Gå til innhold

Nas disk - hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Her i huset har vi 5 pc`er. Midt oppi alt dette er det 2 foreldre som nettopp har begynt å fått litt sansen for digitale bilder. Det blir lagret bilder, musikk og vidoer i hytt og pine. og ingen har peiling på kor de legger dette. Og når det blir gale nok så får jeg oppgaven med å rydde opp i alt rotet. Bildene ligger lagret på 100 forskjellige plasser, akkuart det samme bildet, filmen eller musikken

Det er heller ikke noe særlig backup system i dette heller.

Jeg har derfor litt lyst å gå til innkjøp av en nas disk. Har lyst å sette 2x1000Megabyte eller 2x750Megabyte disker i denne. samt mulighet for å bygge ut med eksterne eller flere interne disker.

Jeg har sitt litt på http://www.hjemmepc.no/tester/article208570.ece (QNAP TS-209 Pro)

Høres ut som det er et greit web gresnesnitt på nas disken, samt mulighet til å koble seg opp fra alle plasser å overføre filer med ftp program.

Problemet er at jeg syns det er litt dyrt. 2500 før jeg i det hele tatt har satt inn noen disker. totalt blir dette på ca 4500-5500.

Lurer derfor på om dere andre har noen bedre tips å gjøre dette på, andre nas disker som er gode men billigere ? eller en annen måte jeg kan løse dette problemet på, eller forslag til hva jeg bør tenke på her?

Mvh

Ppeewee

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...