Gå til innhold

GeForce 9800gx2 3D-Mark06 @ TG08


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjører samme kort som dere... Akkurat det kortet dere brukte :)

 

kortet vi brukte kom fra pcstyling

Det gjør Wheelman sitt også. Det er akkurat samme kortet som dere "testet".

 

Forøvrig synd at dere ikke klarte bedre score med GX2-kortet. Var det en grunn til at alle ikke fikk prøve det? Og det å kjøre kjernefrekvensen på 630 fordi dere ville være først i Europa på luftkjøling blir for dumt! En 3DMark-run hvor alt ikke er makset føles som waiste of time for meg

Grunnen jeg fikk høre var at det "tok fra dem æren", akkurat som at de var i ferd med å klare en WR, noe som blir altfor tåpelig etter min mening...

Som sagt så jeg at de testet kortet i 3Dmark med 650MHz på kjernen ganske tidlig, og skjønner ikke helt hvorfor de ikke kjørte dette senere. Ser jo at Wheelman klarte over 700MHz med akkurat det samme kortet...

 

Men dem om det. ;)

Lenke til kommentar

De sov vel innimellom? Kan ikke være så vanskelig å rabbe kortet for noen timer :thumbup: Dessuten tar det jo 5 min å finne noen lunde artifacts-grensa på et skjermkort, så ganske utrolig at kortet ikke fikk kjørt seg :( Men gjort er gjort! (Eller ugjort i dette tilfellet).

 

Angrer nesten litt på at jeg ikke ble med på overklokkings-rekka i år :p

Lenke til kommentar
De sov vel innimellom? Kan ikke være så vanskelig å rabbe kortet for noen timer :thumbup: Dessuten tar det jo 5 min å finne noen lunde artifacts-grensa på et skjermkort, så ganske utrolig at kortet ikke fikk kjørt seg :( Men gjort er gjort! (Eller ugjort i dette tilfellet).

 

Angrer nesten litt på at jeg ikke ble med på overklokkings-rekka i år :p

Vi fikk bare en kveld(dvs. noen timer) til å teste 9800GX2-kortet, og 70% av tiden gikk til å nå 20k i 06, og deretter skrive ned alle innstillinger osv. som PCStyling ville ha. Men greit at Wheelman fikk teste kortet etterpå da, og finne maks, eneste han manglet for en rå score var jo en skikkelig CPU som QX'en vi brukte under TG. ;)

 

Et senere overklokkingstreff er under planlegging, så du kan jo slenge deg med da? :)

 

Edit: Vanskelig skrivemåte på den siste setningen.

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Man kan ikke sette seg et mål på 20k når man har slik HW tilgjengelig, da skal man fleske til på maks og bli overrasket over scoren :mrgreen:

 

Ser Kristiansand er blitt nevnt, men orker ikke sitte 20 timer på buss, 11 timer i går var ille noke :p

 

Bor forøvrig ytters i Sogn og Fjordane, to timer unna tharsan.

Lenke til kommentar
sat på same bussen heim att 2bb1?

Ja, lo godt når du kalte kompisen din for kuksuger opptil flere ganger :tease:

.. i busskøen i tilfelle det er et uttrykk du bruker ofte. :)

 

Oi, du stod å hørte ja... Eg blir berrre litt øsen når eg har altfor lite sovn, eller altfor masse :p

 

Eg veit fortsatt ikkje ken du va :p

Lenke til kommentar

Hehe, forståelig.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Øøhm, skal vi sjå. Litt høg (190+), gikk i malingsbuksa mi (joggebukse med masse kvite flekka), hadde grå hettegenser og svart jakke m/hette. Hvis eg hadde på hetta så såg eg ut som en polakk ifølge vennane mine, kanskje du la merke til det? Haha.

 

Mulig eg såg litt rart på deg til tide, prøvde å analysere folk :p

Lenke til kommentar

Er dere sikker på at Rivatuner klarer å clocke begge kortene?

Jeg har ikke testet GX2 selv, men jeg prøvde å softwareclocke 2 x 8800gts 512 i SLI.

 

Det som skjedde, var at rivatuner klarte å clocke ene kortet, men ikke begge. Startet jeg GPU-Z, så viste den std clocks på ene kortet og clocket clocks på primærkort.

 

Det stod i rivatuner at om jeg hadde sli, måtte jeg aktivere clock on boot eller hva det het, samt reboote. Testet dette, uten hell.

 

Skal nevnes jeg kjørte i vista og hadde nyeste beta sli drivers fra nvidia. Som jeg regner med dere vet, vil kortene v/ sli utjevne clocks til det tregeste kortet. Ergo. clocker man bare ene kortet, vil andre clockes ned v/ sli og sådan rendre oc useless.

 

GX2 er jo i praksis "bare" to slike kort koblet sammen, med en intern sli-chip, men er jo andre drivers, så kan jo være det fungerer anderledes med rivatuner.

 

ATITOOL klarte å clocke begge kortene mine, men det kunne ikke clocke shaders(?). Men jeg bare moddet bios og flashet kort.

 

Må også si at jeg synest det var helt merkelig å clocke core til 630mhz(?) wtf.. lol.. 740 burde i alle fall gå greit, som er std. clock for single 8800gts 512 OC kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...