Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilstereo, maks 3000-4000,-


cbfn

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke en bil enda, men vet at når jeg får en skal jeg kjøpe et nytt anlegg. Jeg lurer da på om noen av dere har noen tips angående dette. jeg skal så klart ha et komplett sett, og vet da at 3000-4000,- ikke er mye å gå på.

 

Jeg har sett litt på dette. Er dette et godt kjøp?

 

En annen ting jeg lurer på er monteringen. Kan dette monteres i hvilken som helst bil? hvor vanskelig er monteringa? hvor mye koster det for å få dette montert av noen profesjonelle, eller "profesjonelle"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det leeeenge siden jeg la en ålreit sum i anlegg til bilen, men så vidt meg bekjent så kan jeg huske at man fort måtte opp i 8-10.000 kr. for ALT hvis man skulle ha sån noenlunde trøkk.

 

For 3-4.000 kr. så får du vel helt grei lyd vil jeg tippe, men ikke regn med at naboen blir imponert over buldringen...

 

Kommer som sagt ann på hva du legger i "bra" når det gjelder stereo, men for den prisen du oppgir, så får du neppe noe som er veldig bra.

 

Tror jeg ga mellom 8-9.000 kr. for stereon jeg hadde i den gamle bilen.

Da kjøpte jeg en midt på treet cd-spiller, 12" JBL subwoofer med en midt på treet forsterker, to DLS 3x9 i hatthylla av OK kvalitet. + kabler/delefilter og noe småtteri.

 

Da fikk jeg OK lyd i bilen. Men ikke noe mer.

 

For 3-4.000 kr. så får du så vidt en bra CD-spiller og en middels forsterker...

 

Nå er det en stund siden jeg drev med dette... så det har nok skjedd mye på den fronten de siste åra, men hvis prisene er noenlunde de samme i dag som før, så kommer du nok dessverre ikke langt med summen du oppgir.

Lenke til kommentar

Kjøp fra utlandet da vel, der kan du spare en del selv med momsen inkludert. Fant et greit oppsett til bilen min selv der, med Infinity Kappa frontsett og bakhøytallere + en skikkelig forsterker til rundt 2500-3000kr, med moms inkludert. Da kommer det bare litt frakt i tillegg til den prisen. LINK

Lenke til kommentar

Tror de fleste seriøse butikkene i utlandet ordner dette, men det vil så klart alltid være en risiko å støte på de som ikke er like greie å ha med å gjøre. Derfor er det viktig å søke opp og lese mest mulig om butikken man handler fra på forhånd, og hører erfaringer fra andre folk som har handlet derifra.

Lenke til kommentar

hmm, skal sjekke litt, men kan dere gi meg noen tips? jeg er helt blank på bilstereo. Men hvorfor er det settet jeg linka til i første post dårlig? jeg forstår at jeg ikke kan få noe spessielt godt til det budsjettet, men må være bedre enn det som følger med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...