Gå til innhold

Softmodde en x-box 1? noen som vet?!


Devil123

Anbefalte innlegg

btw: går det an og bruke en lengre ata kabel og koble inn 1-2 xtra harddisker, uten at det skjer noe mer untatt mer plass...

 

Mener å huske jeg har lest noe om noen som har gjort det, men det forutsetter at du går litt utenom opptråkkede stier. Let litt rundt og se om du finner noe info. Jeg personlig har aldri prøvd og har heller ikke satt meg inn i hvordan det gjøres. Derimot kan du helt fint sette inn en harddisk med en terabyte ledig diskplass om du skulle ønske det. (burde være minst like bra som en hel haug med sammenkoblede harddisker. Det er jo uansett kun total ledig diskplass som teller)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
btw: går det an og bruke en lengre ata kabel og koble inn 1-2 xtra harddisker, uten at det skjer noe mer untatt mer plass...

Mulig noen bioser støtter flere disker, men av hva jeg har forstått er løsningen to disker med en bryter for å velge disk.

 

Mener å huske jeg har lest noe om noen som har gjort det, men det forutsetter at du går litt utenom opptråkkede stier. Let litt rundt og se om du finner noe info. Jeg personlig har aldri prøvd og har heller ikke satt meg inn i hvordan det gjøres. Derimot kan du helt fint sette inn en harddisk med en terabyte ledig diskplass om du skulle ønske det. (burde være minst like bra som en hel haug med sammenkoblede harddisker. Det er jo uansett kun total ledig diskplass som teller)

1 TB disker finnes, med noen unntak, kun i SATA. IDE til SATA omformere er så som så når brukt på en moddet xbox. Foreslår at du sjekker ut xbox-scene.com. De har temmelig oppdatert info om sakene. Blant annet en lengre tråd om SATA disker på xbox1.

 

Edit: En annen ting å merke seg er at du må partisjonere diskene med rett data cluster-størreslse. Jeg «ødela» to disker før jeg forstod dette. Info om dette finner du også på xbox-scene.com, søk etter XBPartitioner 1.1 og cluster size. Dette gjelder om du skal bruke partisjoner større enn ~250 GB.

Endret av cbastus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...