blir jeg skikkelig misfornøyd.

 

I går rakk jeg ikke en gang å tømme minnekortet, men på vei hjem fra et møte i sentrum gikk jeg i lett regn gjennom Slottsparken. (Gårs)dagens låt er derfor selvsagt salige Sex Pistols' God Save the Queen

 

277676005_cFSia-L.jpg

D200, Tokina 12-24 @ 12mm, f/6.3, 1/60sek, iso 100.

 

Video på YouTube

 

I dag var om mulig enda værre. Dro sent fra kontoret og gikk opp gjennom et gammelt industriområde på leting etter et motiv for Kjøtts Jern og metall, men fant ikke noe særlig, og har ikke hatt tid til noen plan B.

 

277677568_mEwJH-L.jpg

D200, Nikkor 50mm f/1.8 @ f/2. 1/60 sek, iso 400

 

Finner ikke noen video eller lydklipp av denne, men her er en YouTube video av låta Elektrisk, som har visse fellestrekk, selv om Jern og metall er litt mer nyvæiv enn pønk. Gamle TV-opptak fra tidlig '80-tall blir jo mest av alt litt komisk i dag...

 

vel... back to work!

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Har man ikke tid til å fotografere, så får man heller fotografere det man har tid til...

 

Normalt er The Beatles litt i overkant rent, pent og polert for meg, men er man musikkinteressert, så har man jo 3-4 Beatles-plater i hyllen like vel. Hvis man har fulgt med litt, så bør det ikke overraske noen at jeg har litt sansen for de mer psykedeliske greiene deres, og på en god dag kan dagens låt, A day in the life fra Sgt. Pepper, gi meg litt frysninger på ryggen

 

278034961_Lfooa-X2.jpg

D70 med Sigma 30mm f/1.4. Ymse blender, lukker og iso-verdier.

 

Video på YouTube

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...