Gå til innhold

Enda en hjemmeside....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, oi, oi...her er det mye å fikse på....

 

<konstruktiv-kritikk>

 

ALTFOR store bilder!! Både i høyde og bredde, samt fil-størrelse. Har du noen gang sett en virkelig bra side som har slike bilder!?

 

Se punkt 2 på denne siden om dårlig web-design En side burde ikke være over ~50kB stor, mens din er rundt 4MB....

 

Siden din er også for lang! Du burde dele den opp med en meny og diverse undersider. Se punkt 13 på samme web-design siden.

 

Fargevalget ditt er også....la oss si under par. Bakgrunnsfargen gjør at skriften din er vanskelig å lese.

 

Mine råd er at du tar å søker på Google etter "web design + tips", samt lærer deg HTML ordentlig. Kikk på andre sider på nettet, og se hva de gjør.

 

</konstruktiv-kritikk>

Lenke til kommentar

Jeg sier jo at jeg ikke kalarer å lage hjemmesider!!! hehe.. dette er den første, men den var jo bare til å vise litt, men veit noen her hvordan jeg kan redigere siden min på home.no ? så jeg kan prøve...

 

Og til deg som lurte på bilder uten katodene... Det er jo fire sånn bilder der da! :wink:

Lenke til kommentar

Lite minitips om Thumbnails på en webside.

 

Ser at du har lagt inn de ekte bildene barekrympet til pixel høyde/bredde.

Dette skar lang laste tid av siden, 4MB som nevnt. :) hehe

 

For de med ISDN, om de får max effektiv hastighet på 64Kbps så vil det ta

500 sekunder å laste siden, ergo ca 8 minutter og 20 sekunder. Glad jeg sitter på raskere linjer her jeg. hehe

 

Thumbnails bør være ganske små i pixler/cm i høyde og bredde. 2x2cm f.eks 150x150pixler eller det som er passe. Lagre dette bildet med høy komprimering og gjør det så lite som mulig, thumbnails bør ikke være på mere enn 25-30KB stykket. :) Gjerne så små som mulig, aller helst ikke over 15KB.

 

Det er de nye thumbnails bildene du legger inn på siden, men på bildet så lager du en trykk på bildet link som peker til de store bildene.

 

Da vil siden laste veldig fort, og så velger folk de bildene de vil se større og da lastes ett og ett av dem.

 

Å lage slike thumbnails så bruke Photoshop eller Paintshop pro, eller andre bildebehandlings programmer. Tror også at ACDsee har en slik editor funksjon, Thumbsplus har det også og Thumbspluss har også en webpage wizard funksjon som er meget bra til å lage galleri sider.

 

Evt send med en privat melding så kan jeg hjelpe deg med thumbnails.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...