Gå til innhold

Jenter i World of Warcraft

Anbefalte innlegg

Som hadde de sikkert hadde bedre erfaringer med + hadde tankorientert gear.

det er selvfølgelig greit, slik det fungerer, men om de vil ha en off tank får de si det. Sier dem at de trenger dps burde man ta den personen med best dps. Uansett det er ikke dette diskusjonen dreier seg om og det vet du. Det er at guildleaderen brukte det at personen var en jente som argument for at hun ikke kunne joine raidet.

Ser noen skriver type; han sa det sikkert bae fordu du winer og klager bla bla.. Hva så? det er lov å bli frustrert og sur, men det rettferdigjør ikke diskriminering på grunnlag av kjønn, hudfarge, nasjonalitet osv osv.

Videoannonse
Annonse

Denne tråden er et levende bevis på nok et politisk ukorrekt faktum: Kjerringer i WoW = Drama.

Siden vi bare får fire linjer med dialog fra trådstarter, og hun nekter å si noe om hva som ble sagt før dette (annet enn "det varte en halvtime og zamg") gjetter jeg på at resten av samtalen de hadde ikke er fullt så godt egnet til å "bevise" at raidlederen er en syndig sjåvinist som i ekte Ottar-ånd burde tas med ut i skogen og skytes. Horekunde er han sikkert også.

Bruken av girl i den sammenhengen er en språklig nyanse - som vedkommende åpenbart burde styrt unna da samtalepartneren ikke behersker språket godt nok til å oppfatte den, og i stedet blir fornærmet. Så langt synes det at bare Lycan og Smeagoldfish forstår dette, mens alle andre er opptatt med å være høflig indignerte på det vevre kjønns vegne.

Kjønnsdiskriminering er selvsagt fæle greier, men det er altså ikke det som har foregått her. Det er mer det at hun velger å spille klassen sin på den absolutt minst nyttige måten, og jeg innrømmer det; jeg diskriminerer også spillere som med vitende vilje gjør seg dårligere og mindre brukbare enn de behøver å være.

Det heter forholdsregler, forresten, ikke forhåndsregler.

Det er tydeligvis mange her i tråden som ikke ser forskjell på det å være saklig og det å ty til diskriminerende utsagn for å få fram sitt budskap.

Uansett hvem man har å gjøre med så har man dermed ikke rett til å komme med diskriminerende utsagn rettet mot denne personen selv om man er irritert.

Det at man er et bestemt kjønn eller rase har jo ingenting med om man er god til å spille et bestemmt spill.

Det går jo kun på personlige egenskaper til personen som spiller om man er god eller dårlig.

Ingen kan vite om person x eller y er god før man har fått vist seg fram og selv om det viste seg at man var en dårlig spiller så er det heller ikke da noen grunn til å komme med diskriminerende omtale.

De som ikke klarer å kommunisere med andre uten å måtte ty til diskriminerende synspunkter trenger et kurs i folkeskikk.

Nettopp Wowaddict! det som er hele poenget. Det var ganske klart at det var velvalgte ord når han skrev "girl" og ikke "guy" som visse ikke forstår.

Og Zealuu, etter denne kommentaren mistet innlegget ditt all troverdighet: Kjerringer i WoW = Drama. Jeg hadde også blitt forbanna om jeg ikke fikk bli med i raidet siden jeg er norsk, da en annen nordmann wipet raidet i forrige uke.

Endret av Christeven
Leste du faktisk posten hans?

selvfølgelig gjorde jeg det. Og det er bare tull at Kjerringer i WoW = Drama. Har hatt flere jenter i guilden, hatt jente som guildleader og offiser i guilden. Var ikke noe mer drama med dem enn med andre menn/gutter. Tror dere virkelig det var tillfeldig at han skrev til en av de få jentene i guilden at en jente wipet raidet tidligere? Uansett så gir det heller ikke noen mening om det ikke var planlagt, skal ingen nye få joine siden en person wipet raidet en tid tillbake..

Endret av Christeven

Skal jo også nevnes at feraldruid er fullstendig elendig som dps og tilfører lite eller ingenting til raidet bortsett fra critaura. Skal noen spille feral i raids får dem tanke. DPS kan dem gjøre der det ikke trengs mer en 1 tank, men druid for rein DPS? forno tull..

Skjønner godt at raidlederen inviterte en hvilken som helst annen DPS klasse selvom de gjorde mindre dps på det gear-nivået dem lå på uten at jeg vet noe mer rundt dette.. Nesten alle andre klasser bringer mer til raidet i form av buffs og utilities.

Endret av Smeagoldfish
Vel tror jeg også hadde invitert en annen om samme personen hadde mast en halvtime på å få joine som DPS når guildet trenger healer.

