cruelphotography Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Har en brand spanking new 24-70L som har sinnsvakt mye CA på 24mm, brukes på en 1d mk II, så det er på en APS-H sensor om det har noe å si, kan slenge opp eksempler om det ønskes. Men lurer på om det virkelig skal være så ille? Betalte jo tross alt 10k for dette, og det er 10 ganger værre enn tammy 28-70. Men, om det er tilfelle at det skal være så ille, så vil jeg jo ha en fin måte å hanskes med det på. Hvilket program anbefaler dere til fjerning av slikt? Ble ikke fornøyd med ACR oO
Bruker-93156 Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Det jeg sa til deg Ædabæda... Du skulle aldri skiftet..
Jamm Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Det jeg sa til deg Ædabæda... Du skulle aldri skiftet.. Velkommen tilbake Marius
k-ryeng Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 så vil jeg jo ha en fin måte å hanskes med det på.Tja, beste er kanskje å bytte den ut med Sigma 24-70 i stedet, evt. Nikkor 24-70 ;-)
k-ryeng Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 oh, the humorNoen ganger må du lære at gresset ikke er grønnere på andre siden "the hard way" ;-)
Bruker-93156 Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Vær snill med Ole nå, han har nettopp funnet ut at CAnOn suger, han er nedfor nok oh, the humorNoen ganger må du lære at gresset ikke er grønnere på andre siden "the hard way" ;-) Hehe...
cruelphotography Skrevet 1. april 2008 Forfatter Skrevet 1. april 2008 Hehe =) Jupp, men greeset er virkelig grønnere på alle andre måter ifht til min D80.. så er egentlig storfornøyd med alt annet enn vidvinkel delen. Som var litt skuffende..
k-ryeng Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Hehe =) Jupp, men greeset er virkelig grønnere på alle andre måter ifht til min D80.. så er egentlig storfornøyd med alt annet enn vidvinkel delen. Som var litt skuffende..D300 med 24-70 - og du hadde ikke hatt det problemet i det hele tatt. Både D300 og D3 er nærmest fri for CA - takket være signalbehandling Nikon ikke har kommentert noe større - men som er konstatert av svært mange brukere at virker!
cruelphotography Skrevet 1. april 2008 Forfatter Skrevet 1. april 2008 Har ikke lyst på D300 =) Tror pmnormal beskrev det ganske bra i en tidligere tråd: "Det forstår jeg godt. Cruel jobber med studioportretter, og 1Ds mkII og III er de fotografenes favoritt av forskjellige årsaker. Den litt myke mellomformataktige bildekvaliteten er forskjønnende på samme måte som Hasselblad. Bildefilosofien til Canon er rett og slett foretrukket av denne yrkesgruppen. I Cruels tilfelle kommer det også en annen og veldig viktig faktor med i vurderingen. Han blir kompatibel med utstyret i studio, og får dermed tilgang på fantastisk utstyr som han kan låne ved behov." Var ikke fornøyd med verken D80 eller D200. Er stortsett mye mere fornøyd med canonen, brukt til 2 shoots, og litt landskap sålang, og litt repotasje. Blir å bruke 1ds mk III gjennom jobben fra og med neste uke også.. Så fint å ha samme system som jobben...
Aetius Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Nok OT nå folkens. Vi vil ikke ha noen Nikon vs Canon krig her inne.
Jamm Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 På CA testen til www.photozone.de er det bare på 24mm området CA er høy. Du for holde deg i 30 - 70mm området. Trøst deg med at Canons 24-70 koster bare 2/3 av Nikons. Med den kalkylen er Canon 1/3 dårligere enn Nikon, så da er alt som det skal være.
cruelphotography Skrevet 1. april 2008 Forfatter Skrevet 1. april 2008 Er bare på 24mm området jeg plages med det ja.. Går helt greit ellers =)
silverhalide Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 DXO Optics Pro skulle kunne hjelpe deg litt, den har profil både for kamerahuset og objektivet ditt. Alternativt ville jeg bytta til 16-35mm f2.8 II L, jeg fikk bruke den litt på en en 1DsMKIII og den oppførte seg eksemplarisk. Med en 85mm og 135mm i tillegg burde du være dekket for en del studiobruk.
cruelphotography Skrevet 1. april 2008 Forfatter Skrevet 1. april 2008 Skulle så veldig gjerne hatt en 16-35 mk II, den er nesten på lista over objektiver jeg må ha. Savner en virkelig god vidvinkel noen ganger =) Men blir lenge til..må betale ned det jeg allerede har kjøpt først..
silverhalide Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Egentlig egentlig skal du ha en Nikon 14-24mm med Canonadapter- men det er jo helt annen sak!
Bruker-93156 Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Egentlig egentlig skal du ha en Nikon 14-24mm med Canonadapter- men det er jo helt annen sak! Yeah! Hvordan funker CA reduksjonen i PS?
silverhalide Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Ikke tilstrekkelig i mine øyne- Løsningen for deg Mr Olsen er selvsagt å skaffe deg D300, den gjør mye ninja med dine gamle Nikonobjektiver på CA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå