Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Åpent forhold. Hva synes du?


Anbefalte innlegg

Hvis man er i et kjærlighetsforhold med en person, men samtidig har åpent for andre, så kan regler f.eks. være:

 

- sex med andre er OK, men med en gang det oppstår bittelitt følelser for en annen person så brytes kontakten der

- leie rundt i byen osv. er fyfy med andre enn kjæresten, det er kjæresten du tar deg med på familiemiddag osv.

- åpenlys roting og flørting med andre mens andre venner og bekjente ser det er fyfy - sånt gjør man på privaten

 

Altså, lovlig utro uten at alle andre får vite om det, f.eks. ved avstandsforhold og for folk som er lenge fra hverandre.

 

Man kan jo også være i kjærlighetsforhold med flere personer samtidig, det blir litt mer avansert, spesielt ovenfor venner og familie. Muligens er det litt vanskelig å oppnå forståelse for det.

Endret av Mez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde aldri fikset åpent forhold hvis jeg hadde skikkelige følelser for jenta.

 

Har hat 2 venner som har hat det da og for de har det tydeligvis funket bra.

 

Venninna til hun ene fortalte meg det etter at jeg hadde skjent hun en god stund og de hadde vært sammen i over et år.

Når hun sa det var den tiden jeg hang mye alene med hun og vi prata om alt mulig rart, ting hun ikke har sakt til noen :p

Haha, kanskje det var et lite hint.

Kammeraten min som var sammen med hun hadde ikke fortalt meg det en gang :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg klarer absolutt å se for meg et åpent forhold. Men det er, som nevnt tidligere. Utrolig viktig at man prater om ting. Og prater mye om det.

 

Det kan vel diskuteres hvor mye "frihet" man faktisk får i et slikt forhold. Som noen også nevnte over, kan det være veldig lurt med noen klare regler for hvordan ting skal gjøres. Og hvem man skal gjøre det med. Det er ikke nødvendigvis alle jeg haddde satt like stor pris på at min evt partner hadde sex med. Det spørs jo også om det er snakk om mer enn bare sex. Og også hvilket forhold begge parter i forholdet har til sex fra før av.

 

Blant de situasjonene jeg kunne sett for meg et åpent forhold for min del, måtte vært om jeg ikke fikk sett partneren min over lengre tid, eller kun med sjeldne mellomrom. Eksempler er store avstander, jobb, skole osv. Men dette hadde nok ikke latt seg gjøre om vi bare hadde vært sammen i noen måneder eller slikt. For min del utrolig viktig at forholdet vi har bygger på veldig mye mer enn bare en liten forelskelse, og også det at sexen med andre partnere, skal være nettop det, sex.

 

Med tanke på SOS, graviditet osv. Så sier det seg selv at det er enda viktigere med god kondombruk i et åpent forhold. :)

Lenke til kommentar

Jeg kunne aldri klart et åpent forhold.

Jeg er ikke verdens mest sjalu type, men når jeg har en kjæreste så er det meg og henne som gjelder.

Ikke meg, henne, knut og lisa..

 

Ikke bare når det gjelder sex, men alle mulige ting man gjør kun med sin kjære, så er min mening at man holder seg til den personen.

Det kan nok funke for de som trenger den friheten, men ikke for meg. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Guest_Marie_*

Heisann,

jeg er i et åpent forhold, og dette er reglene vi har:

1. Det er iorden å ha sex og kose med andre mennesker, men det holdes privat for kjæresten.

2. En må ta hensyn til beskyttelse som kondom.

3. En evt tredjepart må være klar over at du er i et forhold, og at det er der du vil være, ikke lur noen.

4. Ikke ta nye folk inn i forholdet, ting du har utenfor må være der, ikke ta med folk hjem når kjæresten er hjemme.

5. Ikke ta lett på andres føleser, vær klar og tydlig hva du føler for dem og din kjæreste.

6. Ta ting med ro, og bare lev litt i nuet.

7. Hver åpene til hverandre hvis sterke følelser kommer for en tredjepart og se ann situasjonen.

8. Drit i hva andre mener, de har ikke vært i vårt forhold eller vet hva vi vil.

9. Hver åpene med venner om det, eller ikke, dette er vårt valg, og vi skammer oss ikke.

10. Dette er vårt valg, og vi må stå ved det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tror ikke jeg og dama hadde hatt noe problem med å ha et åpent forhold for en periode. Vi er begge unge og det er i den alderen man har mest lyst til å utforske. Ser på f. eks grunner som hos oss nå; samboeren min og jeg har vært sammen i snart 1 og 1/2 år. Hun har kun hatt sex med meg og en annen så langt, og jeg vet at hun i senere tid vil ha lyst til å utforske mer slik at hun får litt mer "erfaring". Snakker ikke om noe rundt 20 stk eller noe slikt, men mer at hun får finne seg en to tre stykker og utforske litt, evt ha en pulekompis for en liten periode.

 

Jeg tror at på flere måter så vil et åpent forhold kunne redde et forhold som kanskje er litt dødt på sex-fronten. Det å ha sex med en fremmed er veldig opphissende og man kan lære mye om seg selv ved å gjøre slike ting. Utfordringen er jo selvfølgelig å ikke bli sjalu.

