Gå til innhold

Navn i meldinger på S60


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sikkert blitt tatt opp før, men når jeg får melding fra en person kommer etternavnet først.

Alle kontaktene ligger inne med for- og etternavn, og det blir kjedelig å endre alle ved å legge for- og etternavn i samme "detalj" på kontaktinfo.

 

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... Har faktisk aldri tenkt over det siden jeg har de fleste kontaktene mine kun på fornavn. Tror ikke det er stort annet å gjøre med det foreløpig enn å skrive hele navnet i fornavn-feltet. Ser ut som om det er en liten leif i softwaren som forhåpentligvis blir rettet opp i en oppdatering...

Lenke til kommentar

Det samme gjelder mine S60 telefoner E90 og N80.. Irriterte meg før, tenker ikke over det nå lengre. Jeg tror ikke dette er en "feil" fra Nokia. Mener på de fleste S60 telefonene jeg har tukla med i det siste har akkurat samme greia. Men jeg også syns det burde gå ann å velge fornavn.etternav i meldinger. Men jeg vet vertfall ikke om noen måte.

Lenke til kommentar

Dette er en feil i S60 som aldri har blitt fikset. Den har eksistert over lengre tid.

 

Den eneste løsningen er følgende: Lagre alle kontaktene dine med både fornavn og etternavn i Fornavn feltet. Ikke bruk etternavn feltet i det heletatt.

 

Tragisk, jepp, men den eneste løsningen som faktisk fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...