Gå til innhold

Bytter Samsung 245B med 2493HM


Sam_Oslo

Anbefalte innlegg

jeg har vært på jakt etter en 24" og har kommet over SAMSUNG 24" SyncMaster 2493HM (5 ms)

 

Det jeg liker med dette er bla. HDMI og 10,000:1 Contrast. Jeg har ikke noe imot TN-panelet siden det tilbyr bra pris og rask responsetid.

 

Det er generelt vansklig å finne gode tester om skjermer, særlige om denne som er veldig ny.

 

Kan vi regne med en pris-dropp snart, eller 4000 er riktig pris? Har noen link til tester, erfaringer eller meninger om 2493HM?

 

EDIT:

Tittlen har blitt endret !

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har vært på jakt etter en 24" og har kommet over SAMSUNG 24" SyncMaster 2493HM (5 ms)

 

Det jeg liker med dette er bla. HDMI og 10,000:1 Contrast. Jeg har ikke noe imot TN-panelet siden det tilbyr bra pris og rask responsetid.

 

Det er generelt vansklig å finne gode tester om skjermer, særlige om denne som er veldig ny.

 

Kan vi regne med en pris-dropp snart, eller 4000 er riktig pris? Har noen link til tester, erfaringer eller meninger om 2493HM?

 

Åh,en test av den er sårt savnet.

 

Har selv etterlyst test av skjermer i DENNE tråden,men i størrelsen 25,5" - 27"/28".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kanskje det er lurt å opne denne tråden igjen, fordi nå har Samsung 2493HM fått masse skritt og Gold Award hos Anandtech.com .

 

Jeg har kjøpt en Samsung 245B og etter en del justering fungerer det greit og jeg er fornøyed, men jeg har en uke igen av "åpen kjøp perioden" min. Nå etter å ha lest denne omtalen, har blitt fristet til å levere den tilbake og skaffe meg en 2493HM.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å lever 945B tilbake måndag, dette er ikke ille, men 2493HM er uten tvil mye bedre og prisforskjelen er bare 600 kr. nå, da er det ikke noe å lure på. Jeg kjøpte den på computercity.no og jeg håper at de holder sine ord om 30 dagers åpen kjøp.

 

Åpen kjøp betyr at jeg kan lever det tilbake uten å ha ne spesielt grunn, riktig?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

måtte bare bestille en sånn,så en sånn hos en kompis og var nydelige farger til tn og være,innsynsvinkel er son vanlig heller dårlig,men synes denne var par hakk bedre enn dell sin beste 24tommer..synes og ilyama sin nye 24 tommer virker og svært god allround skjerm.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg skal prøve å lever 945B tilbake måndag, dette er ikke ille, men 2493HM er uten tvil mye bedre og prisforskjelen er bare 600 kr. nå, da er det ikke noe å lure på. Jeg kjøpte den på computercity.no og jeg håper at de holder sine ord om 30 dagers åpen kjøp.

 

Åpen kjøp betyr at jeg kan lever det tilbake uten å ha ne spesielt grunn, riktig?

Jobber selv for ComputerCity, så jeg kan godt svare deg. Det er bare til å pakke den pent ned i esken og å ta med seg kvitteringen til butikken. Vi har 30 dager full returrett på de fleste varer som er kjøpt i butikk. Dersom det er nok kontanter i kassa får du pengene tilbake med en gang. Har du handlet på nettet har du 14 dagers angrerett, men det er ikke noe problem å levere den i butikk om du syntes det er enklere. Går det et par dager over fristen så krangler vi ikke på det. 2493HM står utstilt i butikken på Alnabru, så du kan godt ta en titt på den hvis det er der du leverer den tilbake.

 

Edit: Ser nå at du har handlet den på nett. Da er det fjorten dagers angrerett som gjelder, men du kan godt levere den i butikk dersom det er enklere for deg.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Dette er godt å høre Nuffern, Jeg har handlet en del hos ComputerCity og har hatt veldige gode erfaringer hittil. Leveringen av skjeremn var rimleig og rask og jeg er fornøyed med denne handlen. Jeg tror nok dette vil go bra.

