Gå til innhold

Chess bryter abbonementsvilkår


Anbefalte innlegg

men dete r da forståelig at de ønsker minimumsfakturering.

dete r jo nettopp pga folk som bare har abo som reserveløsning.i praksis vil jo dette bety at operatøren må reservere et nr for kunde, som så og si ikke blir brukt, og da med andre ord er tapsprosjekt for operatør.Ergo- minimumsfakturering,da er de hvertfall garantert en hvis sum hver måned og vet hva de kan forvente.

 

i forhold til det at de ikke endret abonnementet ditt automatisk, det er faktisk ikke lov.

når du tegner ett abonnement,avtaletid eller ikke, så inngar du en avtale med bestemte vilkår.

det er derfor ikke lov av operatøren og bare sette deg over på ett nytt abonnement, fordi ett nytt abonnement betyr nye vilkår, og da må det godkjennes av bruker før det kan endres.

noen operatører går faktisk aktivt inn for å ringe opp egne kunder og tipse de om det nye abonnementet, fordi de vet at det vil lønne seg for kunden.og en fornøyd kunde er en varig kunde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Interessant: http://forbrukerportalen.no/Artikler/2007/...yrer_ny_melkeku

 

 

Forkastelig

 

Spriket er stort når det gjelder hvor mye selgeren tar for å sende regningen i posten. Chess er en av to mobilselskaper som velger ikke å fakturere kundene.

 

Administrerende direktør i Chess, Per Christian Andersen, blir svært oppgitt over at andre tar seg betalt, og mener at utgiftene burde bli dekket andre steder.

 

– Det er jo straffegebyr. Det synes jeg er forkastelig. Det er bedre å gi fordeler til de som betaler på nett, sier Per Christian Andersen.

 

Han er svært oppbrakt over at slike priser ikke er med i beregningen når telepriser regnes ut.

 

Chess er med andre ord noen jævla hyklere og løgnere.

 

Jeg er litt treg til å svare her, men kan ikke dy meg.. ;)

Chess har ikke noe fakturagebyr (i alle fall ikke om du venter epost-faktura eller hva de nå kaller det).

Minstepris er noe helt annet enn fakturagebyr, så jeg synes Chess har sine ord i behold. Minsteprisen kommer jo ikke i tillegg til forbruk.

 

:)

Lenke til kommentar
Interessant: http://forbrukerportalen.no/Artikler/2007/...yrer_ny_melkeku

 

 

Forkastelig

 

Spriket er stort når det gjelder hvor mye selgeren tar for å sende regningen i posten. Chess er en av to mobilselskaper som velger ikke å fakturere kundene.

 

Administrerende direktør i Chess, Per Christian Andersen, blir svært oppgitt over at andre tar seg betalt, og mener at utgiftene burde bli dekket andre steder.

 

– Det er jo straffegebyr. Det synes jeg er forkastelig. Det er bedre å gi fordeler til de som betaler på nett, sier Per Christian Andersen.

 

Han er svært oppbrakt over at slike priser ikke er med i beregningen når telepriser regnes ut.

 

Chess er med andre ord noen jævla hyklere og løgnere.

 

Jeg er litt treg til å svare her, men kan ikke dy meg.. ;)

Chess har ikke noe fakturagebyr (i alle fall ikke om du venter epost-faktura eller hva de nå kaller det).

Minstepris er noe helt annet enn fakturagebyr, så jeg synes Chess har sine ord i behold. Minsteprisen kommer jo ikke i tillegg til forbruk.

 

:)

 

 

netcom har heller ikke fakturagebyr hvis du velger å få epostfaktura.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...