Gå til innhold

Bytte fra Netcom til OneCall.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

 

Jeg lurer på om det går ann å skifte til OneCall, når jeg ikke har verdt i Netcom i 1 år?

 

Jeg har Netcom Youngtalk og kjøpte en ny mobil i desember.

 

Er mobilen min låst til Netcom?

 

 

 

 

 

 

Håper på gode svar :)

 

hei hei.. ja da må du enten betale deg ut fra netcom.. koster nok en tusing det å. også når det er gjort er det bare å ringe onecall..

Ellers kan du jo bare få deg et extra nummer fra onecall og bruke det..

Og hvis telefonen din er låst så kan du jo prøve her: www.unlockshop.no

Der kan du låse opp telefonen din rimelig..

Lenke til kommentar

Hmm, netcom må da vite om MOBILEN er låst til netcom. Er sikkert registrert på imei elns. SIMKORTET er vel nødvendigvis låst til netcom. Det er liksom sånn det funker vet du ;)

 

Evt så er det jo bare å sette inn et simkort fra en annen tilbyder. Du kjenner sikkert noen som ikke har netcom som kan låne deg simkortet sitt i noen sekunder.

Endret av noob11
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hmm, netcom må da vite om MOBILEN er låst til netcom. Er sikkert registrert på imei elns.

Det vet de ikke. På esken til jobbtelefonen min står det NetCom-låst, men den tar alle sim-kort likevel.

Lenke til kommentar
Hmm, netcom må da vite om MOBILEN er låst til netcom. Er sikkert registrert på imei elns.

Det vet de ikke. På esken til jobbtelefonen min står det NetCom-låst, men den tar alle sim-kort likevel.

 

Det må da finnes et register hvilke telefoner som er solgt som operatørlåst. I det registeret står garantert IMEI nummeret. At netcom ikke skulle ha en liste over telefoner solgt som låst til netcom finner jeg noe merklig. Jeg kan ikke se for meg at mobilprodusenter/forselgere låser telefoner til operatører uten noen form for kommunikasjon med operatøren.

Lenke til kommentar

Om du har bindningstid på ditt abonnement må du betale ca 1000 kr for å portere til One Call. Om du uanset skal ha et nytt nr så er det bare å bestille fra One Call. Fungerer det ikke er det bare å si opp abonnementet fra One Call. Det er jo ingen etablering eller månedspris hos One Call.

Lenke til kommentar
Hmm, netcom må da vite om MOBILEN er låst til netcom. Er sikkert registrert på imei elns.

Det vet de ikke. På esken til jobbtelefonen min står det NetCom-låst, men den tar alle sim-kort likevel.

 

Det må da finnes et register hvilke telefoner som er solgt som operatørlåst. I det registeret står garantert IMEI nummeret. At netcom ikke skulle ha en liste over telefoner solgt som låst til netcom finner jeg noe merklig. Jeg kan ikke se for meg at mobilprodusenter/forselgere låser telefoner til operatører uten noen form for kommunikasjon med operatøren.

De har helt sikkert et register som de kan søke i, men det er ikke sikkert vanlig kundeservice kan sjekke dette, eller gidder. Det er jo også mye enklere og bare sjekke det selv som nevnt tidligere.

Lenke til kommentar
Om du har bindningstid på ditt abonnement må du betale ca 1000 kr for å portere til One Call. Om du uanset skal ha et nytt nr så er det bare å bestille fra One Call. Fungerer det ikke er det bare å si opp abonnementet fra One Call. Det er jo ingen etablering eller månedspris hos One Call.

 

Jepp.. Akuratt det jeg prøvde å si men folk er jo kort inpå.. haha

Lenke til kommentar

Selvsagt vet operatøren om telefonen er låst eller ikke. Det er jo dem som har sørget for at den har blitt låst, for å kunne gi bedre rabatt på telefonen, så det har de register på. Men kundeservice hos Netcom bruker denne siden for å sjekke det: https://netcom.no/kundeservice/koder.html

Er telefonen yngre en 12mnd må koden bestilles hos deltaservice.

Og en liten presisering. Å si at simkortet er låst blir feil. Det er jo ikke simkortet som gjør at telefonen ikke aksepterer det, det er telefonen i seg selv som er låst til å kun akseptere en type simkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...