Gå til innhold

konvertering fra AVCHD til avi


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg lurer på hva jeg skal bruke for å få konvertert fra AVCHD (de dukker opp som mts filer) til et format som premiere pro takler? F.eks .avi filer. Klippene kommer fra et Sony hdr-cx6 kamera, med full hd 1080. Er det da mulig å beholde full kvalitet på opptakene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

jeg lurer på hva jeg skal bruke for å få konvertert fra AVCHD (de dukker opp som mts filer) til et format som premiere pro takler? F.eks .avi filer. Klippene kommer fra et Sony hdr-cx6 kamera, med full hd 1080. Er det da mulig å beholde full kvalitet på opptakene?

 

Jeg fant et program som man ikke mistet noe med, men dessverre klarte den ikke å lage filene i widescreen :ermm: ...bruker vegas da den godtar avchd filer.

Lenke til kommentar
Hei,

jeg lurer på hva jeg skal bruke for å få konvertert fra AVCHD (de dukker opp som mts filer) til et format som premiere pro takler? F.eks .avi filer. Klippene kommer fra et Sony hdr-cx6 kamera, med full hd 1080. Er det da mulig å beholde full kvalitet på opptakene?

 

hadde samme problem, bruker panasonic ett panasonic kamera.

De nyere sony vegas'ene takler AVCHD, så jeg endte opp med å lære meg sony vegas istedet for å bruker Adobe premiere:P Men når du er ferdig med å redigere filmen kan du bestemme i hvilket format det skal være i:)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Fant ut av det. Måtte bruke TMPGEnc 4.0 Xpress for å konvertere mts filene, for så å redigere det i adobe premiere.

 

 

Jeg har også prøvd TMPGEnc 4.0 for å konvertere fra .MTS til AVI men får feil aspectratio og folk ser "slankere" ut enn de skal! Får 4:3 av 16:9 filmene. Noen som vet hva som har hendt? Så vidt jeg ser så er det ingen innstilling for dette. Jeg kan spille av filmene ved å bruke VLC videoplayer og manuellt velge 16:9 men når jeg legger ut på YT og andre plasser så vises filmene feil. Altså i 4:3 format og ikke i 16:9. Jeg er sikker på at .MTS filene er i 16:9 men at TMPGEnc kødder det litt til.

 

Noen som vet "det perfekte" program for å konvertere fra AVCHD til MPG eller AVI? Jeg sliter med å redigere rett i AVCHD (MTS) filene i Adobe Premiere pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...