Gå til innhold

TEST: 9800GX2 vs 8800GTS SLI vs 8800GT SLI vs Radeon X2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra tråd! :D Lurer på det samme for tiden. Har mange spørsmål for dere her :) GX2 yter omtrent som 8800SLI ja. Det er det som har vært det vanskelige valget for meg :p. Kjøpe en GTS til eller skaffe meg en GX2 og selge GTSen?

Jeg håper på en litt bedre driver for GX2 da :p Mitt hk støtter 1 16x PCI-e og en 4x PCI-e. Jeg vet at forskjellen er minimal /hvis jeg skal ha GTS sli), men hva gjør man ikke for Crysis? xD (tenker på et nytt hk kort snart...)

Burde jeg kanskje også skaffe meg en mer effektiv PSU? Har en 520W Corsair nå, tenker på en 720W Corsair. Burde det holde for en GX2 eller 2x GTS?

Kommer med flere spørsmål etterhvert :)

Endret av GeForceDude
Lenke til kommentar
Bra tråd! :D Lurer på det samme for tiden. Har mange spørsmål for dere her :) GX2 yter omtrent som 8800SLI ja. Det er det som har vært det vanskelige valget for meg :p. Kjøpe en GTS til eller skaffe meg en GX2 og selge GTSen?

Jeg håper på en litt bedre driver for GX2 da :p Mitt hk støtter 1 16x PCI-e og en 4x PCI-e. Jeg vet at forskjellen er minimal /hvis jeg skal ha GTS sli), men hva gjør man ikke for Crysis? xD (tenker på et nytt hk kort snart...)

Burde jeg kanskje også skaffe meg en mer effektiv PSU? Har en 520W Corsair nå, tenker på en 720W Corsair. Burde det holde for en GX2 eller 2x GTS?

Kommer med flere spørsmål etterhvert :)

 

Om du skal kjøre SLI eller GX2 så er nok en 520W litt i det minste laget vil jeg tro! PCIex 4x hastighet vil også bli en ganske stor flaskehals! Så hvis du får solgt ditt 8800GTS til en hyggelig pris så ville jeg nok gjort det og så investert i en ny psu + et GX2!

 

Drivere vil selvfølgelig bedre seg med tiden! Samtidig vil du nok ikke angre på at du kjøpte GX2 i fremtiden da du kan ha mulighet for Quad-SLI med GX2 som vil være ganske fremtidsrettet i ytelse! Men da må du kanskje også oppgradere HK for å få X16 hastighet eller PCIex2.0 for den slaks skyld for å få utnyttet maks!

 

Og da snakker vi kanskje en DDR3 oppgradering i tillegg? :p

Men kort sagt, GX2 vil være en god investering for både nå og senere for Quad-SLI!

 

Hardware-kravene går like kjapt som lynet slår ned i bakken! Så man kan like godt investere i noe ordentlig nå enn senere, da "senere" vil allerede være et hakk ned i ytelse :p

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Om du skal kjøre SLI eller GX2 så er nok en 520W litt i det minste laget vil jeg tro! Så hvis du får solgt ditt 8800GTS til en hyggelig pris så ville jeg nok gjort det og så investert i en ny psu + et GX2!

Takk for svaret :) Men du er ikke helt "kvalifisert" for å svare på dette xD (kjenner duden).

Kan noen andre som kanskje har samme PSU og GTS sli bekrefte/ubekrefte dette?

Jeg lurer også på hva vil skje hvis GPUen ikke klarer "full load", hva kan skje da?

 

Core2Duo_Dude: Vil helst ikke høre noe fra deg xD

Endret av GeForceDude
Lenke til kommentar
Om du skal kjøre SLI eller GX2 så er nok en 520W litt i det minste laget vil jeg tro! Så hvis du får solgt ditt 8800GTS til en hyggelig pris så ville jeg nok gjort det og så investert i en ny psu + et GX2!

Takk for svaret :) Men du er ikke helt "kvalifisert" for å svare på dette xD (kjenner duden).

Kan noen andre som kanskje har samme PSU og GTS sli bekrefte/ubekrefte dette?

Jeg lurer også på hva vil skje hvis GPUen ikke klarer "full load", hva kan skje da?

 

Core2Duo_Dude: Vil helst ikke høre noe fra deg xD

Hei.svarer kjappt på det ene spørsmålet ditt.

Jeg har lest noen tester av 8800GTS 512. og de som har testet, sier at du minimum bør ha 600watt psu til 8800gts 512 SLI,men de anbefaler 700watt,da har du litt å gå på med tanke på mer hardware i pcen.

