Gå til innhold

Ny (heftig?) gaming pc


Anbefalte innlegg

Ang. 64bits system, er ikkje det mange drivarar som ikkje støtter 64bit?

 

Så og si alt av driver kommer til 64bit nå, får et år siden så kunne man ha sakt det omvente..

 

3x9800GTX i TRi-SLi MÅ kjøres i vista, samt vis du skal ha over 3gb minne..

Igjen, hva er vitsen med et(eller to/tre) såpass hissige skjermkort hvis man ikke har mulighet for DX10? Når det gjelder drivere er det god støtte for 64bit Vista, ingen grunn til å uroe seg for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ang. 64bits system, er ikkje det mange drivarar som ikkje støtter 64bit?

 

Så og si alt av driver kommer til 64bit nå, får et år siden så kunne man ha sakt det omvente..

 

3x9800GTX i TRi-SLi MÅ kjøres i vista, samt vis du skal ha over 3gb minne..

 

Kva med windows XP 64bit? XP 64 støtter kanskje ikkje så mange driverar?

Kjem nok til å køyre 2x9800gtx, har eg no komt fram til. Kva slags hovudkort anbefalar du til å køyre 2x9800gtx?

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
MamboJambo: hvorfor skule man ikke ha mulighet får DX10?
Jeg tenkte XP vs. Vista. DX10 er jo kun for Vista.

 

Kjem ikkje til å kjøpe vista. lengste eg strekker meg er windows xp 64 ;)

Da blir du med andre ord sittene uten mulighet for DX10

 

Ja, sjølvsagt. Det eg spør om er kva slags hk dåke anbefaler til 2x 9800GTX, og om det er mindre drivera som støtter xp 64?

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Hei!

Eg skal kjøpe meg ny pc og kunne trengt litt hjelp. Har laga ei handleliste , men på handlelista er det 2 hovudkort og 2 skjermkort, det er fordi eg er usikker. Og med valg av hovudkort, er det smartast å satse på x38 eller x48? køyrer på 19" widescreen på oppløysninga 1400x900 i dei fleste spel, så eg burde kanskje valgt eit heilt anna skjermkort? tenke om ikkje altfor altfor lenge å kjøpe 20" skjerm. Når det gjelder cpu, burde eg gått for Q6600 eller Q9450 Skal kjøpe ei vifte til cpu kjølaren, men dei hadde den ikkje i prisguiden. DVD brennar og slike småting kjøper eg på den sida eg skal kjøpe delane frå :)

På forhånd, takk for respons! ;)

 

Edit: Har laga ei ny Nvidia handleliste

 

Istedetfor å ta det lille steget fra 19" til 20" , vil je nok tro det er bedre med 22/24 "

Lenke til kommentar
Titt på XFX 780i. Vil du gå for DDR3; 790i.

Ser også at x48 har støtte for Sli, kanskje titte etter et x48 kort?

 

Skjønner ikke hvorfor alle skal være så anti-vista :hmm:

Og ja, finner det du skal ha av drivere enten det er XP 32/64 eller Vista 32/64

 

No har eg laga ei ny handleliste og nye spørsmål :p sjå på framsida om dåke gidd :)

 

anti-vista, fordi xp servicepack 3 er/blir mykje raskare enn vista servicepack 1

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Titt på XFX 780i. Vil du gå for DDR3; 790i.

Ser også at x48 har støtte for Sli, kanskje titte etter et x48 kort?

 

Skjønner ikke hvorfor alle skal være så anti-vista :hmm:

Og ja, finner det du skal ha av drivere enten det er XP 32/64 eller Vista 32/64

 

No har eg laga ei ny handleliste og nye spørsmål :p sjå på framsida om dåke gidd :)

 

anti-vista, fordi xp servicepack 3 er/blir mykje raskare enn vista servicepack 1

 

cum on :p

Lenke til kommentar

Joda, ser bra ut det der, sleng i et x48/x38 hk, fjern HD3870 og legg til et x2 til.

