Gå til innhold

Kjøpe defekt xbox 360?


Tedz

Anbefalte innlegg

Hvor mange boxer med RROD har du "fixet"?

Av 8 har vi fått liv i 5. Men vill det vare?

Det vet ingen...

 

Når kan noe ikke fixes?

Og når kan det fixes?

Finnes det noen fasit på det?

FØR en som vet hva en driver, for håpentligvis, har sett på det.

 

Da - vet du ivertfall mye mer, enn meg, som har repparet ijælskrudde maskiner i 10 år.

(Og alt annet det går strøm i de siste 30)

 

For "alle" kan. Det er "bare" å lese litt på foskjellige forum.

Og når de ikke "kan" mer, eller ikke skjønner hva de driver med.

DA kan den selges...

 

Jeg sier ikke alle, men veldig mange.

Det er min erfaring.

 

En defekt ting ER skrap. FØR den er repparert. Og derfor ikke verdt omtrent noe som helst.

 

Han som ønsker defekte maskiener. Javel.

Hva han skal med de er uvesentlig. De er defekte og SKRAP.

Helt til de eventuelt er repparert. Hva nå det koster av tid og penger...

 

Det siste jeg skrev var akkurat det samme.

En krasjet bil er jo "mye" mer verdt om "noen" kan rette den. Ikke sant...

Og for en biloppretter er det enkelt. For han vet hva han driver med. Han tror ikke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Herregud, hva er det du vil frem til?

At jeg ikke skal prøve å hjelpe folk til å heller få fikset

maskinene sine istedenfor at andre(du og din kamerat?)

skal tjene på folks uvitenhet?

Da får dere heller ta det på en annen del av forumet.

 

Det at du sier at noe er skrap med en gang det er defekt, er det

dummeste jeg har hørt. Det er 100% opp til hver enkelt person.

Forsterkeren min ble defekt (kunne ikke stille opp lyden),

helt til jeg fikk en kamerat til å blåse ut av den eller

hva han gjorde, kosta meg ikke engang en kalori.

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar
Herregud, hva er det du vil frem til?

At jeg ikke skal prøve å hjelpe folk til å heller få fikset

maskinene sine istedenfor at andre(du og din kamerat?)

skal tjene på folks uvitenhet?

Da får dere heller ta det på en annen del av forumet.

 

Det at du sier at noe er skrap med en gang det er defekt, er det

dummeste jeg har hørt. Det er 100% opp til hver enkelt person.

Forsterkeren min ble defekt (kunne ikke stille opp lyden),

helt til jeg fikk en kamerat til å blåse ut av den eller

hva han gjorde, kosta meg ikke engang en kalori.

 

Tror du skal roe ned litt... Det Jolly mener er nok at du får det til å høres så lett ut, noe det ikke er... Ja, du kan lese deg fram til hvordan det gjøres, eller se på de tvilsomme videoene på youtube, men det gir deg ingen garanti for at du får det til, og da kanskje gjør ting værre.

 

Da mener jeg også at det er bedre å selge boxen til noen som VET hva de driver med (som feks Jolly, som er MEGET dyktig)

 

Men man kan ikke da tro at man skal få gull for en defekt maskin. Ny maskin koster 1700kr, og da får man med kabler, kontroller , og minnekort... Tar du bort tilbehøret, og ser hva det koster å kjøpe, så skjønner du fort at en defekt box, uten NOE tilbehør, ikke er verdt stort ;)

Lenke til kommentar
Han som ønsker defekte maskiener. Javel.

Hva han skal med de er uvesentlig. De er defekte og SKRAP.

 

Er ikke enig. Har man overopphetingsfeil på den (RRoD, 0020) så er den i alle fall ikke skrap, for da har ikke 3-års-garantien gått ut. (Vi må ha som utgangspunkt at konsollet aldri har vært åpnet, ettersom mangel på garanti selvfølgelig reduserer verdien. Man vet aldri hva for slags "slakter" som har håndtert delene inne i konsollet. Der er jeg enig med deg.)