 

Skal man først gå inn i et åpent forhold burde man kanskje bli enig om en periode først, kanskje på en måned. Og at man setter opp regler man skal følge. Disse reglene setter man jo selv for hverandre, så de varierer nok stort fra par til par. Hos oss ser det følgende ut:

 

kjæresten / samboeren min har hatt vanvittig liten sexlyst i det siste, noe som jeg tror er alle mens verste mareritt. Hun vet at jeg er veldig "avhengig" av sex og vet at jeg har en lyst som hun ikke har for tiden. På grunn av dette har hun sagt at jeg får lov til å ha sex med en jente eller to evt få en pulevenn for å få "pult fra meg". Hun ønsker heller at jeg går og har noe uskyldig sex etter tillatelse fra henne enn at vi sklir fra hverandre på grunn av masing, krangling osv, evt utroskap.

 

Reglene er slik: Jeg får ha sex med hvem som helst, bare det er noen som er pen og som hun ikke vet hvem er. Hun vil vite det _før_ jeg gjør det. Altså jeg må si fra før jeg og "elskeren" går i gang. Kondom er et must. Kyssing er ikke tillatt. Begynner jeg eller motparten å få følelser for hverandre skal vi trekke oss vekk umiddelbart. Jeg må også altid sjekke med henne først om hun er hypp på litt sengekos før jeg leter etter noen andre. Dette har jeg tillatelse til fram til hun ikke ønsker det lenger.

 

Høres kanskje litt sykt ut, og jeg er usikker på om jeg ville klart å ha sex med noen andre enn henne, har en følelse av at jeg ville ha feiga ut rett før eller noe. Har enda ikke gjort noe og tviler på at jeg blir å gjøre det, men vi får se ;P

Lenke til kommentar

Jeg har en god kompis som jeg aldri kommer til å bli noe annet enn kompis med, selv om vi har sex når begge er single. Å leke litt med han når jeg er gift, hadde nok vært deillig det.. Men fly rundt på alt som beveger seg, altså helt åpent, frister lite. Litt sånn Mikael Blomkvist/Erika Berger, for de som har lest bøkene.

 

Nå som jeg er ung, derimot, ville jeg aldri giddet satse på et åpent forhold. Føler det hadde vært en unnskyldning for å ha en å gjøre kjæresteting med, selv om man egentlig ikke er så interessert.

Lenke til kommentar

Geiir:

Her må du passe deg så dette ikke hopper opp og biter deg i rompa ved en senere anledning. Dette KAN være en test fra hennes del hvor hun tester hvor mye du setter pris på forholdet.

Noe i samme gate som "Jeg er så feit i dag" hvor hun forventer at du skal svare "neida, kjære blah blah"

At hun sier at du kan ha sex med noen andre, for å så forvente at du skal si "Nei, jeg vil ikke ha sex med noen andre! blah blah"

 

Hadde selv denne saken med min første kjæreste og første personen jeg hadde sex med. Hun sa at fordi jeg ikke hadde noen erfaring så skulle jeg komme meg ut og finne ei tilfeldig dame og ha sex med henne for å få litt erfaring så jeg ikke bare hadde kjæresten som målestokk.

Carte blanche vil være det første de fleste gutter tenker (inkludert meg), men det hun egentlig var ute etter med den uttallelsen var at jeg skulle fortelle henne hvor fantastisk sexlivet vårt var, og at jeg ikke hadde behov for å finne noen andre.

 

Så trå varsomt. Det kan ende opp i massiv drama. ;) Kvinner sier ikke alltid det de mener..

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar
Geiir:

Her må du passe deg så dette ikke hopper opp og biter deg i rompa ved en senere anledning. Dette KAN være en test fra hennes del hvor hun tester hvor mye du setter pris på forholdet.

Noe i samme gate som "Jeg er så feit i dag" hvor hun forventer at du skal svare "neida, kjære blah blah"

At hun sier at du kan ha sex med noen andre, for å så forvente at du skal si "Nei, jeg vil ikke ha sex med noen andre! blah blah"

 

Hadde selv denne saken med min første kjæreste og første personen jeg hadde sex med. Hun sa at fordi jeg ikke hadde noen erfaring så skulle jeg komme meg ut og finne ei tilfeldig dame og ha sex med henne for å få litt erfaring så jeg ikke bare hadde kjæresten som målestokk.

Carte blanche vil være det første de fleste gutter tenker (inkludert meg), men det hun egentlig var ute etter med den uttallelsen var at jeg skulle fortelle henne hvor fantastisk sexlivet vårt var, og at jeg ikke hadde behov for å finne noen andre.

 

Så trå varsomt. Det kan ende opp i massiv drama. ;) Kvinner sier ikke alltid det de mener..

 

Ja, jeg er klar over den delen ;)

Vi snakker veldig åpent om alt til hverandre, så har sagt til henne at jeg ikke ønsker dette selv. Sa ganske klart fra at den eneste jenta jeg vil ha er henne, og at jeg tror jeg ikke ville gjennomført det når det kom til stykket.

Hun selv ønsker et litt mer åpent forhold når hun blir 18, som er ganske snart, så vi får se ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...