Gå til innhold

Guide: Her er mobil-teknologiene du bør ha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å være negativ eller noe. Men det er vel strengt tatt ingen som sitter på en fasitt over hvilke mobilfunksjoner folk trenger. Det vet de vel best selv. Så tittelen burde kanskje heller være noe i form av, "Trenger du disse mobilfunksjonene?". En slik tittel ville også passe bedre til resten av artikkelen. Men det er min mening igjen da.

 

Rent personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om alle de alksens teknologiene og funksjonene mobiltelefoner vistnok bør ha. Eneste jeg skulle ønske jeg hadde hatt var GPS, men selv det klarer jeg meg uten. 3G og HDSPA har jeg ikke bruk for. De gangene jeg går ut gjør jeg det for å slippe unna alt som heter internett og databruk. Å surfe via mobilen gidder jeg hvertfall ikke, og videosamtaler har jeg ikke behov for. Joa, lydkvaliteten mellom to 3G-mobiler er bedre enn GSM, men ikke så mye at jeg bryr meg.

 

En annen ting er dette med WIFI. Helt klart ok å kunne bruke som trådløs mottaker om man ikke har WIFI innebygget i sin bærbare. For ikke å snakke om å kunne surfe gratis med mobilen. Men det blir jo uansett litt begrenset da man må være i en WIFI-sone, noe man ikke akkurat finner usikrede av overalt. Trådløse hodesett er ifølge amobil ikke noe å investere i om man verdsetter lydkvalitet, men dette har faktisk min enkle mobil støtte for. Ellers er det vel ikke så mye mer teknologi å ta fatt på. Mobilkamera er ikke interessant enn så lenge. Og alt i alt ser jeg ingen grunner til å kjøpe en dyr 4000 kroners mobil når min W380i gir meg alle de funksjoner jeg trenger.

Lenke til kommentar

Han har Telenor. Selv har jeg aldri hatt problemer med Netcom i utlandet. Ikke det at jeg har prøvd det i så mange land men.

 

Det er ikke Telenor/Netcom som var problemet, men at telefonen hans ikke hadde 3G. Du får ikke ringt uten det (så lenge telefonen ikke støtter de andre "sære" nettene de bruker i Korea og Japan).

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar
Fordelene med infrarød kan oppsummeres raskt. De fins ikke.

 

Det er ikke sant. Infrarød overføring pleier å fungere uten større problemer ved overføring til PC, man trenger ikke sånn dum kode hver gang man skal overføre noe, og man kan fjernstyre andre infrarøde enheter (TV, stereo+).

 

Men de fleste trenger ikke denne funksjonen lenger... jeg bruker ikke akkurat infrarød særlig ofte på min mobil lenger.

Lenke til kommentar

Rimelig arrogant artikkelforfatter. Er ikke dette en mobilskole? Et sted hvor man lærer om ulike ting. Denne artikkelen ramser jo bare opp artikkelforfatterens synspunkter, og atpåtill helt ubegrunnet i mange tilfeller.

 

Forøvrig synes jeg at mobilprodusentene er minst like arrogante når de forteller meg hva jeg trenger. Jeg vet godt hva jeg trenger selv jeg, men det er ingen som vil gi meg det. Her sitter en med en Turing-komplett maskin i lomma, med mer regnekraft enn mange fullblods PC-er jeg faktisk har i bruk. Men blir tvunget til å bruke et grensesnitt og funksjonalitet som trangsynte utviklere gir meg.

Lenke til kommentar

Sett at du mister din mobiltelefon, da hadde det vært fint om en kunne slette alt personlig innhold med en enkel oppringing/SMS til din mobil (slettes med din kode selvfølgelig).

 

Er det noen telefoner som kommer med slik funksjonalitet ennå?

Endret av G
Lenke til kommentar
Sett at du mister din mobiltelefon, da hadde det vært fint om en kunne slette alt personlig innhold med en enkel oppringing/SMS til din mobil (slettes med din kode selvfølgelig).

 

Er det noen telefoner som kommer med slik funksjonalitet ennå?

 

Amobil skrev om en slik mobil for en stund siden (tror den var beregnet til politi o.l). Husker ikke hvilket merke det var.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...