Skal jo også nevnes at feraldruid er fullstendig elendig som dps og tilfører lite eller ingenting til raidet bortsett fra critaura. Skal noen spille feral i raids får dem tanke. DPS kan dem gjøre der det ikke trengs mer en 1 tank, men druid for rein DPS? forno tull..

Skjønner godt at raidlederen inviterte en hvilken som helst annen DPS klasse selvom de gjorde mindre dps på det gear-nivået dem lå på uten at jeg vet noe mer rundt dette.. Nesten alle andre klasser bringer mer til raidet i form av buffs og utilities.

nå skrev en brukermoderator ganske klart at dette ikke skulle diskuteres i denne tråden da det ikke er dette tråden handler om. Siden du tydligvis ikke har lest hele tråden. raidleaderen innviterte ikke en hvilken som helst annen DPS klasse, han innviterte en av samme klasse og specc som gjør mindre dps enn trådstarter.

Det er ikke noe problem at han innviterte en annen, men hvilke argumenter han ga for det. Du er jente = dårlig, kommer trolig til å wipe oss.

Endret av Christeven
Leder i guildet:Hey listen, before you got in the guild we had a guy who wiped us twice on a single night before he left, I suggest you shut up and be happy we're letting you in as healer. ok?

Det kan skrives på den måten (som jeg nå ser var en av argumentene til Lycantrophe. Ikke for å herme, kiss!), og ikke være diskriminerende ovenfor gutter, men poenget er det samme. Han vil ikke ha nye dps folk inn fordi han trives med de han vet er gode, og han har dårlig erfaring med random dps'ere, som tydeligvis wipa guildet hans et par ganger. Ikke skrik forskjellsbehandling til alt, vi gutter går i gjennom omtrent like mye dritt som dere i online-spill.

Endret av ExiliuM
Leder i guildet:Hey listen, before you got in the guild we had a guy who wiped us twice on a single night before he left, I suggest you shut up and be happy we're letting you in as healer. ok?

Det kan skrives på den måten, og ikke være diskriminerende, men poenget er det samme. Han vil ikke ha nye dps folk inn fordi han trives med de han vet er gode, og han har dårlig erfaring med random dps'ere, som tydeligvis wipa guildet hans et par ganger. Ikke skrik forskjellsbehandling til alt, vi gutter går i gjennom omtrent like mye dritt som dere i online-spill.

fantastisk, enda en som forandrer ordene og dermed forandrer setningens mening totalt. Du skriver selv at den opprinnelige setningen var diskriminerende så hva er poenget ditt? Som allikevel mener det er det samme. klart den ikke er det om du tar bort den diskriminerende delen. Det var IKKE det han skrev, så er ikke noe vits i å skrive det.

Btw: har du blitt nektet invite til et raid/guild/gruppe pga at du er en gutt? om du ikke har det så hva er det vi gutter sliter med?

Endret av Christeven

Det kan skrives på den måten, og ikke være diskriminerende, men poenget er det samme. Han vil ikke ha nye dps folk inn fordi han trives med de han vet er gode, og han har dårlig erfaring med random dps'ere, som tydeligvis wipa guildet hans et par ganger. Ikke skrik forskjellsbehandling til alt, vi gutter går i gjennom omtrent like mye dritt som dere i online-spill.

fantastisk, enda en som forandrer ordene og dermed forandrer setningens mening totalt. Du skriver selv at den opprinnelige setningen var diskriminerende så hva er poenget ditt? Som allikevel mener det er det samme. klart den ikke er det om du tar bort den diskriminerende delen. Det var IKKE det han skrev, så er ikke noe vits i å skrive det.

Btw: har du blitt nektet invite til et raid/guild/gruppe pga at du er en gutt? om du ikke har det så hva er det vi gutter sliter med?

Det som vi ikke har fått svar på her i tråden som ville svart på mye er om trådstarter har raida som DPS før. Om ikke så skjønner jeg at guildleadern ikke vil ha med en "fersk" dps over en som han vet kan spille bra når de skal geare opp folk, men dette blir selvfølgelig ikke svart på. I stedet blir det trukket frem diskriminering og rasisme over hele tråden noe som sansynligvis ikke var ment i det hele tatt fra raidleader sin side.

Når sa jeg at det var diskriminerende? Jeg sa at hvis guildlederen hadde sagt at det var en gutt hadde ingen gutter oppfattet det som diskriminerende. Det er da samme faen om det var en gutt eller jente som wipa guildet - personen var dps og guild lederen vil ikke ha flere, men healere. Hvis guildlederen er så fucka i hodet at han tror at alle jenter kommer til å wipe guildet hans fordi én gjorde det, da synes jeg synd på ham.

Jeg sier også at vi gutter får mye dritt, vi er ikke usårbare for scamming, flaming, ninjalooting, krenkelser, fjortisser osv fordi vi har kølle. Jeg mente ikke konkret at jeg ville joine et guild og ble nekta fordi jeg er gutt (med mindre man prøver å joine et jenteguild, hah.), men fordi de ikke har bruk for den klassen/tank/healer/dps osv. Hva med å prøve å lese mellom linjene i stedet for å bryte ned hele posten og endre på det jeg sier?

