Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan gjøre det bra på tentamen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sov godt i natt, spis god frokost når du våkner og ha med deg sunn mat og vann :) Ellers ha med deg ordliste og evt. synonym- og/eller fremmedordbok etc.

 

Jo, takk for tipset! Men var ikke det jeg mente. Tenkte mer på hva jeg kan gjøre på selve stilen for å gjøre det bedre, enn hvordan man forbereder seg. Selv om gode forberedelser er veldig viktig, selvsagt.

Lenke til kommentar

Formuler deg på en litt vittig og uvanlig måte (ikke overdriv), generelt prøv å skrive om noe som holder leseren interessert og som kan være en tankevekker/få leseren til å tenke litt etter han/hun har lest stilen din. Dette kan fungere godt, med mindre du skal ha fast tema du må forholde deg til.

Lenke til kommentar
Formuler deg på en litt vittig og uvanlig måte (ikke overdriv), generelt prøv å skrive om noe som holder leseren interessert og som kan være en tankevekker/få leseren til å tenke litt etter han/hun har lest stilen din. Dette kan fungere godt, med mindre du skal ha fast tema du må forholde deg til.

 

Det høres enkelt og lett ut, men hvordan gjør man dette? Hvordan omformulerer jeg en ellers kjedelig og typisk setning, til en interessant og uvanlig (god) setning? Dette gjelder forsåvidt for hele stilen. :p

Lenke til kommentar

Det er ikke meningen at det skal høres lett og enkelt ut. Hvordan du gjør det, avhenger hvor godt flyt du har i språket ditt, at du er smart nok til å dra inn ting som er relevant og som kan gi det lille ekstra. Når du spør hvordan man omformulerer en stil på en kreativ måte, så kan jeg ikke svare deg med annet enn at du må se hva slags tema du får og ut ifra det gjøre vurderinger. At du vil klare det, avhenger fullt av deg og:

- din kreativitet

- dine tidligere erfaringer

- dine kunnskaper

- din sosiale intelligens

- ditt språkbruk

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...