 

Her i Norge har vi jo dessuten 5 års reklamasjonsrett så (forutsatt at man har tatt vare på kvitteringen) er det enda 2 og et halvt år til en defekt launch Xbox360 kan kalles skrap her i landet.

 

Siden du tydeligvis "jobber" med å ta imot defekte Xboxer er det dessuten i din økonomiske interesse at folk går rundt og tror at xboxen deres har betydelig redusert verdi når den havarerer. Jeg bare nevner det, så hvis jeg hadde hatt en defekt Xbox360 tror jeg ikke jeg hadde tatt dine ord for god fisk her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Sant nok.

Kan være han er veldig god og sånt, nekter ikke for det.

Men han som har solgt meg min box nr2, er tross alt

IT-ansvarlig på en videregående skole.

Altså ikke en typisk handyman. Han lærte seg selv å fikse de.

Nå kjøper defekte xboxer på ebay og fikser og selger

mens han ler godt av "idiotene som selger."

 

Jeg vil bare ikke at folk skal bli lurt;

 

Har du fått rød ring og ikke har garanti lengre, så

er det (somregel) ikke vanskelig å få den fikset.

Er verdt å gi det et forsøk.

 

Done.

Lenke til kommentar
Han som ønsker defekte maskiener. Javel.

Hva han skal med de er uvesentlig. De er defekte og SKRAP.

 

Er ikke enig. Har man overopphetingsfeil på den (RRoD, 0020) så er den i alle fall ikke skrap, for da har ikke 3-års-garantien gått ut. (Vi må ha som utgangspunkt at konsollet aldri har vært åpnet, ettersom mangel på garanti selvfølgelig reduserer verdien. Man vet aldri hva for slags "slakter" som har håndtert delene inne i konsollet. Der er jeg enig med deg.)

 

Her i Norge har vi jo dessuten 5 års reklamasjonsrett så (forutsatt at man har tatt vare på kvitteringen) er det enda 2 og et halvt år til en defekt launch Xbox360 kan kalles skrap her i landet.

 

Siden du tydeligvis "jobber" med å ta imot defekte Xboxer er det dessuten i din økonomiske interesse at folk går rundt og tror at xboxen deres har betydelig redusert verdi når den havarerer. Jeg bare nevner det, så hvis jeg hadde hatt en defekt Xbox360 tror jeg ikke jeg hadde tatt dine ord for god fisk her.

 

Selvfølgelig så tenker han på bokser som HAR vært åpnet, og ikke lenger har noen garanti... Er folk så dumme at de selger en def maskin MED garantien i orden, så må de jo nesten bare skylde seg selv ;)

Noe annet ville jo vært helt på trynet ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Jeg har en defekt x360 som døde av RROD. Denne ble kjøpt når x360 var helt ny i norge.

Den har ikke strømforsyning, HDD, video/lyd-kabler eller spaker - bare selve konsollen altså. Er du fortsatt intr. så send meg en PM eller mail til henrika87 ((at)) gmail ((DOT)) com, så får du den _BILLIG_.

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg ønsker å kjøpe en defekt xbox 360 da jeg trenger en dvd-rom som da ikke må være defekt.

 

Dvd-rom'en bør helst være av merket Samsung. Du ser hvilket merke du har ved å åpne dvd dvd skuffen og sammenligne med bildene HER.

 

PM meg om du har en liggende.

Fint om den befinner seg i Oslo/Akershus så jeg kan hente den selv.

Lenke til kommentar
Du finner sam-drev på dx.

 

Ble til at jeg bestilte meg en fra dx nå. Var visst billigere enn jeg trodde. Har vært å sjekket der tidligere, men lurer på om det muligens var utsolgt da.

 

Ved å kjøpe en hel xbox, så tenkte jeg kanskje noen solgte en med hd som jeg også trenger. I tillegg ville det kanskje vært en bitteliten sjanse for at jeg fikk den til å virke om jeg ikke fikk min egen til å virke med ny dvd. Sliter med dvd-timeout etter at jeg fiklet litt for mye med strømmen til dvd-rom'en.

 

Vil ha samsung for da blir det lettest for meg å legge inn firmware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...