Gå til innhold

Nettverk til kafe(eier)+ trådløst nettverk til kunder


Anbefalte innlegg

Del sier at du får falsk trygghet med vlan's. Noe som er feil da du kan begrense tilgang til managementet til enkelte vlan, sånn at kun kontor-pc`en og kasse-pc`en kan få tilgang til konfigurering. Skal du da hacke deg inn på routeren er du nødt og ha fysisk tilgang.
Det var ikke det jeg sa. Hvis du sperrer kontakt til routeren, så er det en betydelig trygghet. Mitt poeng var at å sperre kontakt kun til kassa uten å samtidig sperre kontakt til routeren blir litt dumt. Trodde det var rimelig klart. Bytt ut DD-Wrt med OpenWrt, så har du optimalt oppsett :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg bruker ikke linux, og har ikke planer om å lære meg det.
Alle routere bruker varianter av linux eller BSD, du kan jo tvinge winodws CE inn paa den hvis du har vegring, og se om det blir bedre.
Kan jeg bruke linksysboksen selvom eller?
Ja, men hvis du skal sette opp chillispot blir det skitt paa fingrene. Som vanlig router er det mest brukervennlige, best ytende og mest stabile aa legge inn linux. De fleste varianter (eksempelvis openwrt med x-wrt, dd-wrt og tomato) knuser medfoelgende firmware (som foroevring ogsaa er linuxbasert) paa alle tre punkter.

 

Hvis du tilfeldigvis bruker linux paa maskina di ogsaa, nyter du godt av at programvaren paa routeren foelger samme oppbyggeing, saa installasjon og oppsett av ny software vili ikke vaere helt fremmed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...