 

Dårlig anti-vista argument! Med det oppsettet der merker du lite til ingen ytelses forskjell.

 

Edit; Går du for 2stk HD3870x2 burde du finne en PSU med 4x pci-e kontakter da hvert kort trenger to stk(1x 6pin + 1x 8pin?), om de faktisk trenger strøm i begge for å kjøre er jeg ikke 100% sikker på, det er det sikkert noen andre som kan si sikkert

Endret av MamboJambo
Lenke til kommentar

Tss, jeg vil tro du kommer til å slite hvis du skal binde deg fast til Win xp. allerede til neste år snakker de om en ny windows versjon. og da sitter du igjen på XP, fordi du har en eller annen formening om at det er såååå bra iforhold.

 

vet du, jeg var også skeptisk, men prøvde meg i mitt eget tempo og fant ut at Vista er faktisk ganske så mye bedre på det meste, smarte løsninger og finere brukergrensesnitt, selv om noen få ting kan være vanskeligere, så blir det mer og mer lettere å få hjelp ettersom Windows XP også er på vei ut etterhvert, slik som 8800 gtx forsvinner nå.

 

Og btw:

 

ATI 3870 x2 istedet for 9800 gtx. kommer vel litt ann på hva slags spill du spiller, men hadde valgt 3870x2 selv :)

hørt så mye om at 9800gtx skuffer på alle måter i forhold til ryktene. Det er konge kort liksom, men levde ikke opp til forventningene hørte jeg :)

 

Kan du samle opp en liste med spørsmål du lurer på ? du har laget så mange poster at jeg vet ikke hva jeg skal svare på her.

Hva er det egentlig du lurer på ?

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
Tss, jeg vil tro du kommer til å slite hvis du skal binde deg fast til Win xp. allerede til neste år snakker de om en ny windows versjon. og da sitter du igjen på XP, fordi du har en eller annen formening om at det er såååå bra iforhold.

 

vet du, jeg var også skeptisk, men prøvde meg i mitt eget tempo og fant ut at Vista er faktisk ganske så mye bedre på det meste, smarte løsninger og finere brukergrensesnitt, selv om noen få ting kan være vanskeligere, så blir det mer og mer lettere å få hjelp ettersom Windows XP også er på vei ut etterhvert, slik som 8800 gtx forsvinner nå.

 

Og btw:

 

ATI 3870 x2 istedet for 9800 gtx. kommer vel litt ann på hva slags spill du spiller, men hadde valgt 3870x2 selv :)

hørt så mye om at 9800gtx skuffer på alle måter i forhold til ryktene. Det er konge kort liksom, men levde ikke opp til forventningene hørte jeg :)

 

Kan du samle opp en liste med spørsmål du lurer på ? du har laget så mange poster at jeg vet ikke hva jeg skal svare på her.

Hva er det egentlig du lurer på ?

 

Hehe. Eg trenger eit hk som støtter ddr2, og som er bra å overklokke med + køyre corssfire. Har valgt Sapphire Radeon HD 3870x2 OG Sapphire Radeon HD 3870. Då blir det altså 3x 3870. Fungera det bra, eller er det best å kline til med quad? altså 2 3870x2 kort. Har lest at det er nesten like bra ytelse med 3x 3870x2 som quad.

 

Òg eg er litt i stuss på kabinett. Hadde likt forslag til stilreine svarte aliminiums kabinett som har god kjøling.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Tss, jeg vil tro du kommer til å slite hvis du skal binde deg fast til Win xp. allerede til neste år snakker de om en ny windows versjon. og da sitter du igjen på XP, fordi du har en eller annen formening om at det er såååå bra iforhold.

 

vet du, jeg var også skeptisk, men prøvde meg i mitt eget tempo og fant ut at Vista er faktisk ganske så mye bedre på det meste, smarte løsninger og finere brukergrensesnitt, selv om noen få ting kan være vanskeligere, så blir det mer og mer lettere å få hjelp ettersom Windows XP også er på vei ut etterhvert, slik som 8800 gtx forsvinner nå.