 

Jeg har kjøpt gjennpm internett og på hjemmesiden står at da må det sendes tilbake gjnomm posten. hvis jeg forstår deg rikig, jeg kan bare gå til min lokal butikk og lever tilbake der? Og jobber du i butikken på Alnabru?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jobber på Alnabru, ja. Er på jobb frem til klokken fem på mandag. Bare let etter en liten kar med briller. :)

 

Neida, det går bra uansett hvem som står der. Ser produktet pent ut, eske og kvittering er med så tar vi det i retur så lenge det er innen 30 dager. Skulle det være noe så kan du bare referere til André.

Lenke til kommentar

Flotters !! :)

 

Nå har jeg tat en tit og ComputerCity har 2493HM på lager og jeg ville gjerne kjøpe den i samme slengen med tilbakeleveringen, men prisen er ikke så konkuransedytig. Dette er rart, fordi dere har den laveste prisen på Samsung 245B og det er samme produsenten.

 

Jeg får se om jeg kan henvise til konkurentens pris og "prute" litt i butikken.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Vår pris i butikk kan noen ganger være høyere enn prisen vi tar på nett. Dette fordi man får andre fordeler ved å handle i butikk enn å handle på nett, samt at vi da ikke konkurrerer mot nettbutikker men andre fysiske butikker. En nettbutikk slik som f.eks. Amentio har jo kun fire-fem ansatte og bestiller direkte fra billigste leverandør som igjen sender rett til kunde. På Alnabru har vi Norges største IT-varehus på over 1 000 kvadratmeter med mange ansatte og eget serviceverksted. Lange åpningstider har vi også. Som sikkert mange skjønner koster dette litt penger å drive enn et lite kontor med fire ansatte. Allikevel har vi ofte tatt mange nettbutikker på pris.

 

Uansett, dette skal ikke utvikle seg til en reklametråd. Stikk innom så ordner vi det!

 

Sorry OT..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Dette er den siste 24" fra Samsung som ble lansert for ett par månder siden. Når de kommer med noe nytt er ikke annonsert enda.

 

Det finnes ikke mange brukererfaringer og disse er ofte ikke å stole på. Fordi når du oppgraderer fra en gammel 19" til en ny 24", da har du litt for dårlig grunlag for sammenligning og som oftest er du kjempe fornøyed med den nye skjermen din, og derfor skal disse brukererfaringene tas med en klipe salt. Men Samsung 2493HM fått masse skritt og Gold Award hos Anandtech.com . Disse gutta har sammenlignet det med mange andre skjemer, og de pleier å ha gjennommførte tester.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Nå har jeg vært på ComputerCity i Alnabru og brukte min 30 dagers åpen kjøp for å levere Samsung 245B tilbake. Alt gikk greit og de ansatte var vedldige vennlige, ingen tuell, og de betalte pengene tilbake kontant.

 

Med denne servisen, ville jeg kjøpe 2493HM hos dem, men de hadde ikke noe på lager. De hadde kun en på utsitilling ved siden av en 245B, og det var stor forshjell på farge/bilde-kvaliteten.

 

Nå sitter jeg på laptoppen og må bestille 2493HM i løpe av kveleden. Yaha.no selger dette for 3876 og dette er bra pris synes jeg, og jeg vurdere å bestille derfre. Men jeg har ingen erfaring med butikken og kommer til bruke kvelden for å bestemme meg hvor jeg skal kjøpe dette. Froslag?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å bestille hos Amentio før, men de tilbyr ikke oppkrav, og forhåndsbetalings tar tid.

 

Når jeg prøvde å bestille med kreditkort, på slutten ba de om å få passwordet til min nettbank konto, og der går grensen for meg. Det er flere nettbutikker som ber om dette, og jeg holder meg unna dem.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...