 

Til 9800GX2 Quad SLI bør du nok ha 750watt/850watt tror jeg.

har lest at 1stk 9800GX2 sammen med resten av pcen på full load trekker litt over 500watt (ca 520watt synes jeg å huske)

Lenke til kommentar
Om du skal kjøre SLI eller GX2 så er nok en 520W litt i det minste laget vil jeg tro! Så hvis du får solgt ditt 8800GTS til en hyggelig pris så ville jeg nok gjort det og så investert i en ny psu + et GX2!

Takk for svaret :) Men du er ikke helt "kvalifisert" for å svare på dette xD (kjenner duden).

Kan noen andre som kanskje har samme PSU og GTS sli bekrefte/ubekrefte dette?

Jeg lurer også på hva vil skje hvis GPUen ikke klarer "full load", hva kan skje da?

 

Core2Duo_Dude: Vil helst ikke høre noe fra deg xD

Hei.svarer kjappt på det ene spørsmålet ditt.

Jeg har lest noen tester av 8800GTS 512. og de som har testet, sier at du minimum bør ha 600watt psu til 8800gts 512 SLI,men de anbefaler 700watt,da har du litt å gå på med tanke på mer hardware i pcen.

 

Til 9800GX2 Quad SLI bør du nok ha 750watt/850watt tror jeg.

har lest at 1stk 9800GX2 sammen med resten av pcen på full load trekker litt over 500watt (ca 520watt synes jeg å huske)

Takk for svaret :) tenkte meg det ja ^^

Lenke til kommentar
Jeg håper på en litt bedre driver for GX2 da :p Mitt hk støtter 1 16x PCI-e og en 4x PCI-e. Jeg vet at forskjellen er minimal /hvis jeg skal ha GTS sli), men hva gjør man ikke for Crysis? xD (tenker på et nytt hk kort snart...)

 

 

Hvis du har 1 x16 + 1 x4 port så har du sannsynligvis et Intel P35 kort - da går det i tilfelle dårlig med SLI

Lenke til kommentar
Om du skal kjøre SLI eller GX2 så er nok en 520W litt i det minste laget vil jeg tro! Så hvis du får solgt ditt 8800GTS til en hyggelig pris så ville jeg nok gjort det og så investert i en ny psu + et GX2!

Takk for svaret :) Men du er ikke helt "kvalifisert" for å svare på dette xD (kjenner duden).

Kan noen andre som kanskje har samme PSU og GTS sli bekrefte/ubekrefte dette?

Jeg lurer også på hva vil skje hvis GPUen ikke klarer "full load", hva kan skje da?

 

 

Core2Duo_Dude: Vil helst ikke høre noe fra deg xD

 

Takk så mye! :nei:

Lenke til kommentar

Watt meg her og watt meg der.

Du må se hvor mange AMPER PSU leverer.

 

Jeg kjøpte selv en Corsair TX-750 (750w), den leverer 60A på 12V!

Det er også en singel rail PSU, nam nam!

Det anbefales vel 30A til singel 8800gts 512, 40A til SLI (for et gjennomsnitt-system, inkl cpu, etc.). Men headroom skader aldri!

 

Om du får for lite power, vil kort gå dårligere, du vil få masse merkelige symptomer på PC-en, etc. Samt en PSU som kjører på full guffe, bråker somregel mye, selv de stillegående.

Lenke til kommentar

For en stund tilbake siden fikk jeg meg en a-ha opplevelse om dette med PSU'er. Tror det var den tråden jeg startet om MIST sin nye 1000w. Var et par stykker der som satte meg på plass og jeg ble vist at jeg med mitt system kunne klare meg med mye mindre PSU enn det jeg hadde. Etter det har jeg brukt forskjellige PSU'kalkulatorer og jeg ser du kan spare mange hundrelapper på å IKKE gjøre som meg, som ALLTID kjøpte overkill. Den Seasonicen jeg kjøpte for lenge siden holder mitt overklokkede system (som dere ser i signaturen) 100% stabilt 24/7. Da jeg kjøpte den for noen år siden hadde jeg ikke trodd at den skulle holde i massevis til det systemet jeg har i dag :)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Seasonic´en som står i signaturen din? Ikke for å fornærme, men Seasonic er überkvalitet, tviler på den er særlig dårligre enn Mist 1000w. Seasonic lager blant annet de voldsomt populære PSU´ene til Corsair.

Skjønner ikke helt hva jeg skulle bli fornærmet av av det du nettopp skrev :hmm::)

 

Men jeg har vært veldig fornøyd med Seasonicen ja :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...