 

Og btw:

 

ATI 3870 x2 istedet for 9800 gtx. kommer vel litt ann på hva slags spill du spiller, men hadde valgt 3870x2 selv :)

hørt så mye om at 9800gtx skuffer på alle måter i forhold til ryktene. Det er konge kort liksom, men levde ikke opp til forventningene hørte jeg :)

 

Kan du samle opp en liste med spørsmål du lurer på ? du har laget så mange poster at jeg vet ikke hva jeg skal svare på her.

Hva er det egentlig du lurer på ?

 

Hehe. Eg trenger eit hk som støtter ddr2, og som er bra å overklokke med + køyre corssfire. Har valgt Sapphire Radeon HD 3870x2 OG Sapphire Radeon HD 3870. Då blir det altså 3x 3870. Fungera det bra, eller er det best å kline til med quad? altså 2 3870x2 kort. Har lest at det er nesten like bra ytelse med 3x 3870x2 som quad.

 

Òg eg er litt i stuss på kabinett. Hadde likt forslag til stilreine svarte aliminiums kabinett som har god kjøling.

 

Hvorfor har du to skjermkort i handlekorga?

Lenke til kommentar
Tss, jeg vil tro du kommer til å slite hvis du skal binde deg fast til Win xp. allerede til neste år snakker de om en ny windows versjon. og da sitter du igjen på XP, fordi du har en eller annen formening om at det er såååå bra iforhold.

 

vet du, jeg var også skeptisk, men prøvde meg i mitt eget tempo og fant ut at Vista er faktisk ganske så mye bedre på det meste, smarte løsninger og finere brukergrensesnitt, selv om noen få ting kan være vanskeligere, så blir det mer og mer lettere å få hjelp ettersom Windows XP også er på vei ut etterhvert, slik som 8800 gtx forsvinner nå.

 

Og btw:

 

ATI 3870 x2 istedet for 9800 gtx. kommer vel litt ann på hva slags spill du spiller, men hadde valgt 3870x2 selv :)

hørt så mye om at 9800gtx skuffer på alle måter i forhold til ryktene. Det er konge kort liksom, men levde ikke opp til forventningene hørte jeg :)

 

Kan du samle opp en liste med spørsmål du lurer på ? du har laget så mange poster at jeg

vet ikke hva jeg skal svare på her.

Hva er det egentlig du lurer på ?

 

Hehe. Eg trenger eit hk som støtter ddr2, og som er bra å overklokke med + køyre corssfire. Har valgt Sapphire Radeon HD 3870x2 OG Sapphire Radeon HD 3870. Då blir det altså 3x 3870. Fungera det bra, eller er det best å kline til med quad? altså 2 3870x2 kort. Har lest at det er nesten like bra ytelse med 3x 3870x2 som quad.

 

Òg eg er litt i stuss på kabinett. Hadde likt forslag til stilreine svarte aliminiums kabinett som har god kjøling.

 

Hvorfor har du to skjermkort i handlekorga?

Skal køyre i SLI

Lenke til kommentar
Kva med Asus Rampage Formula ?

 

Skal tenke på å køyre quad 3870x2 til systemet. Det får vise seg etterkvart, om eg får råd.

 

Edit: trur eg køyre eit rått x38 kort istedenfor. Eller er det betre med x48? Skal ha DDR2 ram

 

Forslag?

 

 

Du vet at Asus Rampage kortet ikke støtter Quad gpu ? Eller mente du at du får quad, siden det er 2 gpuer på hvert skjermkort ? :p

 

For å være ærlig har jeg enda ikke helt satt meg inn i x38 og x48 forskjellen enda, du må nesten la noen andre få svare her, hvis du er heldig får du et ordentlig svar, hvis ikke må du søke deg litt rundt. Har inntrykk av at x48 er bedre enn x38. men vet ikke som sagt. :)

 

Trond :)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...