Endret av ExiliuM
Når sa jeg at det var diskriminerende?

Da foreslår jeg at du redigerer denne setningen. Som indirekte sier at den opprinnelige setningen var det, men den redigerte ikke er det.

Det kan skrives på den måten, og ikke være diskriminerende, men poenget er det samme.

Og Smeagoldfish, poenget er ikke om hun var god/dårlig dps eller ikke. Som sagt en god del ganger nå, men at han sa du er jente og får ikke bli med. Om dere ikke mener det er diskriminering så vennligst forklar hva diskriminering er for noe.

Endret av Christeven

Hva med å ta en titt i speilet før du hevder alle rundt deg trakaserer deg grunnet kjønnet ditt. Jeg har ikke lest alt som har blitt skrevet i denne threaden da jeg syntes førsteposten rett og slett bare inneholdte meningsløs klaging over ingenting.

Har kommet over flere jenter i min wow-tid. Generelt sett blir de behandlet på en annerledes måte enn gutter behandler gutter, både på godt og vondt. Er det egentlig noe merkelig med det? Slik er det i grove trekk i virkeligheten også. Du nevner det med "blowjob-posisjon" som krenkende. Joda, skal du være så prippen på spøker som det skjønner jeg at du er typen som skal klage på alt og alle som ikke stryker deg med hårene. Faktum er at jenteprosenten i onlinespill, utrolig nok faller WoW innenfor denne kategorien, er så vanvittig lav. Følgelig synes jeg ikke det er rart at du får litt ekstra oppmerksomhet. Du kommer til å bli lagt an på, flørtet med, tråkket på, spammet med whispers, hele pakka. Er det en situasjon du ikke takler, kan jeg henvise deg til /ignore. Så vidt meg bekjent er det ingen regler angående forskjellsbehandling i WoW, så fremt det ikke faller under verbal harassment. Grin og lag ticket dersom noen tråkker deg på føttene. Om det er "greit" eller ikke ønsker jeg ikke å kommentere, da det ikke er relevant. Poenget er at slikt vil hende, og det er lite som kan gjøres for å hjelpe på situasjonen. Å unngå å si til alle at du er jente vil utvilsomt hjelpe på. Du må ikke tro diskriminerende emotes og whispers ikke forekommer mellom gutter også. Da jeg spilte en NE female char, fikk jeg rett som det var whispers av typen "OMG UR PRETTY". Kan se om jeg klarer å finne screenshots når jeg kommer hjem på torsdag. På internett kan alle gjemme seg bak hva de enn nå ønsker. Slik er det bare. Får skrive mer da, dersom tråden fremdeles holder liv.

Jeg blir faktisk litt oppgitt med tanke på usakligheter i denne tråden.

Noen prøver forandre på utsagnet for å gi det en helt annen mening, men som sagt før, med tanke på at han sa det han sa, til hun han sa det til, så er det ikke noe rom for om/men/hva om. Folk som begynner å spekulere i dps/tanking/druid/tull&krøll har heller ingen relevans å komme med i det hele tatt, da det faktisk ikke har noenting som helst med denne tråden å gjøre.

Ja, jeg skal faktisk være enig i at en kan bli sett på som litt prippen om man tar seg nær av ting som "blowjob-posisjon" og random crap som det der, men selve hovedpoenget, det som ble sagt av guildmaster til ninety er diskriminerende. _Det_ er et diskriminerende utsagn fordi han faktisk sier til en jente at hun ikke får være med fordi en annen jente wipet raidet før ninety joinet guildet. Det har _INGEN_ ting å gjøre med om ninety ikke har dps'et før, om han trenger healer eller hvanåenn, det har å gjøre med at han sa noe som var diskriminerende.

Hvordan klarer dere alle sammen å lire ut av dere allt dette andre fjaset fatter jeg ikke, men det har ingen betydning.

Og for alle nye som skal komme og være eplekjekk med alle sine fantastiske teorier, les bakover i tråden og se om ting har blitt svart på før man sitter der og skriver alt mulig (gjenta gjenta gjenta) fjas.

Tror du virkelig at hun er jente er eneste grunnen til at hun ikke får raide?

Vær så snill og vent med å trekke den konklusjonen til jeg er ferdig med å redigere den første posten, så kan du velge å trå ut ifra det. Kan du være så snill og gi meg og hva jeg har å si en sjanse? :/

Denne tråden ble lagt opp for diskusjon ut ifra det at jeg ikke fikk plassen i raidet på grunn av kjønn, ikke for å diskutere om utsagnet ut ifra rekkefølgen på ordene, bytter om på ett eller to ord eller bla bla ditt og datt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...