Gå til innhold

Tredemølle vs friluft


Anbefalte innlegg

Hvor drastisk forskjellen er fra å løpe, feks 3000 meter, på tredemølle kontra i friluft, på asfaltert vei?

 

Har bare løpt 3000 meter tre ganger, i august på 15:02, i januar på 12:25 og nå senest i dag på 11:20.

 

Er ikke så koselig å løpe ute nå pga snø, is og hundre minusgrader, så jeg holder meg til tredemølla til snøen er gått i dvale for sommeren. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten forskjell. Men selvsagt, er det veldig sterk motvind/medvind når du løper ute, vil jo det spille inn som en faktor. For ikke å snakke om at å løpe på knallhard asfalt kan være litt ubehagelig osv. Er det litt oppover og nedover bakker når du løper ute vil jo også det spille inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg bruker nok litt lengre tid på tredemølle, en del krefter går med på å holde seg midt på.

Men er jo greit når det er dårlig vær ute, er TV med mange kanaler på tredemølle her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

leste arikkelen til marius Bakken i nyeste nummer av stayer og der sto det at og løpe på mølle gjorde at godt trente persoer vill ha et lengre løpeste og dårlig trente vil få et kortere løpesteg. noe som gjør at du bruker litt andre muskler når du løper på mølle, men bakken mener det bare er bra. Du får heller ikke det samme frasparket på mølla som du når du løper ute som også gjør det anerledes og løpe på mølle. Selv løper jeg ikke noe særlig på mølle fordi jeg synes det er dritt kjedelig og stirre på akkurat det samme hele tiden, men det synes mølla er my snillere mot knærne mine en hard grus og asfalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...