Gå til innhold

program til å brenne DVD og CD og generelle spørsmål om dvdshrink


Defus

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har akkurat skaffet meg en "WD my book", som jeg tenkte jeg skulle fylle med filmene som er i barndomshjemmet. Er godt lei av å ta med meg samling dvder hver gang jeg skal fram eller tilbake. Jeg leste litt om dvdshrink, og det så lovende ut, siden jeg kunne ta vekk ting som jeg ikke trengte.

 

Det jeg lurer på er om:

 

Vil dvdshrink gi meg en dvd fil på hardisken? (bruker vlc, så har ingen problemer med det)

Jeg forstod det slik at det jeg tar vekk er alt som ikke er filmen, vil da lyd og bilde holde dvd kvalitet?

 

Også trenger jeg et program (gratis) som fungerer for å brenne filer, cd og DVD. Jeg er fan av å ikke komprimere CD-er, da mp3 mister alt for mye. Men akkurat nå har jeg ikke noe program å brenne med.

 

Kan noen hjelpe meg med et brenne program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dvdshrink gir deg DVD filer på maskinen, du kan fjerne unødvendige tekster, lydspor og ekstramateriale. Bare ikke komprimer innholdet, noe mange gjør for å få brent DVD-en. Da vil kvaliteten bli beholdt.

Det finnes et annet program, ratDVD som lover komprimering uten kvalitets tap, men har ikke testet dette selv.

 

Et godt brenne programe er cdburnerxp, som og er gratis.

 

atlef.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har planer om å brenne ut filene på en vanlig enkelt-lag dvd-r plate, så går du bare inn i preferences i dvdshrink og setter target dvd size til DVD-9 (8.5gb). Da behøver du ikke å komprimere filmen i det hele tatt når du har tatt bort alt du ikke vil ha av ekstramateriale, lydspor osv. Som standard står den på DVD-5 (4.7gb) for at programmet skal kunne komprimere filmen nok til å få plass på en vanlig dvd-r plate.

 

Når du ripper en dvd så velger du at output-file skal være på harddisken. Da lagres filene automatisk i en VIDEO_TS folder i den mappa du bestemmer, som kan spilles av via alle dvd avspillingsprogram.

Lenke til kommentar
Key Features

 

 

 

 

 

 

 

* burn all kinds of discs

 

 

* audio-CDs with or without gaps between tracks

 

 

* burn and create ISO files

 

 

* data verification after burning process

 

 

* create bootable discs

 

 

* multi-language interface

 

 

* bin/nrg → ISO converter, simple cover printing and much more!

 

 

* Operating Systems: Windows 2000/XP/2003 Server/Vista

 

atlef.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...