LowLife Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Skal ha nytt kompaktkamera. Hvilke kameraer er best? Vet at dette er veldig objektivt, men det er bare fint med forskjellige meninger. Jeg har til nå sett mest på Fuji F40, F50 og litt på Canon. Canon har jo så mange modeller, hvilken er best? Jeg skal bruke kameraet til "vanlig" familiebruk og vil ha et kamera som tar bra bilder og ikke er veldig tregt. Pris er ikke det viktigste.
Black Star Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Velger du et av de du lister opp, vil du nok ikke bli misfornøyd. F40 er nok det beste av disse i begrenset belysning på grunn av god lysfølsomhet, mens du skal lete lenge for å finne avgjørende forskjeller i grei belysning. Ellers har du listet alt for få kriterier, til at det er mulig å finne det kameraet som er best for akkurat deg.
LowLife Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Skrevet 29. mars 2008 Jeg er ingen ekspert på kameraer for å si det slik, så jeg vet ikke hvilke kriterier jeg skal liste opp. Ønsker meg et best mulig kamera da jeg får dette av jobben. - Bra bildekvalitet (Blir mest familiebruk som sagt, barn, familie, ferie o.l.) - Solid og driftsikker konstuksjon - Grei batterikapasitet - Kompakt (altså ikke for stort) Dette er i prioritert rekkefølge. Behøver ikke masse manuelle funksjoner da disse sansynligvis ikke blir benyttet... Alle inspill erfaringer mottas med takk.
Per-O-M Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Skal ha nytt kompaktkamera. Hvilke kameraer er best? Vet at dette er veldig objektivt, men det er bare fint med forskjellige meninger. Jeg har til nå sett mest på Fuji F40, F50 og litt på Canon. Canon har jo så mange modeller, hvilken er best? Jeg skal bruke kameraet til "vanlig" familiebruk og vil ha et kamera som tar bra bilder og ikke er veldig tregt. Pris er ikke det viktigste. Jeg er veldig fornøyd med dette: Leica D-LUX 3
Crazysteps Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Det som blir brukt av den beste fotografen er best
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Det som blir brukt av den beste fotografen er best "Hvilket kamera er best for den beste fotografen?"
Crazysteps Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Det som blir brukt av den beste fotografen er best "Hvilket kamera er best for den beste fotografen?" Det spørs vel helt på hva fotografen bruker kameraet til, ønsker å ta bilde av, virkelig tar bilder av og i hvilke situasjoner kameraet brukes. Jeg kan anbefale Canon G9
LowLife Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Skrevet 30. mars 2008 (endret) Canon G9 ser bra ut ja, men det ser ut som det blir litt stort. G9: 10.6 cm x 4.3 cm x 7.2 cm EOS 400D: 12.7 cm x 6.5 cm x 9.4 cm F40: 9,6 x 5,9 x 2,3 cm Et par cm mindre enn speilrefleks er det riktig nok, men det er jo vesentlig tykkere enn et "vanlig" kompaktkamera. Som nevt tidligere skal det stort sett brukes til å fotografere familie. Endret 30. mars 2008 av LowLife
LowLife Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Skrevet 30. mars 2008 (endret) Canon 960 har fått bra kritikk: 960 test på trusted review Noen som har erfaringer med dette? Endret 30. mars 2008 av LowLife
Black Star Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Det er som du sier, ikke lett å liste opp kriterier når man ikke vet så mye om emnet. Les Digitalkameraguiden for litt tips om hva du skal vektlegge. Tror du kan bli litt klokere etter å ha lest den Ellers er Fuji F40 og Canon Ixus 960 veldig gode på bildekvalitet av de mest kompakte kameraene, mens G9 er et av de beste av de litt større. Olympus Mju-830 og 1030 best på soliditet og driftsikkerhet (dog skranter det litt på kvaliteten i forhold til de beste), Panasonic er veldig gode på batterilevetid (men litt mye støy på høy ISO) og "kompakt" kommer litt ann på hva du synes er kompakt nok. Ingen kamera har "alt" dessverre, men ettersom du veklegger bildekvalitet, og at det er kompakt, tror jeg F40 og Ixus 960 er gode alternativer for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå